Skip to main content
Beantwoord

Waarom veranderd de downloadsnelheid als ik mijn abonnement wil verlengen?

• May 26, 2025
  • 1 reactie
  • 40 keer bekeken

Sinds 18 maart betaal ik weer 1,25 extra voor mijn mobiele contract en sinds die tijd heb ik ook het idee dat ik wanneer ik in Duitsland ben daar veel minder bereik heb dan eerder.

Verder heb ik ook een tv, Internet en bellen abbonement van kpn. En ik heb het idee dat mijn internet thuis ook wel eens beter is geweest. Ik heb nog steeds een ontvanger van Telfort die misschien ook wel een keer aan vervanging toe is. Dus ik dacht eens even kijken wat kpn me kan bieden wanneer ik wil verlengen. Onderstaand mijn huidige contract:

Wanneer ik wil verlengen krijg ik de volgende opties: 

Dus dan wordt er gezegd dat mijn huidige download snelheid 50 Mbit/s en dat ik dit kan verhogen naar 100 Mbit/s voor 5 Euro per maand, maar dat is dus al mijn huidige snelheid. 

Wanneer ik mijn adres invoer om als nieuwe klant een contract aan te gaan heb ik ook de optie voor de download snelheid van 200 Mbit/s voor dezelfde prijs als 100 Mbit/s, maar wanneer ik wil verlengen heb ik die optie niet eens. 100 Mbit/s is de max en ik moet extra bijbetalen. 

Ik weet niet waarom ik niet dezelfde opties heb dan nieuwe klanten en dat ik extra moet bij betalen wanneer ik bij verlenging mijn huidige download snelheid wil behouden. Ik had mijn snelheid wel willen verhogen naar 200 Mbit/s maar mogelijkheid heb ik niet eens. Is dat allemaal omdat ik een voormalig Telfort klant ben en hierdoor minder betaal dan de normale kpn klant? Zo ja dan houdt ik wel mijn huidige contract aan of kijk ik elders voor betere opties..

Admin: abonnementsnummer verborgen in screenshot i.v.m. privacy

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Voormalig Telfort klant 

Welkom op de community van KPN.

Gezien je huidige internet abonnement zit je nu nog op een DSL verbinding (kopernetwerk) van KPN, waarbij de uploadsnelheid lager ligt dan bij de downloadsnelheid.
Als je nu met je postcode en huisnummer een bestelling plaatst (als nieuwe klant) op de website van KPN, zie je de snelheden van een internet abonnement via het glasvezelnetwerk van KPN, waarbij de download- als upload- snelheid gelijk liggen.

Dus er ligt inmiddels glasvezel in jouw straat van KPN, waar jij nog geen gebruik van maakt.

Je zou dus een migratieverzoek moeten indienen via de klantenservice van KPN, om overgezet te worden van het huidige DSL netwerk (koper) naar het nieuwe glasvezelnetwerk van KPN.
Zodra je dan bent overgezet naar het glasvezelnetwerk, kun je kiezen voor bijvoorbeeld het internet abonnement met een down- en upload snelheid van 200 Mbit/s.

Met verlengen verander je dus niets, alleen je huidige abonnement wordt dan verlengd.
Je dient dus een migratieverzoek te doen van DSL naar glasvezel via de klantenservice.

Telefoonnummer klantenservice: 0800-0402

Maar je kunt ook een terugbel afspraak inplannen, dan wordt je teruggebeld op een tijdstip dat jouw het beste uitkomt of eventueel direct, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel afspraak maken
(scrol iets naar beneden, en je ziet het rechtsonder)

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Voormalig Telfort klant 

Welkom op de community van KPN.

Gezien je huidige internet abonnement zit je nu nog op een DSL verbinding (kopernetwerk) van KPN, waarbij de uploadsnelheid lager ligt dan bij de downloadsnelheid.
Als je nu met je postcode en huisnummer een bestelling plaatst (als nieuwe klant) op de website van KPN, zie je de snelheden van een internet abonnement via het glasvezelnetwerk van KPN, waarbij de download- als upload- snelheid gelijk liggen.

Dus er ligt inmiddels glasvezel in jouw straat van KPN, waar jij nog geen gebruik van maakt.

Je zou dus een migratieverzoek moeten indienen via de klantenservice van KPN, om overgezet te worden van het huidige DSL netwerk (koper) naar het nieuwe glasvezelnetwerk van KPN.
Zodra je dan bent overgezet naar het glasvezelnetwerk, kun je kiezen voor bijvoorbeeld het internet abonnement met een down- en upload snelheid van 200 Mbit/s.

Met verlengen verander je dus niets, alleen je huidige abonnement wordt dan verlengd.
Je dient dus een migratieverzoek te doen van DSL naar glasvezel via de klantenservice.

Telefoonnummer klantenservice: 0800-0402

Maar je kunt ook een terugbel afspraak inplannen, dan wordt je teruggebeld op een tijdstip dat jouw het beste uitkomt of eventueel direct, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel afspraak maken
(scrol iets naar beneden, en je ziet het rechtsonder)

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten