Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi brandt groen maar ik heb geen Wifi sinds de stoppen doorsloegen

• March 26, 2025
  • 3 reacties
  • 131 keer bekeken

Wij hebben meerdere wifi versterkers op ons netwerk. Het werkte altijd goed tot dat de stoppen eruit sloegen. Nu is er één punt waarbij de versterker wel een groen lampje geeft, maar geen wifi/netwerk. In de modem branden wel de twee lampjes bij de kabel ingang, dus er is wel verbinding. Uitwisselen met een andere versterker leek 2 min te werken, maar daarna viel ook deze versterker weer weg. Een factory reset helpt niet.

Wat zouden we nog kunnen proberen ?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Jr95. Welkom op de KPN Community! Vervelend dat je na de stroomstoring bent blijven zitten met haperende Wifi versterkers. Goed dat je al wel een factory reset hebt geprobeerd. Dat is meestal wel stap 1 om het te weer herstellen. 

Je hebt al wel de nieuwste KPN Software op je modem staan, dus dan neem ik aan dat je (witte) SuperWifi 1 of (zwarte) SuperWifi 2 versterkers hebt. Deze kunnen namelijk ook worden overgezet op de nieuwste software. Eigenlijk zien we dit gedrag, wat je beschrijft, alleen bij SuperWifi 1 versterkers vlak na de update. Heb je onlangs bericht gehad dat de update zou plaatsvinden? 

In ieder geval wil ik je adviseren om eens de volgende twee artikelen erbij te pakken. Daar wordt beschreven wat je kunt doen om je SuperWifi 1 versterkers weer in het gareel te brengen. Zorg ervoor dat de instellingen (zoals WPA en Wifi 5) op zowel de SuperWifi als in het modem hetzelfde staan. 

Mocht je toch SuperWifi 2 versterkers hebben, dan hoor ik het graag. Dan speelt er misschien iets anders.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• March 27, 2025

Welk modem heb je?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 27, 2025

Ik heb een KPN Box 12 met Firmware versie V12.C.24.05.08, Serie nummer LK20228ME566316, UI-versie 01-05-2024

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 28, 2025

Hoi ​@Jr95. Welkom op de KPN Community! Vervelend dat je na de stroomstoring bent blijven zitten met haperende Wifi versterkers. Goed dat je al wel een factory reset hebt geprobeerd. Dat is meestal wel stap 1 om het te weer herstellen. 

Je hebt al wel de nieuwste KPN Software op je modem staan, dus dan neem ik aan dat je (witte) SuperWifi 1 of (zwarte) SuperWifi 2 versterkers hebt. Deze kunnen namelijk ook worden overgezet op de nieuwste software. Eigenlijk zien we dit gedrag, wat je beschrijft, alleen bij SuperWifi 1 versterkers vlak na de update. Heb je onlangs bericht gehad dat de update zou plaatsvinden? 

In ieder geval wil ik je adviseren om eens de volgende twee artikelen erbij te pakken. Daar wordt beschreven wat je kunt doen om je SuperWifi 1 versterkers weer in het gareel te brengen. Zorg ervoor dat de instellingen (zoals WPA en Wifi 5) op zowel de SuperWifi als in het modem hetzelfde staan. 

Mocht je toch SuperWifi 2 versterkers hebben, dan hoor ik het graag. Dan speelt er misschien iets anders.