Beantwoord
mifi router huawei slechte wifi verbinding
Ik heb voor een vakantiehuisje in Friesland mobiele wifi aangeschaft met een huawei mifi router. Deze zou een heel groot bereik moeten hebben maar op nog geen 3 meter afstand van de router heb ik maar 1 streepje wifi en springt het heel snel over op 4G. Baal hier wel een beetje van want betaal een beste prijs voor het abonnement maar kan dus niet van de verbinding op aan. Wat kan ik hier aan doen? Het is de Huawei E5786 die ik erbij heb gekregen
Beste antwoord door Erik van KPN
Welkom op het forum, Nic! Ik vermoed dat de router storing ervaart. Het gaat om een vakantiehuisje geef je aan. Staan er andere vakantiehuisjes in de buurt? Dan kan de router wellicht storing ervaren van andere wifinetwerken. Dit kan dan vaak verbeterd worden door de wifiverbinding op een ander kanaal te zetten. Dat kun je over het algemeen dan instellen in de interface van de router. Inloggen op de Huawei doe je door, in je browser, te gaan naar http://192.168.8.1
Gebruikersnaam en wachtwoord zijn standaard admin.
Als er geen andere huisjes omheen staan, dan zal storing van andere wifinetwerken niet zo gauw de oorzaak zijn. Kijk dan naar waar in huis de router staat en of je dit kunt verbeteren. Zet hem wat hoger, draai hem om, dat soort dingen. Zorg dat hij niet te dicht bij andere elektrische apparaten staat. Apparaten zoals magnetrons bijvoorbeeld kunnen ook storing geven.
Zie voor meer informatie ook de infopagina over de Huawei 5786. Je kunt daar ook de handleiding downloaden mocht je die niet (meer) hebben.
Bekijk origineelGebruikersnaam en wachtwoord zijn standaard admin.
Als er geen andere huisjes omheen staan, dan zal storing van andere wifinetwerken niet zo gauw de oorzaak zijn. Kijk dan naar waar in huis de router staat en of je dit kunt verbeteren. Zet hem wat hoger, draai hem om, dat soort dingen. Zorg dat hij niet te dicht bij andere elektrische apparaten staat. Apparaten zoals magnetrons bijvoorbeeld kunnen ook storing geven.
Zie voor meer informatie ook de infopagina over de Huawei 5786. Je kunt daar ook de handleiding downloaden mocht je die niet (meer) hebben.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.