Skip to main content
Antwoord

Abonnement aangegaan maar strookt niet met gemaakte afspraken

• July 14, 2025
  • 10 reacties
  • 97 keer bekeken

Geachte KPN medewerker,

Tot mijn spijt ben ik niet tevreden met het abonnement wat ik via een deur to deur verkoper ben aangegaan.

Ik ben een abbonement aangegaan €35 voor de 1ste 9 maanden en daarna €65 voor een pakket met 1 box voor het kijken in de slaapkamer en in de huiskamer via de KPN+ app en een super wifi

Toen ik de overeenkomst per mail ter controle binnen kreeg zag ik dat er geen opname pakket bij stond en heb gebeld met de klantenservice. Dat had de verkoper moeten vertellen dat dit er niet bij zat, heeft hij niet gedaan, kan gebeuren dus heb dit voor€4,99 toe laten voegen.

Vervolgens krijg ik een mail dat mijn abbonement per 12 augustus in gaat, dat de spullen worden opgestuurd en dat ik al kan inloggen op de app. Op de telefoon werkt dit goed maar op mijn Samsung TV van 2022 vond ik geen KPN+ app. Na wat googlen kwam ik tot de conclusie dat mijn Samsung tv QE65Q75TALXXN geen Android TV ondersteund en er dus niet via de app TV kan worden gekeken.

Wederom heb ik met de klantenservice contact gehad en de medewerker was her resoluut dat ik had moeten uitzoeken of mijn TV de App ondersteunde. Heel kort door de bocht want ik wist toen die beste man aan de deur kwam niet eens van deze methode af.

Ik ben overgestapt omdat KPN een aantrekkelijk aanbod had van €35 en later €65 per maand en dat dit goedkoper was dan mijn Ziggo kosten. Nu komt er €4,99 en €6,- per maand bij en is het niet meer zo aantrekkelijk.

Ik stelde aan deze medewerker voor om het opnemen pakket er gratis bij te doen, iets wat zoals ik heb gelezen in het verleden ook van toepassing was als er 2 boxen werden besteld.

Na 3 kwartier aan de telefoon te hebben gehangen en diverse overleggen met zijn manager kwam hij met de volgende oplossing.

De bestaande bestelling annuleren want de tweede box kon niet meer worden toegevoegd en een nieuwe bestelling te plaatsen met het opnemen pakket en de 2 boxen. Hij kon nu nog geen korting geven omdat ik nog niet actief was!!!

2 weken na aansluiting, dus als mijn bedenktijd over zou zijn moest ik bellen om wederom te proberen om een tegemoetkoming te krijgen!!! waarop ik zei dan bel ik voor dat die 2 weken voorbij zouden zijn op want als ik dan niet tevreden ben met de tegemoetkoming dan kan ik nog annuleren, Na 2 weken zou ik er 2 jaar aan vast zitten.

Hij verklaarde mij nog net niet voor gek maar dat kon ik volgens hem niet maken.

Ik heb vervolgens het gesprek beëindigd en hem gezegd dat de eerste bestelling gewoon door kan gaan en ik na aansluiting binnen 2 weken wel laat weten of ik tevreden ben of de zaak alsnog opzeg.

Wat kunnen jullie hier nog aan doen?

Met vriendelijke groet,

Eric

klantnummer *************

Admin: aangepast met het oog op de privacy.

Beste antwoord door PeterG

Hoi ​@fujimo 

Op Samsung is nog de app “interactieve TV”. Die doet en kan gewoon hetzelfde als de TV+ app! Afgezien van de streamingdiensten in het startscherm. Op die diensten moet je dan alsnog een abonnement hebben om ze te kunnen gebruiken.

Kennelijk vind je de app, op Tizen dus nog “KPN iTV”, ook al via andere netwerken dan kpn alleen kan je 'm dan nog niet gebruiken.

De TV+ app is er nu alleen nog voor Android-TV, daar is de oude app al uitgefaseerd. Ook die werkt alleen via de eigen kpn verbinding. En kpn werkt bij jou nog niet begrijp ik.

→ Wees blij dat je op Samsung (systeem Tizen) nog de oude app hebt. De nieuwe heeft nog wat issues. Qua tv kijken is er geen verschil met de “interactieve TV (iTV)” app en de “KPN TV+” app.

De test met de TV+ app voor Samsung is uitgesteld. Dus de markt introductie ook. Dat gaat mijns inziens nog wel een half jaar duren voor Tizen systeem. Daarna komt nog het WebOS systeem van LG en Loewe aan de beurt.

Ik heb ze beide, Android-TV en de Samsung app, maar ik ben heel blij dat ik de Samsung app nog kan gebruiken. Want de nieuwe is nog niet helemaal lekker.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 14, 2025

Er is wel wat verwarring. 

Er is WEL een app voor Samsung. Die gebruik ik hier. Die is er al sinds zomer 2019.

Heb je die niet gevonden in de app store? Heb je wel een (gratis) Samsung account voor de app store?

Die app kan je pas gebruiken als je kpn internet actief is! Is ook alleen te downloaden via een kpn internet aansluiting. (dacht ik)

Er is al maanden geen gratis opnemen pakket meer met 2 of meer boxen. Voor gratis opnemen dien je nu Combivoordeel te hebben. Dat heb je met minimaal 1 mobiel abonnement bij kpn. Vanaf Level 2 zit opnemen erbij.

