Skip to main content
Beantwoord

Zelfgekochte Arris 5202 werkt niet meer met TV+ abonnement, kan dit gedeblokkeerd worden?

• September 10, 2025
  • 8 reacties
  • 174 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Even een korte inleiding.

overgestapt van Ziggo naar KPN (terug) omdat de Ziggo een ontvanger heeft waar ik niet mee overweg kan.

Wat blijkt ik krijg bij de KPN een KPNbox+. Hetzelfde als van de ziggo.

KPN gebeld, maar oude kastjes werden niet meer verstrekt. De tip was om op marktplaats een oude ontvanger te kopen.

Zo gezegd zo gedaan. De Arris 5202 werkte perfect. Zelfs mijn oude glasvezel zenders terug 661,662 enz.

Dat ging bijna een jaar lang goed

Nu sluit mijn zoon boven de KPN box+ aan, waardoor er 2 kastjes gebruikt worden terwijl ik maar betaal voor 1. KPN ziet dat en blokkeert de 5202. Waardeloos, want die gebruikte ik altijd.

KPN gebeld voor een oplossing, maar die is er niet.

Nu komt de vraag...kan het kastje niet gedeblokkeerd worden?  (De KPN+ wordt niet gebruikt) dan ben ik tevreden.

Kan ik op marktplaats weer een Arris 5202 kopen en die weer aansluiten of wordt die dan weer geblokkeerd?

Kan ik via de KPN geen oude ontvanger krijgen? De nieuwe mag retour.

Let wel ik snap KPN dat het kastje geblokkeerd is, maar ik zit met een ontvanger waar ik niet mee overweg kan.

Alvast bedankt voor uw reactie.

K.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@4k gebruiker, welkom bij onze community. 

Het klopt inderdaad helaas dat de oude ontvangers niet meer werken op het moment dat de nieuwe vorm TV+ actief is, dan kun je alleen nog de nieuwe ontvanger gebruiken. Mijn excuses voor de verkeerde informatie. Ik snap dat het even wennen is, het heeft mij ook een week gekost om alles in mijn systeem te krijgen. Het voordeel is dan wel dat je meer opties en apps hebt, maar als je dat niet gebruikt heb je er ook niet veel aan. 

Ik hoop dat je hier toch snel aan zult wennen. 

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 10, 2025

Hallo ​@4k gebruiker ,

Je kunt niet meer terug naar de oude ontvangers. Koop verder geen KPN-ontvangers op Marktplaats. Dat is illegaal (want ze zijn eigendom van KPN) en meestal zullen die niet werken. 

• September 10, 2025

De tip was om op marktplaats een oude ontvanger te kopen.

Was dit een tip van een KPN medewerker? 

Dit mag helemaal niet. Tv ontvangers zijn eigendom van KPN.  De klant krijgt ze in bruikleen. Aan het einde van het abonnement horen ze terug gestuurd te worden naar KPN. Ze worden dan door KPN ook geblokkeerd. Ze werken dan niet meer. De kastjes die op marktplaats staan, die zijn dus in principe allemaal illegaal. 

KPN treed steeds harder op tegen illegaal gebruik van hun tv ontvangers. En 1 van de manieren is bijvoorbeeld oudere ontvangers blokkeren bij klanten de een TV+ abonnement hebben.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2025

Je zult er toch aan moeten wennen, dus waar kunnen we je bij helpen met betrekking tot de DIW7022?

Je hebt het TV+ abonnement dus ook de TV+ box DIW7022. Geen andere meer.

In het systeem kan de oude ontvanger niet meer uitgestuurd worden. Dat is nu (bijna) DRIE jaar stopgezet. 

!! Eenmaal een DIW7022 aangemeld zijn oude ontvangers geblokkeerd op je abonnement. 

Waarom je lieve zoon 'm aansloot weet ik niet. Maar daardoor is het wel definitief voorbij met de oudere ontvangers op je abonnement. 

Niet overweg? Zo anders is het niet. Als het mijn moeder van 87 lukt als ze bij mij is en mijn bovenburen van 88 en 83 verbaasd het mij. 

Allemaal gebruiken ze niet de extra functies en apps.

HDGLAS op 661 en verder. Die zitten bij TV+ gewoon lekker vanaf 1. Ook al makkelijker. 

Ik (62) zou niet meer terug willen naar iTV.  Zo 15 jaar terug in de tijd...

Als je naar Ziggo terug gaat dan krijg je de Ziggo Next Mini. Gaat dat wel lukken?

Andere providers hebben ook een Android-TV box. Die van Odido vind ik heel bewerkelijk. Radio alleen via menu te benaderen. 

Dat laatste is in de Ziggo Next Mini al helemaal niks met de radio app. 

Wees blij dat je kpn hebt met deze eenvoudige Android-TV box.

!! Als je instelt 'starten met laatste tv of radiozender' is er mijns inziens geen verschil. Tja, menu bovenin voor onder andere opgeslagen in plaats van aan de linkerkant. Soit. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 10, 2025

Je zult er toch aan moeten wennen, dus waar kunnen we je bij helpen met betrekking tot de DIW7022?

Je hebt het TV+ abonnement dus ook de TV+ box DIW7022. Geen andere meer.

In het systeem kan de oude ontvanger niet meer uitgestuurd worden. Dat is nu (bijna) DRIE jaar stopgezet. 

