Skip to main content

De KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 0 reacties
  • 1516 keer bekeken
De KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app

Vanaf 7 januari 2025 is de nieuwste versie van onze Smart TV app beschikbaar. We starten eerst met tv’s die Android TV gebruiken, dat zijn bijvoorbeeld tv’s van Philips, Sony of Xiaomi. De download van deze nieuwe versie van de Smart TV app bieden we automatisch aan op jouw tv.

Met de vernieuwde KPN TV+ Smart TV-app kijk je eenvoudig naar live tv, on demand content en populaire streamingdiensten, rechtstreeks op je Smart TV. Deze app combineert al je favoriete kijkopties op één plek, zonder dat je extra tv-ontvangers of kabels nodig hebt. Zo geniet je van een naadloze kijkervaring die volledig aansluit bij jouw voorkeuren. 

Wat is nieuwe KPN TV+ Smart TV app?

Tv kijken was al persoonlijk via de app en nu geniet je van dezelfde ervaring rechtstreeks op je Smart TV.
De nieuwe Smart TV app lijkt op de KPN TV+ app voor je mobiel, maar is speciaal ontworpen voor je Smart TV.
Met de app kijk je live tv en al je favoriete streamingdiensten op één scherm. Het zoeken naar je favoriete films en series is eenvoudiger dan ooit. Bovendien maken we tv kijken persoonlijk met aanbevelingen op basis van wat je graag kijkt. Geen tijd om nu te kijken? Voeg titels toe aan je kijklijst en bekijk ze later wanneer het jou uitkomt.

Wat kan ik met de nieuwe TV+ Smart TV app?

Persoonlijk tv kijken met profielen

Met de KPN TV+ Smart TV app kan ieder gezinslid zijn eigen profiel hebben. Je kunt tot maximaal 8 profielen aanmaken, zodat iedereen in huis een persoonlijke kijkervaring heeft. En, deze profielen synchroniseren met de TV+ app zodat je op alle apparaten je eigen instellingen hebt.

Bij het inloggen in de TV+ Smart TV app kun je kiezen tussen een bestaand profiel (als je die al eerder had aangemaakt in de mobiele app) of het maken van een nieuwe.

Eenmaal in de app bereik je het profielmenu linksboven. Je kunt daar je eigen profiel aanpassen, wisselen naar een andere of een nieuwe maken.

Elk profiel kun je naar eigen smaak instellen:

• stel een profielfoto in (op het moment kan dit alleen via de mobiele app)
  • verander je naam (op dit moment alleen via de mobiele app, na de volgende update ook via de Smart TV app)
  • pas de kijkvoorkeuren aan op het gebied van ouderlijk toezicht, favoriete zenders en welke streamingdiensten je wilt zien
  • kies of je persoonlijke aanbevelingen wilt op basis van wat je graag kijkt
  • zet ondertiteling aan of uit
  • stel de taal van de app in (Nederlands of Engels)

Zoek en kijk al je favoriete entertainment in één app

Op zoek naar die ene film, serie of video? Met onze handige zoekfunctie vind je snel wat je zoekt. Klik op het zoek-icoon rechtsboven en zoek eenvoudig in de gids én over alle streamingdiensten heen.

Zoekresultaten in de gids kun je direct bekijken, terugkijken of opnemen. Resultaten binnen KPN on demand kun je direct bekijken of toevoegen aan je kijklijst. 

Bij zoekresultaten van streamingdiensten kun je het toevoegen aan je kijklijst. Maar je kunt ook direct door naar de app van die streamingdienst om het programma te bekijken.

Let op: hiervoor is het wel nodig dat je een actief abonnement hebt op die streamingdienst.

Houd een kijklijst bij

Met één druk op de knop voeg je programma’s, series en films toe aan je kijklijst. Zo vind je alles gemakkelijk terug op het moment dat je wilt kijken. Dit werkt ook voor programma’s van streamingdiensten.

Komt er iets voorbij dat je al gezien hebt of niet interessant vindt? Als je de OK knop op je afstandsbediening meer dan een seconde ingedrukt houdt krijg je een menu in beeld waar je dat kunt aangeven.

De KPN TV+ Smart TV app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement. De vernieuwde app is beschikbaar in de Play Store voor Smart TV's met het Android TV-besturingssysteem.
Momenteel werkt de app alleen op Smart TV's met Android TV 7.0 en hoger. In 2025 worden ook andere platformen ondersteund, zoals LG (WebOS) en Samsung (Tizen). Tot die tijd kun je daar de oude KPN iTV app voor Smart TV blijven gebruiken.

Het startscherm van de TV+ Smart TV app

Veel gestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De KPN TV+ Smart TV app is geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4K met Google TV. Je kunt heel makkelijk controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN TV+ Smart TV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download daarna de app. Na het starten van de app vul je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Je kunt ook inloggen met je KPN ID. Daarna kan je televisie kijken.

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de KPN TV+ Smart TV app installeren op meerdere tv’s met Android TV, maar je kunt de app enkel op 1 apparaat tegelijk kijken.

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de de KPN TV+ Smart TV app op je tv.

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

Kan ik de KPN TV+ Smart TV app gebruiken als ik niet thuis ben?

Nee. De KPN TV+ Smart TV App werkt alleen thuis via je KPN thuisnetwerk. Het maakt niet uit of je verbinding met het netwerk hebt via kabels of wifi.

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN TV+  Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot aangezet via de tv-ontvanger? Dan is kinderslot ook actief op de KPN TV+ Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door naar je profiel te gaan en de instelling te wijzigen onder Ouderlijk toezicht. Als je het hier wijzigt, wijzigt het ook op je tv-ontvanger.

Voor nog meer informatie over de KPN TV+ Smart TV app, kijk op onze website: KPN TV+ Smart TV app.

Kan ik alle zenders ontvangen op de KPN TV+ Smart TV app?

De zenders die je kunt kijken zijn gelijk aan de KPN TV+ app voor mobiele telefoon of tablet. Kijk voor het volledige aanbod in het zenderoverzicht.

Kan ik terug naar de ‘oude’ app?

Nee, het is niet mogelijk om terug te schakelen naar de oude versie van de TV app. Zodra de update is geïnstalleerd, kun je alleen de nieuwe KPN TV+ Smart TV app gebruiken.

Wil je online tv kijken op een ander apparaat?
Gebruik de KPN TV+ app op je smartphone of tablet, of bezoek onze website via tv.kpn.com.

Ik heb feedback op de KPN TV+ Smart TV app, waar kan ik deze kwijt?

Je kunt je feedback over de KPN TV+ Smart TV app plaatsen op de KPN Community. Volg deze stappen om je feedback in te dienen:

1. Zoek naar het juiste onderwerp: Gebruik de zoekfunctie om naar bestaande discussies over de KPN TV+ Smart TV app te zoeken, of start een nieuw onderwerp waarin je jouw feedback deelt.
  2. Start een nieuw onderwerp: maak een eigen topic aan en geef je feedback een duidelijke titel. Beschrijf je ervaringen en suggesties voor verbeteringen.

Is je probleem nog niet opgelost, of je vraag nog niet beantwoord? Gebruik de zoekfunctie voor oplossingen van andere gebruikers. Kom je er niet uit, maak dan gerust een eigen topic aan.

Heb je feedback op de inhoud van dit Kennisbank artikel? Of heb je andere ideeën, opmerkingen of vragen over de Kennisbank? Laat het ons weten in ons Feedback op de kennisbank topic.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.