Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn abonnement goedkoper maken door de vaste telefoonlijn op te zeggen?

• 26 februari 2025
  • 8 reacties
  • 100 keer bekeken

Ik ben al jaren klant bij KPN en in het begin werd mij verteld dat tv, internet en vaste lijn goedkoper zou zijn dan alles los maar nu zie ik dat ik 1 euro p/m meer betaal 3 euro in totaal voor vaste lijn die ik eigenlijk niet gebruik. En mijn bundel was voor 2 tv boxen en nu moet ik 6 euro per box betalen. Hoe zit het nu, kan ik mijn vaste lijn opzeggen en een tv box terugsturen of wordt het weer duurder.?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Unionjack ,

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) sowieso goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan ook telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je kunt dan meteen jouw tweede ontvanger en jouw vaste lijn uitvinken. 

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Wacht met terugsturen van jouw tweede ontvanger totdat je een bevestiging hebt ontvangen van KPN. 

Bekijk origineel

8 reacties

PeterG
Superuser
  • 60955 reacties
  • 26 februari 2025

Als je vast bellen verwijderd scheelt dat € 2 per maand. Vanaf april € 3 per maand.

Je hebt 2 tv boxen zeg je. Dan betaal je voor één die € 6 straks. Want de eerste zit standaard in heb abonnement. Dat basisabonnement inclusief 1 ontvanger wordt niet duurder. Maar blijft voor iTV € 10,-- en voor TV+ € 12,50.

• 3092 reacties
  • 26 februari 2025

Welk abonnement heb je nu? Heb je misschien een Alles-in-1 Instap abonnement? Welke naam staat er op de factuur 2de blad?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36435 reacties
  • 26 februari 2025
PeterG schreef:

Dat basisabonnement inclusief 1 ontvanger wordt niet duurder. Maar blijft voor iTV € 10,-- 

Dat is niet juist. Deze prijs is de afgelopen jaren ook hoger worden per 1 juli.  

PeterG
Superuser
  • 60955 reacties
  • 26 februari 2025

Dat is de inflatiecorrectie waar jij op duidt. Dit is geen inflatieverhoging. ​@Noordzee . Dit is gewoon een basale prijsverhoging van deze diensten.

Nieuwe klanten gaan v.a. april ook al direct deze prijzen betalen voor vast bellen, extra ontvangers en f-secure.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36435 reacties
  • 26 februari 2025

Dat weet ik, maar itv is al een tijdje geen 10,00 meer. Bij TV+ is het nog wel 12,50 per maand. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36435 reacties
  • 26 februari 2025

Hallo ​@Unionjack ,

Nu terug naar jouw vraag: 

Unionjack schreef:

Hoe zit het nu, kan ik mijn vaste lijn opzeggen en een tv box terugsturen of wordt het weer duurder.?

Je kunt sowieso jouw vaste lijn opzeggen en jouw abonnement aanpassen naar één ontvanger. Dat kun je eenvoudig regelen via Mijn KPN of anders eventueel via de klantenservice. Wacht met terugsturen totdat je de bevestiging hebt ontvangen. 

Wel is het zo dat jouw abonnement jaarlijks per 1 juli duurder wordt vanwege een toegepaste prijsindexatie. 

Het verhogen van jouw abonnementskosten kun je deels voorkomen door regelmatig te verlengen en over te stappen naar de modernste abonnementsvorm. 

Doe dit verlengen bij voorkeur tussen 1 april 2025 en  1 juli 2025 want dan wordt de prijs van jouw abonnement niet verhoogd per 1 juli 2025.

Je kunt jouw abonnement dus goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan ook telefonisch via  de klantenservice. Het kan sinds ook via internet:

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen (stand maart 2025) en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

De prijsverhogingen per 1 april 2025 zijn hier nog niet in verwerkt. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36435 reacties
  • 3 maart 2025

Hallo ​@Unionjack .

Is de reactie hierboven ☝🏽 zo duidelijk? 

Heb je de vaste lijn en de tweede ontvanger al opgezegd via MijnKPN? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36435 reacties
  • Antwoord
  • 7 maart 2025

Hallo ​@Unionjack ,

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) sowieso goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan ook telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet:

Je kunt dan meteen jouw tweede ontvanger en jouw vaste lijn uitvinken. 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Wacht met terugsturen van jouw tweede ontvanger totdat je een bevestiging hebt ontvangen van KPN. 

Reageer

*