Skip to main content
Beantwoord

Kosten voor gratis eenmalige 1 GB bundel

  • 18 januari 2025
  • 14 reacties
  • 156 keer bekeken

In de december konden we gratis eenmalig 1 Gb bundel extra ontvangen. Nu staat er 7,99 berekend op de factuur. En op de factuur van januari staat nu 3x Extra eenmalig 1 Gb Bundel à 7,99. Dit betekent dat er 23,97 extra gefactureerd is en ook automatisch afgeschreven. Ik kan dit nergens uitzetten en contact via de klantenservice van KPN is ook onmogelijk.

Graag zou ik het bedrag van 4x 7,99 (31,96) teruggestort willen op mijn rekening en abonnement ook teruggezet. 

Met vriendelijke groet,

H.van den Berg

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@H. van den Berg, welkom op de KPN community. Ik zie dat er door enkele community leden al is meegedacht over wat er mogelijk aan de hand is. De bundels van 1GB dienen echt handmatig besteld/toegevoegd te worden. Dit is niet iets dat automatisch gaat of aangezet kan worden waarna het steeds maar door blijft lopen. Voor elke extra bundel van 1GB zijn er extra handelingen nodig vanuit de gebruiker

Als je contact opneemt met de klantenservice kan een medewerker precies zien hoe en wanneer de bundel(s) is/zijn besteld. 

Bekijk origineel

14 reacties

  • 3346 reacties
  • 18 januari 2025

Wat voor abonnement heb je? Want volgens mij was dat 5 GB in december. 

Die extra GB's die in rekening gebracht zijn zal je zelf besteld hebben. KPN voegt nooit zomaar extra GB's toe.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36645 reacties
  • 18 januari 2025

Hallo ​@H. van den Berg ,

Die 1 GB-bundels heb je ongetwijfeld zelf aangevraagd. Zo werkt dat : 

Extra bundel via een sms'je aanzetten

Je Extra Bundel is 31 dagen geldig vanaf het moment dat je ‘m bestelt. De bundel is geldig in de hele EU en je kan ‘m ook gebruiken voor MB’s delen met je huisgenoten. 

Internet

1 GB

Sms “1GB AAN” naar 1266

€ 7,99

bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels

 

Je kunt eventueel na afloop van de geldigheid van die bundels bij de klantenservice vragen om restitutie van de kosten. Dat kan alleen indien je zo’n bundel volledig onaangeroerd laat. 

 

 

Wat betreft december 2024: 

Dat was een cadeautje (5 GB) van KPN wat alleen in december 2024 te gebruiken was. 

Hier staat de aankondiging:

https://www.kpn.com/kalender/5gb?campaignid=so:c=merk-community

 

5 GB extra data

In contact staan met familie en vrienden tijdens de feestdagen. Dat vinden we belangrijk. Daarom krijg je de hele maand december 5 GB extra data. Op onze kosten

Meer over jouw kadootje

Jouw extra data

Staat automatisch voor je klaar. Je hoeft niets te doen

Is geldig van 1 t/m 31 december 2024

Kan je helaas niet delen. Je eigen bundels wel


  • 0 reacties
  • 18 januari 2025

Ik heb geen extra 1 gb aangevraagd. Alleen in december gebruikt gemaakt van gratis aanbod (waarschijnlijk was dat dan 5 gb). 

Wij hebben in huis meerdere abonnementen, waar mb's gedeeld kunnen worden, dus hoeven geen extra gb aan te vragen. Graag restitutie van de teveel berekende kosten en het abonnement terugzetten naar normale abonnement. Raar dat ik dit niet uit kan zetten in de app. Waarom zou ik dit dan wel zelf aan kunnen zetten?


  • 3346 reacties
  • 18 januari 2025

Iedereen kan extra bundels toevoegen aan zijn abonnement. Deze zijn dan 30 dagen geldig. Daarna vervallen ze. Als je ze besteld hebt, dan kan je ze daarna niet meer verwijderen ofzo. 

Je moet het echt wel zelf gedaan hebben. Het gaat niet automatisch ofzo. Want anders zouden we hier wel meer topics over zien.


  • 0 reacties
  • 18 januari 2025

Heb een topic gezien van iemand die hetzelfde had bij KPN:

 

Automatisch extra 1GB bundel uitzetten die mijn zoon krijgt

M

Deelnemer

  • mr TM

  • Deelnemer
  • 4 reacties

mijn zoon krijgt steeds een automatisch extra bundel van 1GB als zijn MBs op zijn. In het bericht van KPN staat: je hebt 100% van je bundel verbruikt. SMS bundel aan naar 1266. Dat doet hij niet, maar krijgt daarna meteen automatisch: je extra bundel is verzonden.

