Skip to main content
Beantwoord

Verkeerde maandbedrag op mijn factuur

  • 22 oktober 2024
  • 18 reacties
  • 188 keer bekeken

Avicc
Deelnemer

Mijn maandbedrag zou 11,00 euro worden, maar er wordt 22,14 gehanteerd

Beste antwoord door Raspberry

@Avicc bel zelf naar het gratis nummer van KPN. Dit is 0800-0402. 
Vraag naar de administratie! Bereikbaar op: maandag t/m vrijdag tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur. Op zon- en feestdagen gesloten.

Je kunt ook zelf een bel-afspraak maken.

Succes!

Bekijk origineel

18 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27406 reacties
  • 23 oktober 2024

Hoi @Avicc . Daar kan ik op dit moment lastig iets over zeggen.

Kun je een overzicht sturen van je bestelling en van de bevestiging? (zonder dat je privégegevens in beeld staan natuurlijk)


Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 990 reacties
  • 23 oktober 2024

Over welke periode is de factuur berekend? 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36396 reacties
  • 23 oktober 2024

Hallo @Avicc ,

Vermoedelijk is de factuur gebaseerd op een periode van één maand en twintig dagen. De eerste factuur gaat namelijk vaak over een langere periode. Vanaf volgende maand wordt er precies één maand in rekening gebracht. 

Verder lijkt het erop dat je jouw 2,50 euro korting vanwege Combivoordeel nog niet hebt geactiveerd. Er wordt nu dus de bruto prijs in rekening gebracht waar de korting nog niet van afgehaald is. Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN

 

Mijn berekening van jouw factuur: 

1,64 x 13,50 = 22,14 

13,50 → 11,00 + 2,50 Combivoordeel

1,64 → Ã©Ã©n maand en twintig dagen

  


Avicc
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 23 oktober 2024

Die berekeningen en kortingen en zelf instellen is niet wat ik hier op papier heb staan. Het maandbedrag moet 11 euro zijn. Dat is wat KPN met mij afgesproken heeft. Het is niet van belang dat ik iets moet instellen. Wat en hoe KPN het doet, maakt mij niet uit ik heb hier zwart op wit dat ik 11 euro moet betalen. Met alles wat er meer afgeschreven wordt, wijkt KON af van de overeenkomst


Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 990 reacties
  • 24 oktober 2024

Ok, veel succes dan maar met het verder uitzoeken en oplossen. 


  • 3022 reacties
  • 24 oktober 2024

Kun je eens een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? 

Het klopt wel dat er op de factuur een bedrag staat wat je tijdens het bestellen nooit te zien krijgt. KPN verhoogt eerst het bedrag en trekt er dan weer korting vanaf. Zodat je dan uit zou moeten komen op het bedrag waarvoor je afgesloten hebt.

Die korting is een korting die iedereen krijgt. Waarvoor KPN dit doet is mij een raadsel. Zal wel een boekhoud trucje zijn.

Dan staat er vaak ook nog € 2,50 voor 5G op de factuur. Met daarbij meteen weer € 2,50 korting voor 5G. Lekker interessant allemaal. 

Als je dan ook internet thuis hebt krijgt je ook een 2de korting. Het combivoordeel.


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27406 reacties
  • 24 oktober 2024

Zonder screenshot of meer informatie kunnen we je niet helpen, @Avicc .

Als je liever geen plaatjes deelt kun je het beste bellen en navraag doen of het allemaal goed is gegaan. 


Avicc
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 24 oktober 2024

Ik snap niet waarom ze het eerst verhogen. Ik spreek iets af, ik krijg een overeenkomst met daarin de correcte afspraken, maar de nota ( dus wat ik werkelijk moet betalen) is het dubbele. 
mer KPN bellen. Geef mij maar een nummer waarop ik iemand te spreken krijg ( ipv een menu met opties..)


