Skip to main content
Beantwoord

Niet duidelijk gecommuniceerd over inflatiecorrectie bij aangaan contract

• August 4, 2025
  • 2 reacties
  • 45 keer bekeken

In oktober 2024 heb ik gebruikgemaakt van de Gaming Snelpakker-actie en een 2-jarig abonnement afgesloten voor €52,50 per maand, met gratis gameconsole. In juni 2025 ontving ik bericht over een prijsverhoging van €1,73 per maand vanwege inflatiecorrectie.

Bij het aangaan van dit contract is mij niet duidelijk gecommuniceerd dat inflatiecorrecties tijdens de vaste contractperiode mogelijk waren. Dit wekt de indruk van een vaste abonnementsprijs. Volgens de Telecommunicatiewet mogen prijsverhogingen alleen plaatsvinden als daarover vooraf helder en transparant is gecommuniceerd. Ik verzoek daarom om deze prijsverhoging te heroverwegen en mijn abonnementsprijs tot het einde van de contractperiode vast te houden op €52,50 per maand.

Als dit niet mogelijk is hoor ik graag wat u voor mij kunt betekenen.

Beste antwoord door PeterG

Het staat gewoon in de voorwaarden. Als voor 1 april een abonnement is afgesloten mag al in het eerste jaar de inflatiecorrectie per juli berekend worden. 

Jij hebt je abonnement in oktober afgesloten en is het nu langer dan 3 maanden en de eerste juli maand.

Het is 2 jaar niet opzegbaar. Dat staat los van de inflatie die bedrijven jaarlijks, en supermarkten zelfs vaker, doorberekenen. 

Ook mogen er zenderwijzigingen doorgevoerd.

Zie ook deze reactie van de KPN moderator op eenzelfde vraag. 

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 4, 2025

Het staat gewoon in de voorwaarden. Als voor 1 april een abonnement is afgesloten mag al in het eerste jaar de inflatiecorrectie per juli berekend worden. 

Jij hebt je abonnement in oktober afgesloten en is het nu langer dan 3 maanden en de eerste juli maand.

Het is 2 jaar niet opzegbaar. Dat staat los van de inflatie die bedrijven jaarlijks, en supermarkten zelfs vaker, doorberekenen. 

Ook mogen er zenderwijzigingen doorgevoerd.

Zie ook deze reactie van de KPN moderator op eenzelfde vraag. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@MichelleZon, welkom op de community. Zoals Peter al zegt wordt de inflatiecorrectie benoemd in de Voorwaarden. Bij het afsluiten van een abonnement is het van belang om die goed door te lezen, zodat je weet wat je kunt verwachten van het abonnement. Ook op de factuur van juni en mei staat een aankondiging dat het gaat komen, en op de factuur van juli staat de uitleg dat het per die factuur is gewijzigd.

Ook kan je het lezen op onze website: Inflatiecorrectie 2025.

De verhoging is terecht doorgevoerd, daar is niets aan te veranderen.