Skip to main content
Beantwoord

Onbekende aankopen op de KPN Mobiel factuur

  • 4 maart 2025
  • 2 reacties
  • 42 keer bekeken

What does this mean? 

 

 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Cristiana ,

Dit gaat om online aankopen. Denk dan aan apps of aankopen binnen een app.  

Als het een aankoop via de appstore betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

 

Aanvulling : 

Bij elke factuur zit een specificatie en daarop is elke aankoop apart terug te vinden met de naam van de (app)store, specificatie van de aankoop (naam of transactie kenmerk), aankoopbedrag en aankoopmoment. Ook is de recente aankoopgeschiedenis terug te vinden in de (app)store:
Ik weet niet van welke (app) store je gebruik maakt, dus ik leg het uit voor Android en iOS (als je gebruik maakt van een tablet, raad ik je aan om daar ook de stores te controleren):
 

 


Online aankoop beheren in iOS (iPhone, iPad of iPod touch)

  1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

Bron: Apple support


Goed om te weten: het kan zijn dat de aankopen buiten de (app)store om gegaan zijn, op de factuur kun je terugvinden via welke aanbieder de aankoop gedaan.

 

Bronnen: 

 

Google Translate: 

This is about online purchases. Think of apps or purchases within an app.

If it concerns a purchase via the Appstore, make sure that paying via your KPN invoice is not included there as an option.

See this page.

Supplement:

Each invoice has a specification and each purchase can be found separately with the name of the (app) store, specification of the purchase (name or transaction characteristic), purchase amount and purchase time. The recent purchasing history can also be found in the (app) store:
I don't know which (app) store you use, so I explain it for Android and iOS (if you use a tablet, I recommend that you also check the stores there):


Manage online in iOS (iPhone, iPad or iPod Touch)
Open the settings app.
Tap your name.
Tap 'subscriptions'.
Tap the subscription that you want to manage. Is the subscription you are looking for not shown?
Tap 'Cancel subscription'.
Source: Apple Support


Good to know: it is possible that the purchases have been dealt with outside the (app) store, you can find on the invoice through which provider made the purchase.

Bekijk origineel

2 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 898 reacties
  • 4 maart 2025

Dat je iets hebt gekocht bij Aplle en gekozen hebt om dit via de KPN factuur te betalen. 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36409 reacties
  • Antwoord
  • 4 maart 2025

Hallo ​@Cristiana ,

Dit gaat om online aankopen. Denk dan aan apps of aankopen binnen een app.  

Als het een aankoop via de appstore betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

 

Aanvulling : 

Bij elke factuur zit een specificatie en daarop is elke aankoop apart terug te vinden met de naam van de (app)store, specificatie van de aankoop (naam of transactie kenmerk), aankoopbedrag en aankoopmoment. Ook is de recente aankoopgeschiedenis terug te vinden in de (app)store:
Ik weet niet van welke (app) store je gebruik maakt, dus ik leg het uit voor Android en iOS (als je gebruik maakt van een tablet, raad ik je aan om daar ook de stores te controleren):
 

 


Online aankoop beheren in iOS (iPhone, iPad of iPod touch)

  1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

Bron: Apple support


Goed om te weten: het kan zijn dat de aankopen buiten de (app)store om gegaan zijn, op de factuur kun je terugvinden via welke aanbieder de aankoop gedaan.

 

Bronnen: 

 

Google Translate: 

This is about online purchases. Think of apps or purchases within an app.

If it concerns a purchase via the Appstore, make sure that paying via your KPN invoice is not included there as an option.

See this page.

Supplement:

Each invoice has a specification and each purchase can be found separately with the name of the (app) store, specification of the purchase (name or transaction characteristic), purchase amount and purchase time. The recent purchasing history can also be found in the (app) store:
I don't know which (app) store you use, so I explain it for Android and iOS (if you use a tablet, I recommend that you also check the stores there):


Manage online in iOS (iPhone, iPad or iPod Touch)
Open the settings app.
Tap your name.
Tap 'subscriptions'.
Tap the subscription that you want to manage. Is the subscription you are looking for not shown?
Tap 'Cancel subscription'.
Source: Apple Support


Good to know: it is possible that the purchases have been dealt with outside the (app) store, you can find on the invoice through which provider made the purchase.


Reageer