Skip to main content
Antwoord

Overstapservice is niet goed gegaan

  • October 7, 2023
  • 7 reacties
  • 67 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

In juli 2023 bij KPN glasvezelinternet, tv-abonnement en vaste telefoonverbinding aangevraagd. Gebruik gemaakt van de overstapservice om uiterlijk per 1 september het Ziggo abonnement op te zeggen.

Uiteindelijk is per 27 augustus het KPN abonnement ingegaan. Nu blijkt dat KPN kennelijk alleen het vaste telefoonnummer heeft opgezegd en Ziggo vrolijk voor de overige diensten in september een factuur zend. Na reclameren bij Ziggo geeft Ziggo aan niets vernomen te hebben van KPN. Vervolgens KPN benaderd maar ook zij houden zich van de domme.

Wie betaalt de onterechte factuur van Ziggo. Voorlopig een teleurgestelde nieuwe klant van KPN.

Beste antwoord door Bram van KPN

Hi @Adriaan1948! Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik voor je gekeken. En in jouw geval is er geen gebruik gemaakt van de overstapservice. In de orderbevestiging van 25 juli staat het volgende hierover:

Helaas mag ik om deze reden geen vergoeding aanbieden. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 7, 2023

Goed dat je hier het verhaal verteld.  Een moderater gaat hier over een paar dagen op reageren.  Vul alvast je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  Heeft u Ziggo inmiddels zelf opgezegd? Wel doen hoor!!


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 8, 2023

Ja inmiddels het Ziggo-abonnement zelf maar opgezegd. Wacht de reactie van KPN maar even af.


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • October 12, 2023

Hi @Adriaan1948! Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik voor je gekeken. En in jouw geval is er geen gebruik gemaakt van de overstapservice. In de orderbevestiging van 25 juli staat het volgende hierover:

Helaas mag ik om deze reden geen vergoeding aanbieden. 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 12, 2023

Hallo Bram

 

ik ben naar de overstaphulp gegaan. Daarna werd het vaste telefoonnummer opgezegd door KPN. Helaas is er vergeten ook de andere diensten op te zeggen.

 

Groet

 

Aad


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • October 13, 2023

@Adriaan1948 dat is niet handig. Bedoel je in dit geval de overstaphulp van een andere aanbieder? Of van ons?

Verder is een huistelefoon binnen een pakket los op te zeggen. Je kan ook binnen KPN een telefoonnummer bij je vaste abonnement bestellen. En los opzeggen terwijl het internetabonnement blijft bestaan. Hetzelfde geldt voor voor televisie.

Voor mijn kant gaat het om wat er in de bevestiging van de bestelling staat. Wanneer je een bestelling doet met overstapservice is KPN verantwoordelijk voor het opzeggen. Gaat dat niet goed dan vergoeden we de extra maand die Ziggo in rekening brengt. Maar omdat hier geen sprake is van de overstapservice kan ik dus in dit geval niks vergoeden. 


Aad van der Laan
Nieuwkomer

Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice van KPN. Daarin heb ik aangegeven alle Ziggo abonnementen op te zeggen met behoud van mijn vaste telefoonnummer.

Het laatste is door KPN geregeld, maar het overige is verzuimd.

Groet

 

Aad


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • October 14, 2023

@Aad van der Laan dan is ergens bij de aanvraag iets toch niet goed gegaan. In de bevestiging staat dat er geen gebruik is gemaakt van de overstapservice. En daar moet ik dan ook vanuit gaan.Â