Skip to main content
Beantwoord

Steeds als ik terug kom uit buitenland heb ik geen verbinding

  • 8 januari 2025
  • 1 reactie
  • 39 keer bekeken

Gisterenmiddag was ik in Hengelo (Gelderland)

Daar was rond de middag een storing met mobiel netwerk.

Meerdere collega's met KPN, en mijn mobiel en laptop met SIM kaart hadden de hele middag geen netwerk meer.

Gisteravond thuis mijn mobiel herstart en toen had ik wel weer internet/5G.

Gedurende tijd stond er wel continu op mijn mobiel dat ik 4G/5G had.

 

Nu had ik vandaag alweer problemen met mobiel internet.

Via NL>DE>NL naar werk gereden.

De hele ochtend had ik er geen last van, maar toen ik via Duitsland terug naar Nederland reed had ik alweer geen mobiel internet. 

 

Mijn mobiel gaf wel aan dat hij 4G/5G verbinding had.

Mobiel 10x uit en aan gezet, en dit verhielp niks.

Uiteindelijk thuis nog maar een poging gedaan en nu doet hij het wel weer.

(inmiddels na 4 uur geen internet te hebben)

 

Dit is nogal vervelend als het elke keer gaat gebeuren als ik even in het buitenland ben voor werk.

Want nu had ik de hele middag geen mogelijkheid om mensen via whatsapp enz te bereiken.

 

Normaal duurt het bij mij altijd wel 10min voordat ik verbinding heb als ik terug kom in Nederland.

Alleen dan zie ik ook dat ik geen netwerk signaal of geen 5G heb, wat nu niet het geval is.

Ook nogal vreemd dat dit tegelijk met de storing van gisteren gebeurde.

 

Opnieuw KPN als netwerk kiezen, APN resetten, mobiele data uit/aan zetten en mobiel herstarten werken allemaal niet.

Enig idee wat het probleem kan zijn?

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@Klibabin, vervelend dat je vaker last hebt van problemen met mobiel internet. In het algemeen zijn dit de stappen die we aanraden als je problemen ervaart: 

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • herstel de netwerkinstellingen. Waar dit precies zit in de instellingen hangt af van je toestel

Aan- en uitzetten heb je al geprobeerd, ik zie ook APN resetten staan. Als je daarmee iets anders bedoelt dan het herstellen van de netwerkinstellingen, probeer dat laatste dan ook vooral nog eens. 

Mocht het probleem blijven bestaan, dan is het advies toch om eens telefonisch contact op te nemen. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt kan dan instellingen aan onze kant controleren. En als het nodig is, dit doorzetten naar de technische collega's. 

Bekijk origineel

1 reactie

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28399 reacties
  • Antwoord
  • 13 januari 2025

Hoi ​@Klibabin, vervelend dat je vaker last hebt van problemen met mobiel internet. In het algemeen zijn dit de stappen die we aanraden als je problemen ervaart: 

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • herstel de netwerkinstellingen. Waar dit precies zit in de instellingen hangt af van je toestel

Aan- en uitzetten heb je al geprobeerd, ik zie ook APN resetten staan. Als je daarmee iets anders bedoelt dan het herstellen van de netwerkinstellingen, probeer dat laatste dan ook vooral nog eens. 

Mocht het probleem blijven bestaan, dan is het advies toch om eens telefonisch contact op te nemen. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt kan dan instellingen aan onze kant controleren. En als het nodig is, dit doorzetten naar de technische collega's. 


Reageer