Skip to main content
Beantwoord

Mijn SuperWifi punten werken niet meer sinds de update van de KPN Box12

• April 24, 2025
  • 6 reacties
  • 226 keer bekeken

Vandaag monteur langs geweest ivm niet functioneren van de wifi versterkers (witte) die zelf aangeschaft zijn bij KPN. De monteur zag in een opslag wat de oorzaak was van het niet functioneren. Dit was namelijk een software update van de KPN box 12 die uitgevoerd is enkele weken geleden. Door deze update werken de wifi versterkers ( witte) niet meer. De monteur adviseerde om contact op te nemen met KPN om de versterkers om te ruilen met de zwarte exemplaren. Deze werken wel na de update. Helaas wilde KPN deze niet omruilen en kon alleen aanbieden dat ik deze moest gaan huren. Eerste 6 maanden gratis en daarna 2,49 per maand per stuk. Ik vind dit onbegrijpelijk dat KPN eerst de versterkers laat kopen als vaste klant en dan een software update uitvoert waardoor de versterkers niet meer werken en je genoodzaakt bent om weer andere aan schaffen.  Jammer dat KPN zo met vaste klanten omgaan die al meer dan 30 jaar vaste klant zijn. 

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi allen, voor alle duidelijkheid: De witte SuperWifi's worden niet allemaal omgeruild. In de meeste gevallen helpen de tips, die we in verschillende artikelen verzameld hebben:

Ook werken we door aan het updaten van de software voor SuperWifi.

Heb je ze allemaal geprobeerd en kom je er niet uit, of helpt het niet, maak dan een belafspraak. Een van mijn collega's belt je dan terug en helpt je verder. Lukt het helemaal niet, dan kán het zijn dat je SuperWifi uiteindelijk omgeruild wordt. Maar zoals gezegd, in de meeste gevallen is dat niet nodig om het op te lossen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 24, 2025

Contact gehad met kpn en mijn SW worden omgeruild voor SW2 type. Met dank aan kpn. B.O.B

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Contact gehad met kpn en mijn SW worden omgeruild voor SW2 type. Met dank aan kpn. B.O.B

Hi ​@b.o.b., fijn dat je via onze klantenservice goed geholpen bent en 't op deze manier opgelost is! Dank voor de terugkoppeling ook :)

Leen59
Wijsgeer
  • April 28, 2025

Waarom moet er eerst zoveel tijd en kosten gemaakt worden voordat de omruil plaatsvindt. Het draait hier steeds op uit als ik het zo lees op dit forum.

• Deelnemer
  • April 29, 2025

Ik heb exact hetzelfde probleem. Jammer dat dit vanuit KPN niet proactief wordt opgelost (heeft natuurlijk met geld te maken) terwijl de monteurs dit dus allang weten.
Ik ben door KPN eerst doorverwezen naar deze community voor oplossingen. Met het kluitje in het riet dus… echt top service! :(

• April 29, 2025

​@Alexandra van KPN krijgt iedereen met witte SuperWiFi's nu zwarte SuperWiFi's? Is er een omruilprogramma? Of alleen onder bepaalde omstandigheden? 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi allen, voor alle duidelijkheid: De witte SuperWifi's worden niet allemaal omgeruild. In de meeste gevallen helpen de tips, die we in verschillende artikelen verzameld hebben:

Ook werken we door aan het updaten van de software voor SuperWifi.

Heb je ze allemaal geprobeerd en kom je er niet uit, of helpt het niet, maak dan een belafspraak. Een van mijn collega's belt je dan terug en helpt je verder. Lukt het helemaal niet, dan kán het zijn dat je SuperWifi uiteindelijk omgeruild wordt. Maar zoals gezegd, in de meeste gevallen is dat niet nodig om het op te lossen.