Skip to main content
Beantwoord

Verzoek om omzetting zakelijk abonnement naar prepaid (vanwege emigratie)

• November 29, 2024
  • 6 reacties
  • 71 keer bekeken

Hallo KPN Community,

Ik ben recentelijk naar Thailand geƫmigreerd en vraag me af of het mogelijk is om mijn zakelijk abonnement om te zetten naar een prepaid abonnement. Ik zou graag mijn bestaande nummer willen behouden. Is dit ook mogelijk met een E-sim?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@WimjanssenĀ 

Ter aanvulling op de voorgangers ​@TDNĀ en ​@NoordzeeĀ zou je ook direct kunnen overstappen naar een Prepaid van Simyo, aangezien Simyo wel Prepaid heeft met een E-sim.
Deze E-sim download en installeer je dan direct vanuit de Mijn Simyo App, op je smartphone.

Dus ben je inderdaad volledig contract-vrij bij KPN, zeg dan niet op bij KPN, maar laat je 06-nummer dan overzetten (door middel van nummerbehoud) van KPN naar je Prepaid bij Simyo.
Dan zorgt Simyo ervoor, dat je KPN mobiele abonnement wordt beƫindigd.

Nummerbehoud kun je direct aanvragen bij het bestellen van je Prepaid bij Simyo, en vergeet daarbij dan niet te kiezen voor de E-sim.

Als adres kun je dan kiezen voor een adres van ƩƩn van je familieleden die nog in Nederland woonachtig is, aangezien een adres in Thailand uiteraard niet werkt.
Ā 

Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 29, 2024

Hallo ​@WimjanssenĀ ,

Dat is mogelijk als jouw abonnement contractvrij is. Je kunt dit verzoek bij de klantenservice indienen.Ā 

Bel daarvoor +316 1200 1200 (pas op: belkosten).Ā 

Aanvulling:
Bereikbaar maandag t/m vrijdag 08.00 tot 18.00 uur, zaterdag 08.00 tot 17.00 uur (NL tijd).
Zon- en feestdagen gesloten. Voor storingĀ 24/7 bereikbaar.Ā 

Facebook en X zijn alternatieven.Ā 

Ā 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 29, 2024

Is dit ook mogelijk met een E-sim?

E-sim prepaid gaat alleen met simyo.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 29, 2024

Is dit ook mogelijk met een E-sim?

E-sim prepaid gaat alleen met simyo.

Dat is ook zo.Ā 

Dan dus vragen om een simkaartje. Maar dat wordt alleen naar het adres in Nederland gestuurd waarop het abonnement staat geregistreerd. Mogelijk woont daar nog familie?Ā 

Ā 

De manier van opzeggen/omzetten wijzigt niet, dat moet sowieso via de klantenservice.Ā 

Ā 

Hallo ​@WimjanssenĀ ,

Opzeggen is mogelijk als jouw abonnement contractvrij is. Je kunt dit verzoek bij de klantenservice indienen.Ā 

Bel daarvoor +316 1200 1200 (pas op: belkosten).Ā 

Aanvulling:
Bereikbaar maandag t/m vrijdag 08.00 tot 18.00 uur, zaterdag 08.00 tot 17.00 uur (NL tijd).
Zon- en feestdagen gesloten. Voor storingĀ 24/7 bereikbaar.Ā 

Facebook en X zijn alternatieven.Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@WimjanssenĀ 

Ter aanvulling op de voorgangers ​@TDNĀ en ​@NoordzeeĀ zou je ook direct kunnen overstappen naar een Prepaid van Simyo, aangezien Simyo wel Prepaid heeft met een E-sim.
Deze E-sim download en installeer je dan direct vanuit de Mijn Simyo App, op je smartphone.

Dus ben je inderdaad volledig contract-vrij bij KPN, zeg dan niet op bij KPN, maar laat je 06-nummer dan overzetten (door middel van nummerbehoud) van KPN naar je Prepaid bij Simyo.
Dan zorgt Simyo ervoor, dat je KPN mobiele abonnement wordt beƫindigd.

Nummerbehoud kun je direct aanvragen bij het bestellen van je Prepaid bij Simyo, en vergeet daarbij dan niet te kiezen voor de E-sim.

Als adres kun je dan kiezen voor een adres van ƩƩn van je familieleden die nog in Nederland woonachtig is, aangezien een adres in Thailand uiteraard niet werkt.
Ā 

Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 30, 2024

Hallo iedereen,

Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor de reacties en de waardevolle informatie die ik heb ontvangen! Jullie hebben me echt geholpen. Ik waardeer het enorm dat jullie de tijd hebben genomen om mijn vragen te beantwoorden.

Dank jullie wel!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hallo iedereen,

Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor de reacties en de waardevolle informatie die ik heb ontvangen! Jullie hebben me echt geholpen. Ik waardeer het enorm dat jullie de tijd hebben genomen om mijn vragen te beantwoorden.

Dank jullie wel!

Ā 

Hoi ​@WimjanssenĀ 

Ik heb je graag voorzien van nuttige informatie.
Hopelijk is alles nu gelukt met het omzetten van je abonnement naar prepaid.
Een fijne tijd in Thailand!!