Onlangs heb ik mijn jaarcontract telefonisch laten verlengen op 12-2024 door de KPN helpdesk. Dit mede omdat ik zeer tevreden ben over het Internet en TV van KPN.
Om een lang verhaal kort te houden kwam de medewerker van KPN met een nieuwe aanbieding voor 2 jaar. Het eerste jaar zou ik 32 euro per maand gaan betalen en het 2 jaar 72 euro. De helpdeskmedewerker was een vriendelijke man die zelf ook niet helemaal begreep waarom hij samen met mij in het systeem op deze “mooie” aanbeiding uitkwam.
Mondeling nog een paar keer aan de medewerker gevraagd om de aanbieding te herhalen en daarna akkoord gegeven voor de aanbieding.
Een maand later bleek de factuur echter geen 32 euro te zijn maar 52 euro. Na contact met de helpdesk te hebben opgenomen van KPN kwam de helpdeskmedewerker met het verhaal dat waarschijnlijk de maand erop de verrkening zou plaatsvinden. Dit bleek echter niet zo te zijn, want de maand erop was de factuur zelfs 62 euro in plaats van de modeling afgesproken 32 euro per maand in het eerste jaar.
Na weer contact met de helpdesk te hebben opgenomen kwam de bekende adder uit het gras, in mijn nieuwe contract stond inplaats van 2024 het jaartal 2023 ingevuld bij de korting over het eerste jaar, het contract gaat helemaal niet over 2023 maar is afgesloten in 2024??? In het nieuwe 2 jarige contract staat bij de korting geen ingangsdatum van 1-5-2024 (de datum waarop mijn nieuwe contract in zou gaan) maar de datum van 1-5-2023, mijn nieuwe contract heeft helemaal geen betrekking op 2023, door deze fout in het contract geeft de helpdeskmedewerker aan dat ik helemaal geen korting krijg! Want we zitten immers in 2024! Met andere woorden, ik heb een contract waar wel de korting over de eerst 12 maand in staat, maar doordat er een datum van mijn vorige contract in staat van 2023 krijg ik deze korting helemaal niet!!!!

De helpdesk zegt hier niets aan te kunnen doen, en begint mij ook nog onbehoorlijk te benaderen en als ik mijn punt wil duidelijk maken krijg ik ook nog een soort van grote mond dat het contract wel klopt en daar blijven ze bij. Nu zit ik met een nieuwcontract van 2 jaar Internet/TV van KPN waarbij de korting die mondeling is afgesproken helemaal niet van toepassing is?????
Dit zijn toch rare praktijken van een bedrijf als KPN? De consument eigenlijk een loer draaien en vervolgens niet helpen en je beroepen op het contract zoals deze fout is opgesteld. Op zijn minst voel ik mij bedrogen door KPN, geen fijjn gevoel, in het vervolg kan ik beter een jurist mijn contracten van KPN laten bekijken en de telefoongesprekken allemaal opnemen, jammer dat dit zo gelopen is, terwijl ik over de diensten van KPN altijd heel tevreden was, ik vind dit op zijn minst gezegd onbehoorlijk gedrag van KPN, jammer!