Bedankt voor het invullen van je profiel, @keske de gedupeerde.
Ik zie dat je op 9 september contact met ons hebt gehad over het bestellen van twee abonnementen inclusief nummerbehoud. Voor één van de abonnementen was het inderdaad te vroeg om de overstap aan te vragen en daarom is nummerbehoud afgewezen. Van wat ik begrijp, was het pas twee weken later mogelijk om nummerbehoud aan te vragen. Mijn collega had jou daarop moet adviseren om de bestellingen te annuleren en na twee weken opnieuw te plaatsen. Dit is niet gebeurd, waardoor het abonnement na twee weken alsnog automatisch van start is gegaan met een nieuw nummer. Normaal gesproken is het zo dat als je een nieuw abonnement aanvraagt met een nieuw nummer, deze direct actief zal worden. Bestel je een nieuw abonnement in combinatie met nummerbehoud, dan zal het nieuwe abonnement in gaan wanneer jouw nummer overgenomen kan worden. Heb je een abonnement besteld mét nummerbehoud, maar wordt dit verzoek afgewezen omdat jouw nummer nog in contract zit, dan zal het nieuwe abonnement na twee weken automatisch actief worden met een nieuw nummer. Dit had voorkomen kunnen worden als de bestelling tijdig was geannuleerd en later opnieuw was aangevraagd.
Op 21 september heeft mijn collega geprobeerd dit te herstellen door dit abonnement via een omweg te annuleren en een nieuwe bestelling te plaatsen. Ik begrijp uit jouw bericht dat je een bevestiging van het nieuwe abonnement hebt gekregen en deze ook meteen hebt laten annuleren, omdat je dit niet wilde. Mijn collega had echter de beste intenties en wilde jou hiermee juist helpen. Mijn collega had namelijk het idee om de bestelling waarvoor nummerbehoud was afgewezen te annuleren (wat ook betekent dat het toestel retour moet) en vervolgens een nieuw abonnement te bestellen mét nummerbehoud, want dat was toen wel mogelijk. De bestelling waarvan nummerbehoud was afgewezen, is toen alsnog geannuleerd door mijn collega van de afdeling Opzeggingen. Het nieuwe abonnement dat mijn collega had aangevraagd voor je, is ook geannuleerd.
Er is diezelfde avond nog weer een nieuwe bestelling geplaatst. Deze bestelling is nu nog steeds actief, mét nummerbehoud. Op 18 januari 2020 zal jouw nummer 06-*****650 aan dit abonnement gekoppeld worden. Dit nieuwe abonnement is een Sim Only abonnement, dus zonder toestel. Dit lijkt nu dus allemaal weer goed te lopen, behalve dan dat je geen toestel bij dit abonnement hebt.
Ondanks de annulering van het contract met nieuw nummer 06-*****685 heb je toch nog weer een factuur ontvangen. Dat kan kloppen. De annulering die mijn collega van de afdeling Opzeggingen op 21 september heeft ingevoerd, is niet in één keer goed gegaan, omdat het toestel nog niet retour gestuurd was. Helaas bleef de annulering ook nog eens hangen nadat we het toestel wel hadden ontvangen. Het abonnement is daardoor ten onrechte pas per 5 november definitief geannuleerd. Ik zie dat er op dit moment nog een creditfactuur van - €48,53 in het systeem staat. Dat is in ieder geval iets, maar je wacht natuurlijk ook nog op de terugbetaling van het toestel. Ik heb hierover contact opgezocht met mijn collega, Marjan. Zij geeft aan een e-mail te hebben gestuurd naar onze achterliggende afdeling. Zij wacht nog op terugkoppeling. Zodra zij terugkoppeling heeft ontvangen, zal zij contact met jou opnemen. Ik kan op dit moment dan ook niet meer dan je vragen om geduld.