Hoi @ikkeleo
Welkom op het Forum van KPN!
Heel vervelend dat je haperende en vaak onverstaanbare gesprekken kunt voeren, waarbij de verbinding matig tot slecht is.
Eigenlijk te vergelijken met de begin jaren van mobiele telefonie in de periode van 1995 tot 1999.
Maar dit zou je in 2023 niet meer mogen ervaren, daarin ben ik het zeker met je eens!
En al helemaal niet meer in een grote stad als Amsterdam.
Ik heb even voor je gekeken, en zie dat er op dit moment 6 KPN zendmasten rondom de Rokin in Amsterdam staan, de dekking in dat gebied op zowel het 4G als 5G netwerk is goed tot zeer goed.
Deze zes KPN zendmasten staan op de volgende locaties:
- Damrak (op het dak van de Bijenkorf)
- Damstraat
- Rusland (Burgwallen-Oude Zijde)
- Vijzelstraat (op het dak van Hotel NH Collection)
- Rembrandtplein
- Negen Straatjes (KPN Centrale Singel)
Dit zou méér dan voldoende moeten zijn voor een goede dekking, zonder problemen met bellen, gebeld worden en internetten.
Waar de zendmast heeft gestaan, die inmiddels is verwijderd kon ik niet meer inzien.
Maar ik verwacht niet, dat KPN veel haast zal maken met het plaatsen van een nieuwe zendmast, omdat er al genoeg zendmasten staan.
Daarnaast moet eerst de gemeente Amsterdam een nieuwe vergunning geven voor het plaatsen van een nieuwe zendmast, en daarna ook nog eens de eigenaar van het gebouw waar KPN die zendmast zou willen plaatsen.
Daar gaat enorm veel tijd overheen (kan soms enkele jaren duren), voordat dit is geregeld en de nieuwe zendmast er ook daadwerkelijk staat.