En verwijder nog even je klantnummer. Met de ... rechts onder. Dot forum kan wereldwijd gelezen worden. 

• July 14, 2025

Dat heb je met minimaal 1 mobiel abonnement bij kpn. Vanaf Level 2 zit opnemen erbij.

Volgens mij heb je met 1 mobiel abonnement nog geen level 2.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 14, 2025

Jawel hoor. Hier wel. Heb ook 2 streaming diensten via kpn erbij. Dan heb je genoeg punten voor Level 2. ​@Marlon92 

En ik heb ook nog Ziggo Sport, ook weer een punt.

Anders had ik het ook niet vermeld. 

• July 14, 2025

Jawel hoor. Hier wel. Heb ook 2 streaming diensten via kpn erbij.

Ja. Leuk. Maar die heeft ​@fujimo niet. Zonder streamingsdiensten heb je 2 mobiele abonnementen nodig.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 14, 2025

Hi Peter en Marlon,

Dank voor de snelle reactie!!

Ik heb een gratis samsung account en toch is de app niet te vinden in de App Store. Wel de KOPN Itv maar die heb ik niet nodig.

Na wat googlen vindt ik dit.

Deze Samsung TV gebruikt Tizen OS en geen Android TV.

De KPN + app kan daarom niet direct op je TV worden geïnstalleerd.

Wil je KPN TV kijken dan is een fysieke decoder een oplossing.

Misschien heb je gelijk dat de app pas te downloaden is als het account actief is via een KPN verbinding en daar kom ik dan vanzelf achter.

Een mobiel arbo ga ik niet nemen want heb nu een 50+ arbo voor €5 en na een jaar €10 met 30 gb data en ben daar uitermate tevreden over. 

Goede tip over het klantnummer!! Is reeds aangepast door Admin.

• July 14, 2025

Ik heb een gratis samsung account en toch is de app niet te vinden in de App Store. Wel de KOPN Itv maar die heb ik niet nodig.

Die heb je wel nodig. Daarmee kun je gewoon tv kijken.

KPN heeft de naam van de tv app op Samsung tv's nog niet aangepast naar "TV+". Maar dat maakt niets uit. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 14, 2025

Hoi ​@fujimo 

Op Samsung is nog de app “interactieve TV”. Die doet en kan gewoon hetzelfde als de TV+ app! Afgezien van de streamingdiensten in het startscherm. Op die diensten moet je dan alsnog een abonnement hebben om ze te kunnen gebruiken.

Kennelijk vind je de app, op Tizen dus nog “KPN iTV”, ook al via andere netwerken dan kpn alleen kan je 'm dan nog niet gebruiken.

De TV+ app is er nu alleen nog voor Android-TV, daar is de oude app al uitgefaseerd. Ook die werkt alleen via de eigen kpn verbinding. En kpn werkt bij jou nog niet begrijp ik.

→ Wees blij dat je op Samsung (systeem Tizen) nog de oude app hebt. De nieuwe heeft nog wat issues. Qua tv kijken is er geen verschil met de “interactieve TV (iTV)” app en de “KPN TV+” app.

De test met de TV+ app voor Samsung is uitgesteld. Dus de markt introductie ook. Dat gaat mijns inziens nog wel een half jaar duren voor Tizen systeem. Daarna komt nog het WebOS systeem van LG en Loewe aan de beurt.

Ik heb ze beide, Android-TV en de Samsung app, maar ik ben heel blij dat ik de Samsung app nog kan gebruiken. Want de nieuwe is nog niet helemaal lekker.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 14, 2025

Top Peter en Marlon,

Jullie hebben mij enorm geholpen.

Is een hele geruststelling en heb ik me misschien overbodig ongerust gemaakt en mijn geklaag naar de klantenservice iets genuanceerder moeten uiten.

Van de andere kant had hij dit ook moeten weten dat KPN ITV gewoon gaat werken.

Toppie!!! en nogmaals dank voor de snelle en uitgebreide reactie.

Groetjes,

Eric 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 16, 2025

Hi ​@fujimo, welkom allereerst bij onze community. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden en dat het duidelijk is over het gebruik van de app op de Smart TV, waarvoor dank. 

Nog terugkomen op je overzicht en de gemaakte afspraken. Als ik het goed begrijp heb je nu genoeg aan een internetabonnement, 1 ontvanger en het opnemen pakket. Op de tweede 2 tv ga je dus via de Smart TV app kijken. Dan zou je als ik het goed begrijp en zie op onderstaand overzicht komen als het om een contract van 2 jaar gaat. Je zou in dit geval de bestelling nog kunnen annuleren en dit online kunnen bestellen, als je nog niet bent aangesloten en het verder nog uitkomt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2025

Hi Alex,

De bestelling kan gewoon doorgaan maar ik heb geen 100mbit/s maar superfiber 1gbit/s in mijn order staan incl 1 superwifi punt, 1 ontvanger en het opnemen pakket. Op de tweede 2 tv ga ik inderdaad via de Smart TV app kijken.

Ik  heb namelijk ook nog een chromecast die ik, op advies van een andere kpn gebruiker ook nog zou kunnen gebruiken want die ondersteunt de app ook.

Groet,

Eric