Skip to main content
Beantwoord

Ik wil opzeggen wegens immigratie, is een visum een geldig bewijsstuk van emigratie?

• 8 mei 2025
  • 2 reacties
  • 35 keer bekeken

Hi, ik zou graag mijn abonnement opzeggen ivm emigratie naar het buitenland. ik ben niet te bereiken per telefoon want heb geen werkend telefoon nummer. Wij zijn geeimgreerd naar indonesie en daar wordt alles via whatsapp gedaan (berichten & bellen) dus alles via het internet en heb dus geen werkend telefoon nummer die via de telefoon lijn te bereiken is. Wel heb ik een nummer moeten invullen tijdens het verzoek tot opzeggen maar dat is dus alleen via whatsapp te bereiken. Vandaar zoek ik even via deze (enige?) weg contact met jullie. ik heb zojuist het opzeggen van abonnement doorgegeven via de standaard manier op de website. ik heb hierbij een verblijfsvergunning van 1 jaar in indonesie geupload ter bevestiging van emigratie. Wij zijn hier namelijk naartoe verhuisd omdat mijn man hier een onderneming gaat starten en daarom hebben wij geen officieel werk contract (zoals gevraagd). Ook hoeven wij ons in Nederland pas na 6 maanden uit te schrijven en dit hebben wij dus ook nog niet officieel gedaan. Maar ik ga er vanuit dat het jaar visum (wat 6000,- kost in indonesie voor ons hele gezin) voldoende bewijs is van emigratie en ons abonnement kan worden opgezegd? 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@svef 

Welkom op de community van KPN.

Indonesië is een mooi land, met een goede cultuur, dus begrijpelijk dat je daar bent gaan wonen.
Al blijft het wel altijd een grote stap in het leven, om Nederland definitief te verlaten.

Voor het opzeggen van je KPN abonnement in verband met emigratie, heeft KPN een speciale pagina waar jezelf online de emigratie/opzegging kunt doorgeven, zonder te hoven bellen.

Klik op de volgende link, en je komt direct op deze pagina uit: Emigratie Doorgeven

Let Op! een Visum is onvoldoende om je KPN op te zeggen wegens emigratie.
KPN vraagt om één van de volgende documenten:

• Een bewijs van uitschrijving bij de gemeente of je arbeidscontract in het buitenland of een verklaring van je studie instelling in het buitenland

Dus zorg ervoor dat je één van bovenstaande documenten paraat hebt staan, tijdens het invullen van het online-formulier voor emigratie.

Als je één van bovenstaande documenten niet hebt, kan jouw KPN abonnement alleen opgezegd worden op de reguliere opzegwijze.
Je hebt dan sowieso een maand opzegtermijn, en mocht je nog binnen het lopend contract zitten, dan zul je een afkoopsom gaan ontvangen van de resterende maanden dat het contract nog loopt (einddatum vindt je binnen Mijn KPN).

De reguliere opzegging kun je doen via de volgende online-formulier: Opzegging Doorgeven

Bekijk origineel

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@svef 

Welkom op de community van KPN.

Indonesië is een mooi land, met een goede cultuur, dus begrijpelijk dat je daar bent gaan wonen.
Al blijft het wel altijd een grote stap in het leven, om Nederland definitief te verlaten.

Voor het opzeggen van je KPN abonnement in verband met emigratie, heeft KPN een speciale pagina waar jezelf online de emigratie/opzegging kunt doorgeven, zonder te hoven bellen.

Klik op de volgende link, en je komt direct op deze pagina uit: Emigratie Doorgeven

Let Op! een Visum is onvoldoende om je KPN op te zeggen wegens emigratie.
KPN vraagt om één van de volgende documenten:

• Een bewijs van uitschrijving bij de gemeente of je arbeidscontract in het buitenland of een verklaring van je studie instelling in het buitenland

Dus zorg ervoor dat je één van bovenstaande documenten paraat hebt staan, tijdens het invullen van het online-formulier voor emigratie.

Als je één van bovenstaande documenten niet hebt, kan jouw KPN abonnement alleen opgezegd worden op de reguliere opzegwijze.
Je hebt dan sowieso een maand opzegtermijn, en mocht je nog binnen het lopend contract zitten, dan zul je een afkoopsom gaan ontvangen van de resterende maanden dat het contract nog loopt (einddatum vindt je binnen Mijn KPN).

De reguliere opzegging kun je doen via de volgende online-formulier: Opzegging Doorgeven

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@svef, emigreren naar Indonesië is een mooi avontuur zeg! Wat je zegt over WhatsApp herken ik van toen ik er 1.5 jaar geleden was. Ik was verbaasd hoeveel via WhatsApp gaat, maar het was tegelijkertijd ook erg fijn.

Wat betreft het visum, dat is inderdaad niet voldoende voor de opzegging. Michel geeft al aan welke gegevens daarvoor nodig zijn. Als je verhuisd bent heb je als het goed is een uitschrijving van de gemeente, die kan je insturen.

Via de community hebben we geen mogelijkheden om abonnementen te stoppen, je kunt de genoemde manieren daarvoor gebruiken.

Reageer