Hallo ​@Willie Brockötter ,
Dat zijn kosten die gemaakt zijn via Facebook.
Hoe meld ik ongeoorloofde kosten op Facebook?
Als u de kosten op uw mobiele telefoon niet herkend en contact wilt opnemen met Facebook, kunt u de kosten betwisten via het Facebook's Payments Support Center.
U vindt de link voor contactopname onder 'Hulp' onderaan de pagina.
Het is mogelijk dat Facebook om transactiegegevens zal vragen. U vindt deze door in te loggen in de Boku Customer Care Portal.
De informatie die Facebook nodig heeft, staat in de kolom 'Session Param' die u kunt vinden in uw Facebook-aankoopgeschiedenis of in het hierboven vermelde Customer Care Portal. Zorg ervoor dat u hen de Session Param voor de transactie in kwestie verstrekt, zodat Facebook u de meest geschikte hulp kan bieden.
Heeft u bijkomende vragen over de Boku Customer Care Portal? Bekijk hier onze veelgestelde vragen.
Boku is een betaaldienst die door sommige apps wordt gebruikt, KPN kan die niet specifiek blokkeren. Ze kunnen het betalen van apps via de factuur alleen in z'n geheel uitzetten, dan kan je niets meer kopen op die manier.
Je kunt online aankopen ook zelf uitzetten.
Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.
Zie deze pagina.
Meer handige informatie over (bv het uitzetten van) betalen via KPN staat hier: