Skip to main content
Beantwoord

Klacht inzake onterechte kosten na storing, rekening gekregen voor het vervangen van een HDMI kabel en voorrijkosten

• August 19, 2025
  • 14 reacties
  • 148 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Via deze weg wil ik een klacht indienen over de in rekening gebrachte kosten na een langdurige storing.

Sinds 14 augustus 2025 hadden wij dagenlang geen internet- en tv-verbinding. Na herhaaldelijk contact met de klantenservice en meerdere bezoeken aan een KPN-winkel, waarbij onder meer het modem tot tweemaal toe werd omgewisseld, bleef het probleem bestaan. Zelfs met telefonische begeleiding van de technische dienst werd de storing niet opgelost.

Op 18 augustus 2025 is er uiteindelijk een monteur langsgekomen. Deze monteur heeft de storing verholpen door een defecte HDMI-kabel te vervangen een originele van KPN te plaatsen.  Er zat geen HDMI-kabel in de doos, anders had ik het automatisch vervangen, want je volgt de stappen. Ik ben geen professional! 

Tot mijn grote ongenoegen vertelde de monteur dat hier ± 94 euro aan voorrijkosten voor in rekening zou worden gebracht.

Ik ben zeer teleurgesteld over deze gang van zaken en de kosten die hierbij horen, gezien:

• We dagenlang zonder diensten hebben gezeten, ondanks onze eigen inspanningen om het probleem op te lossen.

• De technische dienst ons niet heeft geadviseerd om de kabel te controleren, wat het probleem direct had kunnen oplossen.

• We al meer dan 35 jaar trouwe klant zijn bij KPN.

Ik verzoek u dan ook om de in rekening gebrachte kosten te crediteren. Alle details van de storing en de gevoerde gesprekken zijn terug te vinden in ons dossier.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet, 

1. Singh

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@NitaS 

Welkom op de community van KPN.

Hiervoor kun je het beste telefonisch contact opnemen met de klantenservice van KPN, via telefoonnummer 0800-0402.