Vandaag toch nog een keer Alles herhaald (resets, etc) volgens deze methode met HEEEEEEEL VEEEEEL tijd tussen alle stappen. En wonder boven wonder deden alle drie de wifipunten het uiteindelijk wel weer.
Dus ik heb mijn bel-afspraak afgezegd en nu maar bidden dat het zo blijft.
Hieronder alle stappen
- Thuisnetwerk gereset (geen SW1s gekoppeld in ‘Thuisnetwerk)
- Modem gereset
- Opnieuw naam/ww veranderd (zodat iedereen wel automatisch kan inloggen)
- geen aanpassing gedaan op WEP2/3 (=”automatisch WEP2/3”)
- SW1-1 (SW1-DDB698) gereset, en gewacht tot paars (20-30 min)
- SW1-1 verbonden met ethernet 45 min, groen lampje brandt constant, maar : onbereikbaar op thuisnetwerk
- Na verwijdering Ethernet, wordt SW1-1 lampje direct rood. SW1-1 staat 50cm van modem verwijderd (rood lampje om 11.52am). Na +- 10 min wordt het lampje groen en wel herkend in thuisnetwerk
- SW1-2 (SW1-C58C29) om 12.03 via Ethernet aan modem gekoppeld (vanuit reset - paars)
- SW1-2 na 45 min ethernet losgekoppeld. Werd rood, en daarna groen zonder ethernet. Maar raar genoeg in het thuisnetwerk wel aangegeven als MET ethernet (is echter losgekoppeld).
Vervolgens SW1-2 verplaatst naar werkkamer 2
- SW1-3 (E540DC) gereset met paarse lichten via ethernet aan modem verbonden (13.00).
(SW1-2 in werkkamer vooralsnog “onbereikbaar” maar …)
- SW1-2 (Werkkamer 2) inmiddels ook bereikbaar en niet meer te zien als via Ethernet)
- SW-1 3 (Werkkamer 1) nu op de goede plek, en SW-1-2 (werkkamer 2) ook, beide groen, en met ethernet verbonden aan een laptop/desktop, werkt volledig.
- Helaas is SW-1 -2 (werkkamer 2) nu niet meer zichtbaar in het thuisnetwerk, maar wel operationeel (er zijn wel 3 extenders, maar niet zichtbaar). Ik laat het hierbij.