Skip to main content
Beantwoord

Onterechte afschrijving na beeindiging contract

• February 9, 2025
  • 2 reacties
  • 91 keer bekeken

Ik kan op geen enkele manier in kontakt komen met de administratie. Ik heb mijn abonnement beeindigd en kreeg hiervan een bevestiging. Toch onving ik van de kpn een factuur na dezeze datum, mogelijk ivm de door mij teruggezonden spullen en de bevestiging van de ontvangst. Blijkbaar heeft dit iets met elkaar te maken. ik zal het bedrag dat binnenkort wordt afgeschreven storneren en mogelijk kan de administratie kontakt met mij opnemen.

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@kunsthandelaar1 

Niet gaan storneren, lees eerst de uitleg in het volgende Kennisbank artikel.

Opzegging tijdens factuurperiode

Het komt zelden voor dat een abonnement precies op de laatste dag van de factuurperiode stopt. Vaak stopt jouw abonnement ergens midden in de factuurperiode.

Het factuursysteem van KPN ziet bij het aanmaken van de factuur geen toekomstige wijzigingen, zoals een opzegging. Het systeem ziet alleen de status van het abonnement op het moment van het aanmaken van de factuur.

Daarom ontvang je bij een opzegging eerst nog een factuur voor de volledige factuurperiode. Ook als jouw abonnement halverwege die factuurperiode stopt. 

Slotnota 

Na het opzeggen van jouw abonnement ontvang je van ons nog een slotnota. Normaal gesproken ontvang je deze slotnota uiterlijk een maand nadat jouw abonnement is gestopt. 

Op de slotnota krijg je de teveel betaalde abonnementskosten van ons terug. Eventuele verbruikskosten worden (net als normaal) achteraf in rekening gebracht.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 9, 2025

Dag ​@kunsthandelaar1 je kunt alle informatie over de faktuur na opzeggen hier lezen. Storneren is niet verstandig want eventuele kosten hierdoor zijn terecht en is natuurlijk zonde van het geld.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 9, 2025

Hallo ​@kunsthandelaar1 

Niet gaan storneren, lees eerst de uitleg in het volgende Kennisbank artikel.

Opzegging tijdens factuurperiode

Het komt zelden voor dat een abonnement precies op de laatste dag van de factuurperiode stopt. Vaak stopt jouw abonnement ergens midden in de factuurperiode.

Het factuursysteem van KPN ziet bij het aanmaken van de factuur geen toekomstige wijzigingen, zoals een opzegging. Het systeem ziet alleen de status van het abonnement op het moment van het aanmaken van de factuur.

Daarom ontvang je bij een opzegging eerst nog een factuur voor de volledige factuurperiode. Ook als jouw abonnement halverwege die factuurperiode stopt. 

Slotnota 

Na het opzeggen van jouw abonnement ontvang je van ons nog een slotnota. Normaal gesproken ontvang je deze slotnota uiterlijk een maand nadat jouw abonnement is gestopt. 

Op de slotnota krijg je de teveel betaalde abonnementskosten van ons terug. Eventuele verbruikskosten worden (net als normaal) achteraf in rekening gebracht.