Beantwoord
Toestelbijdrage blijft doorlopen na afloop contract
Mijn telefoonabonnement loopt af, hij is eind 2016 ingegaan waardoor ik straks blijf betalen voor mijn toestel terwijl de toestelbetaling dan afgerond zou moeten zijn. Ik heb hierover gebeld en er wordt aangegven dat ik dan maar moet verlengen om zo mijn abonnementskosten te verlagen. Dit in tegenstelling tot de uitspraak van de hoge raad waarin toestelbetalingen los gespecificeerd moeten worden in abonnementen, ervoor zorgende dat iemand niet blijft betalen voor een afbetaald toestel. Hoe kan ik deze situatie laten verhelpen?
Beste antwoord door Marina_
Goedemorgen Robvdw, Welkom op het forum. Je hebt helemaal gelijk, dit is inderdaad in tegenstelling tot de uitspraak van de hoge raad en we zullen je er ook zeker mee gaan helpen. Ik ga je in ieder geval uitleggen hoe het zit rondom de toestelkosten van je huidige abonnement om verwarring te voorkomen.
Bij jouw abonnement(oudere abonnementen) zitten toestelkosten onlosmakelijk verbonden aan de maandelijkse kosten. De enige manier waarop we die kunnen splitsen is als je over gaat naar een abonnement uit de huidige linie. Verlengen is daarin de makkelijkste optie. Dit omdat je dat zelf via je MijnKPN kunt regelen en het dan ook gelijk ingaat. Vervolgens kan ik helpen met een aanvullende creditering voor de tussenliggende periode waarin je nog wel toestelkosten hebt betaald. Als je pertinent niet wilt verlengen is er een mogelijkheid om je om te zetten naar een maandelijks opzegbare sim only, maar ook dat betreft sim only uit de huidige linie.
Hopelijk is het je zo duidelijk hoe het zit. Uiteraard kun je hier je vragen kwijt als je ze nog hebt. Laat je ook weten waar jouw voorkeur ligt? Dan help ik je verder. Zou je daarvoor je 06- nummer, je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Bekijk origineelBij jouw abonnement(oudere abonnementen) zitten toestelkosten onlosmakelijk verbonden aan de maandelijkse kosten. De enige manier waarop we die kunnen splitsen is als je over gaat naar een abonnement uit de huidige linie. Verlengen is daarin de makkelijkste optie. Dit omdat je dat zelf via je MijnKPN kunt regelen en het dan ook gelijk ingaat. Vervolgens kan ik helpen met een aanvullende creditering voor de tussenliggende periode waarin je nog wel toestelkosten hebt betaald. Als je pertinent niet wilt verlengen is er een mogelijkheid om je om te zetten naar een maandelijks opzegbare sim only, maar ook dat betreft sim only uit de huidige linie.
Hopelijk is het je zo duidelijk hoe het zit. Uiteraard kun je hier je vragen kwijt als je ze nog hebt. Laat je ook weten waar jouw voorkeur ligt? Dan help ik je verder. Zou je daarvoor je 06- nummer, je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.