Skip to main content

Dag, 

Gisteren aangekomen op Curaçao. We zijn klant met 4 telefoon abonnementen. Nog voordat de opties van evt buitenland bundel überhaupt hebben kunnen bekijken 4x 60 euro kosten direct bij het uitschakelen van de vliegtuigstand. Inmiddels 1 bundel aangeschaft. Wij zijn hier niet over geïnformeerd en willen hierover na onze vakantie graag contact. Ik maak nu meteen de melding om onduidelijkheden achteraf te voorkomen. 

Er zal ongetwijfeld automatisch data gebruikt zijn bij het inschakelen van de vliegtuigstand.

Dit konden wij en onze kinderen niet weten. Zeker niet omdat ik het moest inschakelen om een juiste bundel op te zoeken.

Ik verneem graag want dit is absoluut geen fijn begin van onze vakantie.

Groet Erik Veurink 

Hallo ​@Erikveurink ,

Voer direct dit uit op al jullie telefoons!:

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Tarieven voor roaming buiten de EU

Buiten de EU gelden er andere tarieven en de kosten kunnen aardig oplopen. Per land en per provider verschilt wat je betaalt per MB, je kunt de tarieven voor jouw bestemming op onze site opzoeken.
Wettelijk is er bepaald dat er een limiet van €50,- exclusief BTW geldt, dit is €60,50 inclusief BTW. Bij 80% en 100% verbruik van dit limiet ontvang je een waarschuwing per SMS. Bij 100% verbruik van het limiet wordt het internet automatisch geblokkeerd. Deze blokkade geldt per factuurperiode en de factuurperiode verschilt per klant.

Check de maandelijkse factuur om na te gaan wat jouw factuurperiode is. Een verblijf buiten de EU of in een grensgebied kan over 2 factuurperiodes gaan, waardoor er tweemaal €60,50 = €121,- berekend kan worden op 1 factuur. 

bron:

Jullie hadden verder die bundels beter al vlak voor vertrek in Nederland kunnen aanzetten. Dan was dit voorkomen. Heel vervelend natuurlijk, maar dat geld ben je kwijt. Dat gaat KPN niet vergoeden. 

Je bent één van de tienduizenden slachtoffers van die exorbitante dataroamingkosten buiten de EU (€2,50 per MB) omdat KPN, in tegenstelling tot andere providers, nog altijd weigert om de bescherming tegen de kosten standaard aan te zetten en de publicatie over het bestaan van de mogelijkheid om "BESCHERMING AAN" naar 1266 te smsen niet prominent en pro-actief onder de aandacht brengt van haar abonnees.

Ik vraag al vele jaren aandacht voor dit fenomeen en dat heeft ertoe geleid dat in Q3/Q4 van 2023 eindelijk gepubliceerd werd dat "BESCHERMING AAN" naar 1266 gesmst kan worden. (Klik) Of die mogelijkheid daarvoor ook al bestond zal een groot geheim blijven maar als dat zo was dan dan heeft KPN dat angstvallig stil gehouden en ook dat zou je te denken moeten zetten.

Persoonlijk vind ik het echt wel laakbaar van KPN dat de bescherming nog altijd niet standaard aan staat waardoor er elk jaar weer vele vele abonnees slachtoffer worden.

Dank voor jullie snelle reacties en tips. Ik ga na mijn vakantie contact opnemen met kpn.

Groet Erik 

KPN data kosten voor Curacao:

Binnen de bundel:

4 GB voor E 24,99

6 GB voor E 34,99

Buiten de bundel:

4 GB voor E 10240,00

6 GB voor E 15360,00

KPN data kosten voor Curacao:

Binnen de bundel:

4 GB voor E 24,99

6 GB voor E 34,99

Buiten de bundel:

4 GB voor E 10240,00

6 GB voor E 15360,00

Die bundel had je thuis al geregeld moeten hebben. Of je had het via WiFi in het hotel ofzo kunnen doen.

Reageer