Niet overweg? Zo anders is het niet. Als het mijn moeder van 87 lukt als ze bij mij is en mijn bovenburen van 88 en 83 verbaasd het mij. 

Allemaal gebruiken ze niet de extra functies en apps.

HDGLAS op 661 en verder. Die zitten bij TV+ gewoon lekker vanaf 1. Ook al makkelijker. 

Ik (62) zou niet meer terug willen naar iTV.  Zo vorige eeuw.

Als je naar Ziggo terug gaat dan krijg je de Ziggo Mini. Gaat dat wel lukken?

Andere providers hebben ook een Android-TV box. Die van Odido vind ik heel bewerkelijk. Radio alleen via menu te benaderen. 

Dat laatste is in de Ziggo Next Mini al helemaal niks met de radio app. 

Wees blij dat je kpn hebt met deze eenvoudige Android-TV box.

!! Als je instelt 'starten met laatste tv of radiozender' is er mijns inziens geen verschil. Tja, menu bovenin voor onder andere opgeslagen in plaats van links. Soit. 

Hallo Peter, 

Dank voor je reactie, Het heeft hier een jaar prima gewerkt, totdat er 2 ontvangers per ongeluk tegelijkertijd werden aangesloten.

Gewoon zappen werkt allemaal prima. Het zit inderdaad in de extra functies die de personen die je aanhaalt blijkbaar niet gebruiken.

De Ziggo mini werkt mijn inziens beter. Ik heb ze nu beide geprobeerd.

Ik (49) zou graag terug willen. Maar zoals altijd "smaken verschillen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 10, 2025

De tip was om op marktplaats een oude ontvanger te kopen.

Was dit een tip van een KPN medewerker? 

Dit mag helemaal niet. Tv ontvangers zijn eigendom van KPN.  De klant krijgt ze in bruikleen. Aan het einde van het abonnement horen ze terug gestuurd te worden naar KPN. Ze worden dan door KPN ook geblokkeerd. Ze werken dan niet meer. De kastjes die op marktplaats staan, die zijn dus in principe allemaal illegaal. 

KPN treed steeds harder op tegen illegaal gebruik van hun tv ontvangers. En 1 van de manieren is bijvoorbeeld oudere ontvangers blokkeren bij klanten de een TV+ abonnement hebben.

Hallo Marlon,

Het was inderdaad een tip van een medewerker.

Ik vind namelijk dat ik best een oude mag blijven gebruiken als ik dat fijner vind.

Noem het klantvriendelijkheid van de KPN om de oude te deblokkeren en dan mag de nieuwe gewoon retour.

Geen oplossing dus tot zover,

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2025

Hij is prima voor alleen tv kijken. Ik gebruik de extra's ook nauwelijks, die zitten voor tv kijken toch niet in de weg?

Ik gebruik alleen de F1TV app, want die is er voor Samsung met Tizen niet. 

Wat is het punt? Die extra functies (apps) hoef je toch helemaal niet te gebruiken? Dat deed je met de 5202 toch ook niet.

Het heeft hier een jaar prima gewerkt, totdat er 2 ontvangers per ongeluk tegelijkertijd werden aangesloten.

Hier heb ik net nog met een extra alinea voor aangevuld. 

Eenmaal een TV+ ontvanger gebruikt onder het TV+ abonnement dan gaan iTV ontvangers nooit meer werken. Je zult er dus aan moeten wennen want overstappen is voorlopig geen optie. (Of de app gaan gebruiken of... geen tv meer kijken).

Je bent een jonge vent. Ga met je tijd mee. Ik ben een stuk ouder en heel veel anderen die ik ken met TV+ ook.

Ik vind de oude ontvangers ook a te traag bedienen en b de HDglas kwaliteit op de nieuwe gewoon op 1 is veel fijner. 

• September 10, 2025

Het was inderdaad een tip van een medewerker.

Ik vind namelijk dat ik best een oude mag blijven gebruiken als ik dat fijner vind.

Noem het klantvriendelijkheid van de KPN om de oude te deblokkeren en dan mag de nieuwe gewoon retour.

Geen oplossing dus tot zover,

Die medewerker moet zich schamen. Helaas wat wij als klant vinden is niet wat het bedrijfsbeleid zegt.

Wie nu klant wordt mag enkel de TV+ box of de Soundbox gebruiken. Kortom de vip5202 wordt niet meer geactiveerd je had wezenlijk al geluk dat je deze kon gebruiken.

Deze opmerking komt al sinds de introductie van de DIW7022 voorbij.

Ik heb/had ook liever nog de vip 5202 echter was de totale abonnementsprijs te hoog.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 15, 2025

Hi ​@4k gebruiker, welkom bij onze community. 

Het klopt inderdaad helaas dat de oude ontvangers niet meer werken op het moment dat de nieuwe vorm TV+ actief is, dan kun je alleen nog de nieuwe ontvanger gebruiken. Mijn excuses voor de verkeerde informatie. Ik snap dat het even wennen is, het heeft mij ook een week gekost om alles in mijn systeem te krijgen. Het voordeel is dan wel dat je meer opties en apps hebt, maar als je dat niet gebruikt heb je er ook niet veel aan. 

Ik hoop dat je hier toch snel aan zult wennen.