Hallo,
Ik sta werkelijk perplex van hetgeen KPN hier doet. Ik probeer het bondig maar compleet hieronder te vertellen.
Vorig jaar een 1jarig 1GB abonnement met TV afgesloten tegen 35euro per maand. Ik kijk ieder jaar wat voordelig is en heb op 26 januari de klantenservice gebeld met de vraag of er nog een aanbieding mogelijk was, zo niet dan zou ik overstappen. Na wat uitzoekwerk gaf de medewerker aan dat hij mij nog 1 jaar voor 35euro het 1GB met TV kon aanbieden. Dit was de actie waaraan hij refereerde https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-beloont-vaste-klanten-24-maanden-tv-en-internet-voor-35-euro/. Dat heb ik direct telefonisch geaccepteerd en daarvan zou ik bericht krijgen. Deze afspraak is wel in het systeem genoteerd maar de bevestiging is niet door KPN gestuurd.
Op 13 februari zag ik dat mijn factuur afweek van de 35euro en wel op 1 dag welke buiten het 1e contract viel. Ik heb toen weer telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en de (andere) medewerker welke ik aan de lijn kreeg de situatie uitgelegd en aangegeven de bevestiging nog niet gekregen te hebben. Zij gaf aan dat de afspraak inderdaad in het systeem genoteerd staat en gaf tevens aan dat het goed zou komen.
Helaas was dat niet het geval, want de factuur op 12 maart was 71.5euro. Toen heb ik (omdat ik in het buitenland was) contact opgenomen met de KPN Facebook chat. Samengevat gaven zij aan dat ze de afspraak in het systeem konden terugvonden, maar ze de verlening niet hadden doorgevoerd. Helaas konden ze mij via de chat niet helpen, maar moest ik alsnog (na mijn vakantie) bellen. Hieronder het bericht van de webcare waarin de situatie bevestigd wordt:

Op 28 maart heb ik de klantenservice gebeld en de (andere) medewerker gaf aan dat ze de afspraak zag staan, maar kon in haar systeem deze niet doorvoeren. Ze gaf aan dat ze een klacht moest maken en dat iemand me zou terugbellen.
Dezelfde middag werd ik teruggebeld door een (andere) medewerker. Hij gaf (samengevat) aan dat KPN de afspraak welke we op 26 januari gemaakt hebben niet ging nakomen. Daarop gaf ik aan dat ik daar niet mee akkoord kon gaan, want afspraak is afspraak en anders was ik tijdig overgestapt. Het verlengingsaanbod wat hij nu had was absoluut niet interessant. Hij moest overleggen en belde me later die middag terug. Helaas met een ongewijzigd standpunt. Hij gaf aan dat ik geen bevestiging via mail had gekregen en kon daardoor niet bewijzen dat het afgesproken was.
Deze situatie is vervelend en ik wilde graag naar een oplossing toe. Toen heb ik aangegeven best alsnog te willen overstappen, zoals ik had aangegeven in het eerste gesprek mocht er geen interessante verlenging mogelijk zijn. Maar ik niet de hoge kosten in de tussenliggende periode wil betalen, want ook dat is immers niet mijn schuld. Ik stelde voor om de 35euro te hanteren totdat ik zsm overgestapt was. Dat moest hij overleggen en belde me op 29 maart terug.
Helaas had hij de mededeling dat zowel de oorspronkelijke afspraak alsmede de optie om de 35euro in de periode totdat ik overgestapt ben niet gaat regelen. Dit heeft hij via onderstaand bericht bevestigd:

KPN heeft dus met mij een afspraak gemaakt welke ze nu niet willen nakomen. Daarnaast hebben ze tot 3x (26-1, 13-2, 12-3) ervoor gezorgd dat ik niet tijdig kon overstappen om deze hoge kosten te voorkomen. Mijn tegemoetkoming om alsnog over te stappen (met 1,5/2 maanden voor 35euro) wordt niet geaccepteerd.
Ik heb echt het idee dat ik een rechtsgeldige mondelinge/telefonische afspraak heb met KPN waarbij het aanbod wat KPN gedaan heeft plausibel is (zelfs een nieuwsbericht bevestigt dit). In meerdere malen contact is deze afspraak steeds bevestigd.
Wat moet ik nu doen?