Skip to main content

SuperWifi bekabeld aangesloten via Linksys switch, maar valt toch nog weg

• August 13, 2025
  • 3 reacties
  • 31 keer bekeken

Met 3 Superwifiversterkers in huis hadden we nog steeds een slechte verbinding in huis. Daarom hebben we nu 2 Superwifiversterkers bekabeld aangesloten (bekabeld van de Experia V10 via een Linksys-switch naar de Superwifi). De ene gaat top. De andere ging top, maar knippert nu blauw en valt uit. Resetten helpt nog niet. 

Daarnaast hebben we sinds de bekabeling soms geen van allen wifi. Wat dan helpt is om even de wifi-knop op de telefoon of laptop die je gebruikt, aan/uit te zetten en dan is er meteen weer verbinding. 

Ik kom met de site/apps van KPN nog niet echt verder met het vinden van dé oplossing. Iemand nog goede ideeën?? 

August 14, 2025

Hallo ​@Matstoeba, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Een blauw knipperend lampje op de SuperWifi (zowel op SuperWifi 1 als SuperWifi 2) betekent dat er een configuratieverbinding actief is. Dit wil zeggen dat er communicatie gaat richting de webinterface van de SuperWifi. Dit kan zijn omdat je bent ingelogd op de webinterface van de SuperWifi zelf, maar ook als je ingelogd bent op je hoofdapparaat en aanpassingen doet aan de instellingen van je SuperWifi. Dit zegt verder niets over de werking. Maar als jij op dat moment zelf geen wijzigingen aanbrengt, dan is dit wel gek.

Wat gebeurt er als je de SuperWifi punten via wifi laat verbinden? Dus zonder tussenkomst van de switch. Ik snap dat je deze gebruikt met een reden. En daarom ben ik ook heel erg benieuwd wat er gebeurt als je ze op de oude manier aansluit.

En weet je toevallig ook welke softwareversies je op de SuperWifi punten en de Experia Box V10 hebt?

3 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Matstoeba, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Een blauw knipperend lampje op de SuperWifi (zowel op SuperWifi 1 als SuperWifi 2) betekent dat er een configuratieverbinding actief is. Dit wil zeggen dat er communicatie gaat richting de webinterface van de SuperWifi. Dit kan zijn omdat je bent ingelogd op de webinterface van de SuperWifi zelf, maar ook als je ingelogd bent op je hoofdapparaat en aanpassingen doet aan de instellingen van je SuperWifi. Dit zegt verder niets over de werking. Maar als jij op dat moment zelf geen wijzigingen aanbrengt, dan is dit wel gek.

Wat gebeurt er als je de SuperWifi punten via wifi laat verbinden? Dus zonder tussenkomst van de switch. Ik snap dat je deze gebruikt met een reden. En daarom ben ik ook heel erg benieuwd wat er gebeurt als je ze op de oude manier aansluit.

En weet je toevallig ook welke softwareversies je op de SuperWifi punten en de Experia Box V10 hebt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 15, 2025

Hi Denise,

Dank je wel voor je reactie. Inderdaad, de blauwe lampjes branden ook als we niks aan het wijzigen zijn.

Ik heb geprobeerd om de Superwifipunten weer op de oude manier, dus via wifi, met elkaar te verbinden. Dan hebben we weer door het hele huis heen weer een slechte verbinding. 

Toen ik toch weer bezig was, heb ik de Switch er tussenuit gehaald. De Superwifi dus direct aangesloten op de Experia Box. Dat lijkt te helpen….. Ik wacht even een paar dagen af of het blijft werken. Als het verandert komt ik graag bij jou (en de rest van de community natuurlijk :-)) terug.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat de SuperWifi wel goed lijken te werken als je deze direct op het modem aansluit, dus zonder tussenkomst van de switch. Ik ben benieuwd of het zo blijft.