Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn mobiele abonnement pauzeren ivm studeren in het buitenland?

  • January 4, 2025
  • 4 reacties
  • 118 keer bekeken

Mijn dochter is dit jaar voor stage en minor 9 mnd buiten Europa. Kan zijn haar mobiel abonnement tijdelijk pauzeren?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Sabine6, welkom op de KPN community. Wat een mooi avontuur voor jouw dochter. De belangrijkste vraag is of het abonnement nog binnen het contract zit? Is dat nog het geval dan is Prepaid geen optie. Het is wel mogelijk om het mobiele abonnement naar het allerlaagste te zetten qua kosten. 

Zo pas je een abonnement aan:

  1. Open de MijnKPN app en klik op “Producten”

  2. Kies het mobiele abonnement dat je wil aanpassen (Staat jouw KPN product hier niet bij? Koppel dan je mobiele abonnement aan jouw KPN ID en doorloop het stappenplan opnieuw)

  3. Pas aan naar het abonnement dat jij wil

  4. Je wijziging gaat in op de dag dat jij elke maand de nieuwe bundel ontvangt.

Een abonnement kan je 1 keer per maand gratis verhogen of verlagen.

Is het abonnement inmiddels buiten contract, dan komt de informatie die hierboven door ​@Noordzee is gegeven zeer zeker van pas. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 4, 2025

Hallo ​@Sabine6 ,

Als ze contractvrij is, dan kan ze het nummer laten omzetten naar Prepaid. (dat kun je aangeven tijdens het opzeggen.) En dan kan ze na terugkomst weer een nieuw abonnement afsluiten op dit nummer.

Zij kan de klantenservice vragen om haar te bellen voor deze omzetting.     

Hoe doet ze dat? :
Maak een belafspraak. De klantenservice helpt haar dan telefonisch op een moment dat het haar uitkomt.

 

Wel moet ze haar nummer bij Prepaid minimaal één keer gebruiken in het buitenland. Dit vanwege deze regel: 

Je beltegoed blijft namelijk onbeperkt geldig als je één keer in de zes 6 maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden.

bron :

 

Als het nummer nog niet contractvrij is, dan moet eerst het contract uitgediend worden. 


JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 4, 2025

Beste ​@Sabine6 en ​@Noordzee je kunt je abo ook naar beneden bijstellen, zo min mogelijk belminuten en geen mobiele data, toch?

 


Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 7, 2025

Hallo ​@Sabine6, welkom op de KPN community. Wat een mooi avontuur voor jouw dochter. De belangrijkste vraag is of het abonnement nog binnen het contract zit? Is dat nog het geval dan is Prepaid geen optie. Het is wel mogelijk om het mobiele abonnement naar het allerlaagste te zetten qua kosten. 

Zo pas je een abonnement aan:

  1. Open de MijnKPN app en klik op “Producten”

  2. Kies het mobiele abonnement dat je wil aanpassen (Staat jouw KPN product hier niet bij? Koppel dan je mobiele abonnement aan jouw KPN ID en doorloop het stappenplan opnieuw)

  3. Pas aan naar het abonnement dat jij wil

  4. Je wijziging gaat in op de dag dat jij elke maand de nieuwe bundel ontvangt.

Een abonnement kan je 1 keer per maand gratis verhogen of verlagen.

Is het abonnement inmiddels buiten contract, dan komt de informatie die hierboven door ​@Noordzee is gegeven zeer zeker van pas. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2025

Fijn, bedankt voor het meedenken. Ik denk dat dit het gaat worden idd.