Sinds april ervaar ik problemen met mijn iPhone 11 Pro Max. In mei heb ik erover gebeld en ik zou een nieuwe simkaart toegestuurd krijgen (tot de dag van vandaag 13-02-2025 wacht ik er nog steeds op).
In aug/sept begonnen de problemen erger te worden. Ik belde ze weer op en ze zeiden dat er een storing was tussen het netwerk van Apple en kpn op alle iPhone 11, iPhone 12 modellen en de iPhone SE. Ze zouden een ticket aanmaken in sept maar is niet gebeurd. Onze hele gesprek bestaat niet eens in het systeem van kpn.
In oktober 2024 belde ik weer en ze zeiden dat er dat ze een ticket zouden aanmaken. Elke week of om de 2 weken belde ik maar kpn om te kijken hoe ver het staat. Ik moest namelijk wachten. De ene keer hoor ik 5 werkdagen, de andere keer 10 werkdagen etc.
In November hoorde ik van kon dat er een fout is aangemaakt in mn tickets en mn klachten over de iPhone 11 Pro Max. Ik moest blijven wachten totdat ik gebeld zou worden en ik krijg een compensatie van kpn en ik zou een iPhone 13 krijgen plus van alle maanden dat ik geen bereik had zou ik gecompenseerd worden. Allerlei beloften van kpn.
Ik belde in november, december en januari 2025.
uiteindelijk krijg ik een mail van kpn waarin stom dat ik EINDELIJK mn telefoon kon opsturen. Tevens stond in de mail dat ze mij hadden gesproken wat helemaal niet waar was. Niemand van kpn had mij ooit gebeld. Maar goed ik blij en stuurde mijn iPhone 11 Pro Max naar het adres toe.
Een week later kreeg ik een mail van reconext dat ze de telefoon hebben onderzocht en dat ze deze konden laten maken voor 877 euro. Wil ik het niet laten maken dan moest ik 65 euro aan onderzoekkosten betalen.
Ik belde helemaal overstuur naar kpn om te vragen wat hier allemaal gaande was. KPN bood duizendmaal z’n excuses aan en deze mail had ik niet mogen krijgen. Ik moest niets betalen en de medewerker zou alles zelf uitzoeken en die compensatie, daar had ik recht op. Ik moest even blijven wachten.
Vorige week kreeg ik midden in den nacht een mail van reconext met dezelfde factuur die ik binnen 7 dagen moest betalen. Ik belde kpn weer op. Ik heb in 2,5 uur 4 medewerkers aan de lijn gehad die allemaal wat anders vertelden. De ene zei dat ik recht op een compensatie had en de ander zei van niet. De 5de medewerker die ik aan de lijn kreeg was ik 2 uur mee in gesprek omdat hij alles zou uitzoeken. We hingen op, want hij zou deze week namelijk bellen. Ik was helemaal verbijsterd wat er allemaal gaande was met kpn. Ik heb een trauma hieraan overgehouden. Ik was weken en zelfs maanden ermee bezig om iets wat ze me beloofden.
Nu had ik in november een iPhone 11 van een vriendin geleend, omdat mijn iPhone 11 Pro Max niks meer deed. Maar die iPhone 11 was even erg. Ik betaalde maandelijks alle kosten, maar ik had geen bereik buitenshuis en geen internet voor een aantal maanden.
Dit gaf ik in november aan een kpn medewerker ook aan dat ik tijdelijk een iPhone 11 heb. Ik moest ook het Imei nummer van mn iPhone 11 Pro Max opgeven via telefoon. Sinds deze week geven ze aan dat ze die iPhone 11 willen hebben voor de compensatie. Maar ik gaf aan dat dat een tijdelijke leen toestel was en niet van mij was. En dat deze telefoon 150 euro kostte. KPN vertelde mij dat ik deze toestel moest inleveren of anders helemaal niks kreeg. Dus ik moet een iPhone 11 toestel kopen om een iPhone 13 te kunnen krijgen? Ik ging hier niet mee akkoord. Want het toestel had mijn vriendin ondertussen al verkocht.
Afgelopen maandag belde de kon medewerker mij om mij te vertellen dat kpn niets voor mij kon doen. Ik krijg geen compensatie, omdat de compensatie alleen voor de iPhone 11 geldig was en niet voor de iPhone 11 Pro Max. Hier schrok heel erg van. Waarom had kpn mij dit niet eerder aangegeven? Waarom moest ik m’n iPhone 11 Pro Max alsnog naar hem toesturen?
Hij vertelde mij dat ze mij ook niet compenseren met een iPhone 13 en de maandelijkse betalingen. Ook compenseren ze me niet met mijn opgestuurd iPhone 11 Pro Max die bij reconext ligt om hem terug te sturen. Ik moest gewoon ondanks de fout van kpn zelf die 65 euro aan onderzoekskosten betalen.
Kortom zoek het maar uit. Ik vol met stress hierdoor. Een trauma die kpn mij heeft gegeven van valse beloftes en diefstal van mijn eigen telefoon.
Ik belde kpn daarna weer (ja ik was alleen maar met kpn bezig, mijn leven bestond nu alleen maar uit met kpn bellen) en ik wilde een klacht indienen.
Ook gaf ik aan dat ik aangifte tegen kpn zou doen om diefstal. KPN heeft mij bestolen en geestelijk geruïneerd.
Ik vertrouw kpn niet meer. Elke medewerker vertelt mij iets anders. Een manager krijg je niet aan de lijn en je wordt zelfs door sommige kpn medewerkers zo hard aangevallen via de telefoon dat ze zelfs in je oor ophangen, omdat ze je niet verder willen helpen.
Sorry voor mijn lange verhaal, maar dit is mijn kpn trauma. KPN beloofde mij iets en is niet nagekomen.
Ik wil voor de laatste keer weten wat kpn nu voor mij gaat doen en wat kon voor mij zal betekenen.
Ik ben al jaren klant bij kpn, maar dit is hoe ze hun klanten behandelen. Als vuil met valse beloften.