Hoe kan ik dat uitzetten? Ik heb al onder zijn nummer in mijnKPN gekeken. Er staat nu al wel bij extra opties: “1GB extra bundel: aan”, maar daar kan ik het alleen aanzetten en niet uitzetten.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36645 reacties
  • 18 januari 2025
H. van den Berg schreef:

 

Hoe kan ik dat uitzetten? Ik heb al onder zijn nummer in mijnKPN gekeken. Er staat nu al wel bij extra opties: “1GB extra bundel: aan”, maar daar kan ik het alleen aanzetten en niet uitzetten.

Iedere keer dat je daarop drukt, komt er weer een nieuwe bundel bij, zodra de oude op is. 

 

 


PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 18 januari 2025

Tja. Niet op de + daar drukken. 

Enne. Je zoon heeft duidelijk een té kleine bundel. Dus zijn abonnement verhogen. Of meer MB's naar hem overboeken. 


  • 3346 reacties
  • 18 januari 2025
H. van den Berg schreef:

Heb een topic gezien van iemand die hetzelfde had bij KPN:

In dat topic gaat het ook niet automatisch. De KPN medewerker ziet in het systeem dat er sms'jes gestuurd zijn voor telkens 1 GB extra.


  • 0 reacties
  • 18 januari 2025

Die zoon was topic van een ander. vorig jaar.  Was voorbeeld. 

Maandag belafspraak gemaakt met KPN, want maak alleen mb's over en klik verder niets aan. Gaat toch iets mis. En dan nog… waarom kan er niets uitgezet worden???

Sluit hierbij topic

 


  • 3346 reacties
  • 18 januari 2025
H. van den Berg schreef:

En dan nog… waarom kan er niets uitgezet worden???

Omdat er niets aan staat. Niet in die zin dat er iets automatisch gaat in iedergeval. 


Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4411 reacties
  • 18 januari 2025

Ik weet dat het off-topic is maar deze discussie herinnert me er aan, maar toen ik nog in de winkel werkte had ik zo nu en dan mensen die factuur vragen hadden. 
 

Een keer kwam een man samen met zijn vrouw helemaal boos binnen dat KPN te veel had gerekend en dat ze uitleg en excuses wouden horen. En na het zien van de factuur hintte ik dat er misschien wat natuurfilms waren besteld. Meneer wist direct genoeg en wou de winkel uit maar mevrouw wist van niks en wou graag de facturen inzien. Uiteindelijk werd die boosheid naar KPN omgewisseld in boosheid naar partner en heb ik gevraagd of ze dat buiten de winkel konden voortzetten 😅

 

Clue; het is in dit soort gevallen eigenlijk nooit echt de schuld van KPN. Bijna zeker heeft uw kind ontdekt hoe die extra bundels kan aanschaffen en doet hij dat nu. Misschien kunt u informeren of u het abonnement kan omzetten naar een kinder abonnement. Dan kunnen er nooit extra kosten worden gemaakt.


Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10757 reacties
  • Antwoord
  • 22 januari 2025

Hallo ​@H. van den Berg, welkom op de KPN community. Ik zie dat er door enkele community leden al is meegedacht over wat er mogelijk aan de hand is. De bundels van 1GB dienen echt handmatig besteld/toegevoegd te worden. Dit is niet iets dat automatisch gaat of aangezet kan worden waarna het steeds maar door blijft lopen. Voor elke extra bundel van 1GB zijn er extra handelingen nodig vanuit de gebruiker

Als je contact opneemt met de klantenservice kan een medewerker precies zien hoe en wanneer de bundel(s) is/zijn besteld. 


  • 685 reacties
  • 22 januari 2025

Dit forum is niet bedoeld om problemen met facturen op te lossen. Bel even naar 0800-0402 en leg daar het probleem voor. 

Of als je een spraak of gehoorstoring hebt zoals 1,5 miljoen andere Nederlanders, vraag iemand anders even voor je te bellen. (KPN is uiteindelijk alleen maar een telefoonbedrijf dus andere communicatiemiddelen hebben ze nog steeds niet na het afschaffen van de telex en telegraaf)

Over het algemeen wordt het dan prima en snel opgelost. 


  • 0 reacties
  • 23 januari 2025

Opgelost. Topic sluiten


Reageer