Skip to main content
Beantwoord

Verlaagde snelheid internet buiten bundel is een leugen

  • 28 juni 2021
  • 4 reacties
  • 723 keer bekeken

In de SMSjes en op de website wordt verteld dat na het verbruiken van de bundel je gewoon kunt blijven internetten, maar met vertraagde snelheid. Dit is echter een keiharde leugen: de telefoon geeft aan dat er geen verbinding is, en ook een simpel WhatsApp berichtje sturen is onmogelijk. De klantenservice aan de telefoon zegt doodleuk dat na de bundel het internet eigenlijk niks meer doet, en dat het helemaal niet gek is dat een WhatsApp bericht na een uur nog niet is verstuurd. Kan deze misleiding direct uit alle communicatie verwijderd worden? 

Beste antwoord door JuanNegro

Nee, ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Als je door je bundel heen bent, wordt de snelheid verlaagt naar 64 Kbit/s download en 32 Kbit/s upload.

 

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

JuanNegro
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 349 reacties
  • Antwoord
  • 28 juni 2021

Nee, ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Als je door je bundel heen bent, wordt de snelheid verlaagt naar 64 Kbit/s download en 32 Kbit/s upload.

 

 


  • Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 30 juni 2021

@JuanNegro blijkbaar is dat dus niet zo. Het staat heel leuk op de site vermeld:

"Als je je internetbundel hebt verbruikt, blijf je bij KPN gewoon online zonder extra kosten. Wel verlaagt je internetsnelheid naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid tot het einde van de maand. Daarmee kun je nog gewoon berichten versturen via WhatsApp."

Het probleem is alleen: het is gewoon niet waar, en dit werd door de klantenservice dus ook gewoon bevestigd. 


JuanNegro
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 349 reacties
  • 30 juni 2021

Dat is wel bijzonder. Mijn data is sinds vandaag namelijk ook op en ik kan wel zonder problemen gebruik maken van bijvoorbeeld Whatsapp. Ik heb dus verbinding alleen is deze erg traag. Ik ervaar dus het tegenovergestelde van jou. Om dan te zeggen dat het gewoon 'niet waar' is vind ik een beetje kort door de bocht ;)


  • Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 30 juni 2021

Het blijkt dus dat ik wel internet zou moeten hebben, maar dat ik iemand van de klantenservice aan de lijn had die geen verstand van zaken heeft. Net nog een keer gebeld en nu wel normaal te woord gestaan. Er wordt een nieuwe simkaart opgestuurd om te zien of het daaraan ligt.

Mijn reactie dat het niet waar is, was dus omdat dit expliciet door de medewerker van de klantenservice werd gezegd.