Skip to main content
Beantwoord

Zeer traag mobiel netwerk sinds verhogen bundel

  • October 13, 2022
  • 5 reacties
  • 102 keer bekeken

Sinds ik mijn bundel heb verhoogd in augustus is mijn mobiele netwerk zeer slecht te noemen. Na herhaaldelijk contact met klantenservice van KPN, die helaas ook niet verder komen dan de normale testjes, later een bezoek aan de telefoonwinkel om al mijn instellingen te laten controleren ben ik nu echt ten einde raad.

 

Meerdere nieuwe simkaarten geprobeerd, werkt niet, andere simkaart (andere provider) in deze telefoon en het mobiele netwerk doet het als een zonnetje. Ook in Duitsland is het mobiele netwerk op deze telefoon wel snel… 

ik weet het inmiddels niet meer maar baal er wel stevig van!

@Kpn 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi @Tijhofm, welkom op ons forum! Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt!

Je hebt niet toevallig een unlimited prepaid bundel genomen? Daar zit namelijk een snelheidslimiet van 128kb/s op en is eigenlijk alleen geschikt voor e-mail en messaging.

Als het om een bundel bij een abonnement gaat word de snelheid niet beperkt.

  • Wat voor snelheden haal je daarbij als je een speedtest doet? Zoals bijvoorbeeld die van fast.com of kpn.com/speedtest?
  • Welke APN heb je ingesteld? “Internet” of “Portalmmm.nl”? Kun je de andere ook eens proberen (en je toestel herstarten)?
  • Als je jouw simkaart in een ander toestel doet, is ie dan ook langzaam?
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 17, 2022

Hoi @Tijhofm, welkom op ons forum! Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt!

Je hebt niet toevallig een unlimited prepaid bundel genomen? Daar zit namelijk een snelheidslimiet van 128kb/s op en is eigenlijk alleen geschikt voor e-mail en messaging.

Als het om een bundel bij een abonnement gaat word de snelheid niet beperkt.

  • Wat voor snelheden haal je daarbij als je een speedtest doet? Zoals bijvoorbeeld die van fast.com of kpn.com/speedtest?
  • Welke APN heb je ingesteld? “Internet” of “Portalmmm.nl”? Kun je de andere ook eens proberen (en je toestel herstarten)?
  • Als je jouw simkaart in een ander toestel doet, is ie dan ook langzaam?

  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 24, 2022

De snelheid is 160 kbps. Die test heb ik eerder gedaan, simkaart wisselen. Dan is ie ook traag.

kan nu niet meer omdat ik een esim heb.

portal heb ik geprobeerd te wijzigen , helaas geen effect op de snelheid…

ik heb ook geen prepaid bundel genomen, gewoon een uitbreiding van mijn huidige abonnement.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik kijk graag even mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 25, 2022

Ik heb alle relevante info ingevuld.. 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor je gegevens @Tijhofm, aan onze kant staat alles gewoon goed, ik heb er ook geen verklaring voor waarom je verbinding langzaam zou zijn anders dan iets in je toestel.

Ik kom hier wel een paar topics over tegen die wellicht relevant zijn:

De conclusie is dat het toch het handigst is even langs een winkel te gaan waar ze je toestel eventueel ter reparatie aan kunnen bieden bij Apple