In de december konden we gratis eenmalig 1 Gb bundel extra ontvangen. Nu staat er 7,99 berekend op de factuur. En op de factuur van januari staat nu 3x Extra eenmalig 1 Gb Bundel à 7,99. Dit betekent dat er 23,97 extra gefactureerd is en ook automatisch afgeschreven. Ik kan dit nergens uitzetten en contact via de klantenservice van KPN is ook onmogelijk.
Graag zou ik het bedrag van 4x 7,99 (31,96) teruggestort willen op mijn rekening en abonnement ook teruggezet.
Met vriendelijke groet,
H.van den Berg
Beste antwoord door Jeroen van KPN
Hallo @H. van den Berg, welkom op de KPN community. Ik zie dat er door enkele community leden al is meegedacht over wat er mogelijk aan de hand is. De bundels van 1GB dienen echt handmatig besteld/toegevoegd te worden. Dit is niet iets dat automatisch gaat of aangezet kan worden waarna het steeds maar door blijft lopen. Voor elke extra bundel van 1GB zijn er extra handelingen nodig vanuit de gebruiker
Als je contact opneemt met de klantenservice kan een medewerker precies zien hoe en wanneer de bundel(s) is/zijn besteld.
Die 1 GB-bundels heb je ongetwijfeld zelf aangevraagd. Zo werkt dat :
Extra bundel via een sms'je aanzetten
Je Extra Bundel is 31 dagen geldig vanaf het moment dat je ‘m bestelt. De bundel is geldig in de hele EU en je kan ‘m ook gebruiken voor MB’s delen met je huisgenoten.
Je kunt eventueel na afloop van de geldigheid van die bundels bij de klantenservice vragen om restitutie van de kosten. Dat kan alleen indien je zo’n bundel volledig onaangeroerd laat.
Wat betreft december 2024:
Dat was een cadeautje (5 GB) van KPN wat alleen in december 2024 te gebruiken was.
In contact staan met familie en vrienden tijdens de feestdagen. Dat vinden we belangrijk. Daarom krijg je de hele maand december 5 GB extra data. Op onze kosten
Meer over jouw kadootje
Jouw extra data
Staat automatisch voor je klaar. Je hoeft niets te doen
Is geldig van 1 t/m 31 december 2024
Kan je helaas niet delen. Je eigen bundels wel
A
Anonymous
0 reacties
18 januari 2025
Ik heb geen extra 1 gb aangevraagd. Alleen in december gebruikt gemaakt van gratis aanbod (waarschijnlijk was dat dan 5 gb).
Wij hebben in huis meerdere abonnementen, waar mb's gedeeld kunnen worden, dus hoeven geen extra gb aan te vragen. Graag restitutie van de teveel berekende kosten en het abonnement terugzetten naar normale abonnement. Raar dat ik dit niet uit kan zetten in de app. Waarom zou ik dit dan wel zelf aan kunnen zetten?
Iedereen kan extra bundels toevoegen aan zijn abonnement. Deze zijn dan 30 dagen geldig. Daarna vervallen ze. Als je ze besteld hebt, dan kan je ze daarna niet meer verwijderen ofzo.
Je moet het echt wel zelf gedaan hebben. Het gaat niet automatisch ofzo. Want anders zouden we hier wel meer topics over zien.
A
Anonymous
0 reacties
18 januari 2025
Heb een topic gezien van iemand die hetzelfde had bij KPN:
Automatisch extra 1GB bundel uitzetten die mijn zoon krijgt
mijn zoon krijgt steeds een automatisch extra bundel van 1GB als zijn MBs op zijn. In het bericht van KPN staat: je hebt 100% van je bundel verbruikt. SMS bundel aan naar 1266. Dat doet hij niet, maar krijgt daarna meteen automatisch: je extra bundel is verzonden.
Hoe kan ik dat uitzetten? Ik heb al onder zijn nummer in mijnKPN gekeken. Er staat nu al wel bij extra opties: “1GB extra bundel: aan”, maar daar kan ik het alleen aanzetten en niet uitzetten.
Hoe kan ik dat uitzetten? Ik heb al onder zijn nummer in mijnKPN gekeken. Er staat nu al wel bij extra opties: “1GB extra bundel: aan”, maar daar kan ik het alleen aanzetten en niet uitzetten.
Iedere keer dat je daarop drukt, komt er weer een nieuwe bundel bij, zodra de oude op is.
Heb een topic gezien van iemand die hetzelfde had bij KPN:
In dat topic gaat het ook niet automatisch. De KPN medewerker ziet in het systeem dat er sms'jes gestuurd zijn voor telkens 1 GB extra.
A
Anonymous
0 reacties
18 januari 2025
Die zoon was topic van een ander. vorig jaar. Was voorbeeld.
Maandag belafspraak gemaakt met KPN, want maak alleen mb's over en klik verder niets aan. Gaat toch iets mis. En dan nog… waarom kan er niets uitgezet worden???
Ik weet dat het off-topic is maar deze discussie herinnert me er aan, maar toen ik nog in de winkel werkte had ik zo nu en dan mensen die factuur vragen hadden.
Een keer kwam een man samen met zijn vrouw helemaal boos binnen dat KPN te veel had gerekend en dat ze uitleg en excuses wouden horen. En na het zien van de factuur hintte ik dat er misschien wat natuurfilms waren besteld. Meneer wist direct genoeg en wou de winkel uit maar mevrouw wist van niks en wou graag de facturen inzien. Uiteindelijk werd die boosheid naar KPN omgewisseld in boosheid naar partner en heb ik gevraagd of ze dat buiten de winkel konden voortzetten 😅
Clue; het is in dit soort gevallen eigenlijk nooit echt de schuld van KPN. Bijna zeker heeft uw kind ontdekt hoe die extra bundels kan aanschaffen en doet hij dat nu. Misschien kunt u informeren of u het abonnement kan omzetten naar een kinder abonnement. Dan kunnen er nooit extra kosten worden gemaakt.
Hallo @H. van den Berg, welkom op de KPN community. Ik zie dat er door enkele community leden al is meegedacht over wat er mogelijk aan de hand is. De bundels van 1GB dienen echt handmatig besteld/toegevoegd te worden. Dit is niet iets dat automatisch gaat of aangezet kan worden waarna het steeds maar door blijft lopen. Voor elke extra bundel van 1GB zijn er extra handelingen nodig vanuit de gebruiker
Als je contact opneemt met de klantenservice kan een medewerker precies zien hoe en wanneer de bundel(s) is/zijn besteld.
Dit forum is niet bedoeld om problemen met facturen op te lossen. Bel even naar 0800-0402 en leg daar het probleem voor.
Of als je een spraak of gehoorstoring hebt zoals 1,5 miljoen andere Nederlanders, vraag iemand anders even voor je te bellen. (KPN is uiteindelijk alleen maar een telefoonbedrijf dus andere communicatiemiddelen hebben ze nog steeds niet na het afschaffen van de telex en telegraaf)
Over het algemeen wordt het dan prima en snel opgelost.
A
Anonymous
0 reacties
23 januari 2025
Opgelost. Topic sluiten
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.