Avicc
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 24 oktober 2024

Die 1,64 klopt niet. Contract ging 2 oktober in


Avicc
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 24 oktober 2024

Beste Erwin van KPN. Ik stuur inderdaad geen screenshot. Is ook helemaal niet nodig. Zoals ik je zie, ben je van KPN en kun je toch bij al mijn gegevens?


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36396 reacties
  • 25 oktober 2024
Avicc schreef:

Die 1,64 klopt niet. Contract ging 2 oktober in

De factuur gaat waarschijnlijk over de periode van 2 oktober tot 19 of 20 november. Dus één maand en twintig dagen. (1,64 maand) Zoals eerder geschreven is dat eenmalig en betaal je hierna altijd standaard voor precies één maand. 

Je kunt de gefactureerde periode terugvinden op jouw factuur. De factuur staat in MijnKPN.

Zie verder mijn berekening in een eerdere reactie: 

Noordzee schreef:

Hallo @Avicc ,

Vermoedelijk is de factuur gebaseerd op een periode van één maand en twintig dagen. De eerste factuur gaat namelijk vaak over een langere periode. Vanaf volgende maand wordt er precies één maand in rekening gebracht. 

Verder lijkt het erop dat je jouw 2,50 euro korting vanwege Combivoordeel nog niet hebt geactiveerd. Er wordt nu dus de bruto prijs in rekening gebracht waar de korting nog niet van afgehaald is. Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN

 

Mijn berekening van jouw factuur: 

1,64 x 13,50 = 22,14 

13,50 → 11,00 + 2,50 Combivoordeel

1,64 → Ã©Ã©n maand en twintig dagen

  

 


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14180 reacties
  • 25 oktober 2024
Avicc schreef:

mer KPN bellen. Geef mij maar een nummer waarop ik iemand te spreken krijg ( ipv een menu met opties..)

Het gratis nummer van de KPN is 0800 0402
Vraag naar de administratie
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

Je kunt ook zelf een bel-afspraak maken


Avicc
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 26 oktober 2024

Op dit moment zie ik in ‘mijnkpn’ dat ik 2,50 korting heb op m’n mobiel, gratis dubbele data, gratis pluspakket en gratis onderling bellen. Ik heb alles van KPN (tv, internet, mobiel ).

Heb ik dan een korting ergens gemist?


Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 990 reacties
  • Antwoord
  • 26 oktober 2024

@Avicc bel zelf naar het gratis nummer van KPN. Dit is 0800-0402. 
Vraag naar de administratie! Bereikbaar op: maandag t/m vrijdag tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur. Op zon- en feestdagen gesloten.

Je kunt ook zelf een bel-afspraak maken.

Succes!


Avicc
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 26 oktober 2024

Dank je, dat ga ik doen maar vind het voor de terugkoppeling naar iedereen die zich met mijn topic heeft bezig gehouden, wel nuttig te weten hoe mijn situatie is


  • 3022 reacties
  • 26 oktober 2024
Avicc schreef:

Beste Erwin van KPN. Ik stuur inderdaad geen screenshot. Is ook helemaal niet nodig. Zoals ik je zie, ben je van KPN en kun je toch bij al mijn gegevens?

KPN medewerkers doen hier alleen maar een beetje begeleiden. In een ander topic schrijft een KPN medewerker:

"We doen geen individuele issues op het forum"

Als je echt geholpen wilt worden door een KPN medewerker moet je bellen.


Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 990 reacties
  • 26 oktober 2024
Avicc schreef:

Dank je, dat ga ik doen maar vind het voor de terugkoppeling naar iedereen die zich met mijn topic heeft bezig gehouden, wel nuttig te weten hoe mijn situatie is

Dat is uiteraard helemaal prima. Ik lees graag verder mee ðŸ˜‰


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36396 reacties
  • 29 oktober 2024
Avicc schreef:

Dank je, dat ga ik doen maar vind het voor de terugkoppeling naar iedereen die zich met mijn topic heeft bezig gehouden, wel nuttig te weten hoe mijn situatie is

Wij ook.

Wat zeiden ze bij 0800-0402? 


Reageer