Skip to main content
Beantwoord

Dochter heeft spelletje gespeeld op de telefoon en kosten gemaakt

• 7 februari 2025
  • 5 reacties
  • 119 keer bekeken

Mijn dochter speelde een spelletje op haar telefoon, advertentie weggeklikt en nu kosten gefactureerd????!!!! 

Ik wil deze kosten retour ontvangen en dat er geen mogelijkheid is dat dit wordt afgeschreven!!!!! Toch te idioot voor woorden dit!

OPLOSSEN AUB

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@MvdKolk ,

Je geeft aan dat het om online aankopen gaat. KPN gaat jou die kosten niet vergoeden. 

Voor de toekomst:  

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

Aanvulling : 

Bij elke factuur zit een specificatie en daarop is elke aankoop apart terug te vinden met de naam van de (app)store, specificatie van de aankoop (naam of transactie kenmerk), aankoopbedrag en aankoopmoment. Ook is de recente aankoopgeschiedenis terug te vinden in de (app)store:
Ik weet niet van welke (app) store je gebruik maakt, dus ik leg het uit voor Android en iOS (als je gebruik maakt van een tablet, raad ik je aan om daar ook de stores te controleren):

Online aankoop beheren in Android:

Belangrijk: Als je de app verwijdert, wordt je abonnement niet opgezegd.

1. Open de Google Play-app.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Betalingen en abonnementen en dan Abonnementen.
  4. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  5. Tik op Abonnement opzeggen.
  6. Volg de instructies.

Tip: Als je een abonnement hebt bij een app en de app uit Google Play wordt verwijderd, wordt je toekomstige abonnement niet automatisch opgezegd. Je moet de opzegging apart doen. Je krijgt geen terugbetaling voor eerdere abonnementen.

Bron: Google support

Online aankoop beheren in iOS (iPhone, iPad of iPod touch)

1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

Bron: Apple support

Bekijk origineel

5 reacties

• 3033 reacties
  • 7 februari 2025

Dit is "gewoon" hoe het werkt helaas. Heeft je dichter een Kids abonnement? Dan zou dit niet mogelijk moeten zijn volgens mij.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36409 reacties
  • Antwoord
  • 7 februari 2025

Hallo ​@MvdKolk ,

Je geeft aan dat het om online aankopen gaat. KPN gaat jou die kosten niet vergoeden. 

Voor de toekomst:  

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

Aanvulling : 

Bij elke factuur zit een specificatie en daarop is elke aankoop apart terug te vinden met de naam van de (app)store, specificatie van de aankoop (naam of transactie kenmerk), aankoopbedrag en aankoopmoment. Ook is de recente aankoopgeschiedenis terug te vinden in de (app)store:
Ik weet niet van welke (app) store je gebruik maakt, dus ik leg het uit voor Android en iOS (als je gebruik maakt van een tablet, raad ik je aan om daar ook de stores te controleren):

Online aankoop beheren in Android:

Belangrijk: Als je de app verwijdert, wordt je abonnement niet opgezegd.

1. Open de Google Play-app.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Betalingen en abonnementen en dan Abonnementen.
  4. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  5. Tik op Abonnement opzeggen.
  6. Volg de instructies.

Tip: Als je een abonnement hebt bij een app en de app uit Google Play wordt verwijderd, wordt je toekomstige abonnement niet automatisch opgezegd. Je moet de opzegging apart doen. Je krijgt geen terugbetaling voor eerdere abonnementen.

Bron: Google support

Online aankoop beheren in iOS (iPhone, iPad of iPod touch)

1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

Bron: Apple support

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 993 reacties
  • 7 februari 2025

'’Mijn dochter speelde een spelletje op haar telefoon, advertentie weggeklikt en nu kosten gefactureerd????!!!! 

Ik wil deze kosten retour ontvangen en dat er geen mogelijkheid is dat dit wordt afgeschreven!!!!! Toch te idioot voor woorden dit!

OPLOSSEN AUB

--------

Oplossen? Schandalig om de verantwoording bij KPN te leggen! Hoe vervelend ook, maar KPN zal dit niet vergoeden.  Wees maar blij dat de schade niet nog groter is. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 7 februari 2025

We hebben een abonnement bij KPN afgesloten voor tv, internet en mobiel. We hebben niets afgesloten om via KPN PAY extra diensten te kopen of abonnement af te sluiten. Daarnaast is het te bizar voor woorden dat mijn dochter van 16 een spelletje speelt, een reclame wegklikt en we vervolgens kosten in rekening gebracht krijgen voor het wegklikken van een reclame. We hebben niet gevraagd om de optie KPN PAY. Dit betreft geen Apple Pay. Die hebben we inderdaad uit staan. We stellen KPN PAY hier wel verantwoordelijk voor. Als abonnementhouder wil ik zelf de controle hierover houden en moet er een extra beveiliging ingebouwd zijn met bijvoorbeeld een beveiligingscode. Beetje domme reacties van sommige mensen op dit forum. Ik hoop dat het u niet overkomt.

KPN heeft het inmiddels netjes opgelost. De factuur is gecrediteerd en KPNPAY is in ons account geblokkeerd.

Zie bovenstaand reactie om KPNPAY uit te schakelen zodat er inderdaad geen extra kosten, ongevraagd, onbewust en ongewenst worden gefactureerd.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15364 reacties
  • 10 februari 2025

Hoi ​@MvdKolk, welkom op onze community! Mooi opgelost! Bedankt voor je toelichting.

Het antwoord van Noordzee klopt wel vrij aardig. In principe vergoeden we deze kosten namelijk niet.
Dat gezegd hebbende zie ik op je screenshot e-bill.mobi staan, je kunt daar gewoon contact mee opnemen voor een vergoeding

Reageer