Skip to main content
Beantwoord

Ontevreden over prijsverhoging vaste telefoon

• 5 maart 2025
  • 11 reacties
  • 141 keer bekeken

Waarom wordt sinds kort het abonnement  voor bellen met een vaste telefoonverbinding verhoogd? Niet iedereen kiest ervoor om alleen mobiel bereikbaar te zijn.

Beste antwoord door Paul.K

Hier ook zo. maar 50% voor het telefoonnummer is wel aan de hoge kant.

Wat                                                 Oud                  Nieuw
Telefoon­nummer                          € 2,- /mnd          € 3,- /mnd + 50%
Bel­Onbeperkt Altijd                  € 16,50 /mnd     € 17,50 /mnd

Bekijk origineel

11 reacties

PeterG
Superuser
  • 60938 reacties
  • 5 maart 2025

Maar wel steeds minder mensen kiezen daarvoor.

Dat ten opzichte van gestegen kosten maakt het ietsje duurder. (Stroomkosten voor het VoIP net, personeelskosten).

Het is 6 jaar niet verhoogd. Dan valt die ene euro wel mee. Gesprekskosten al in juli 2024 iets verhoogd. 

Het is nog maar € 3. Was vroeger véél duurder per maand.

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 232 reacties
  • Antwoord
  • 5 maart 2025

Hier ook zo. maar 50% voor het telefoonnummer is wel aan de hoge kant.

Wat                                                 Oud                  Nieuw
Telefoon­nummer                          € 2,- /mnd          € 3,- /mnd + 50%
Bel­Onbeperkt Altijd                  € 16,50 /mnd     € 17,50 /mnd

PeterG
Superuser
  • 60938 reacties
  • 5 maart 2025

Zoals ik al benoemde. Die verhoging is 1 euro na 6 jaar geen verhoging. 

Dus 50 % in 6 jaar hè.

Sinds 1 jaar klant, dus 50% verhoging na 1 jaar !

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 7 maart 2025

Wat de verhogingen betreft: er zal ongetwijfeld een onderbouwing voor zijn. Maar voor vaste klanten vraagt het wel een blijvende alertheid. Het abonnement voor de mobiele telefoon gaat ook per 01-04-2025 omhoog terwijl ik geen behoefte heb aan meer MB’s. Microsoft doet iets vergelijkbaars door het abonnement ook te verhogen in verband met een toegevoegde mogelijkheid waar niet iedereen gebruik van zal maken.

• 3068 reacties
  • 7 maart 2025
Jollyjumper63 schreef:

Sinds 1 jaar klant, dus 50% verhoging na 1 jaar !

En hoeveel jaar is de prijs gelijk gebleven? Weet je dat ook?

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 232 reacties
  • 7 maart 2025

@PeterG Ik snap wat jij bedoelt, maar als ik bijvoorbeeld net KPN heb en krijg een mail dat het 50% duurder wordt dan is dat veel. Het gaat mij niet om 1 euro maar om het percentage. Mogen ze het wel 50% verhogen in een keer?
Gelukkig is het een klein bedrag, als ze alles in een keer zo verhogen is het een leegloop bij KPN.

PeterG
Superuser
  • 60938 reacties
  • 7 maart 2025

Volgens mij is er geen wettelijk maximum aan een prijsaanpassing. Denk ook maar aan supermarkt, energie. 

Er wordt wel altijd een percentage aangegeven voor de inflatie. Maar ook daar mogen bedrijven van afwijken.

Zelf heb ik al jaren geen vaste telefoon meer. Als je ook een mobiele hebt is alleen dié met onbeperkt bellen véél voordeliger. Dat is ook altijd inclusief EU. 

PeterG
Superuser
  • 60938 reacties
  • 7 maart 2025

Sinds 1 april 2020 was de prijs van het abonnement vast nummer € 2. ​@Marlon92 . Per die datum ging het van € 1 naar € 2 .

De huidige gesprekskosten zijn € 0,155 per gesprek + € 0,155 per minuut naar Nederlandse nummers. Ook dat is sinds  eind vorig jaar.

EU € 0,23 per minuut. 

• 3068 reacties
  • 7 maart 2025
PeterG schreef:

Sinds 1 april 2020 was de prijs van het abonnement vast nummer € 2. ​@Marlon92 . Per die datum ging het van € 1 naar € 2 .

Dat is dus 20 cent per jaar.

PeterG
Superuser
  • 60938 reacties
  • 7 maart 2025

Over 5 jaar dus wederom + € 1 😁

Reageer