Skip to main content
Beantwoord

Kosten voor Marokko terwijl in ik Spanje ben

• 18 februari 2025
  • 8 reacties
  • 142 keer bekeken

Vandaag 18 februari 2025 ben ik in Spanje. Tijdens een autoritje langs de zuidkust krijg ik ter hoogte van Algeciras de melding dat ik in Marokko ben terwijl ik in Spanje ben?? Even later de melding “u hebt 80 % van uw limiet van 60,50 euro voor internet buiten de EU gebruikt…” Ik denk hoe kan dit nu?

Vervolgens bel ik met KPN. Daar krijg ik te horen dat mijn telefoon contact heeft gehad met Marokko en dat zij er nikst aan kunnen doen en ik voor de kosten van 50,73 euro extra moet opdraaien. Ik ben het hier vanzelfsprekend niet mee eens!! Wart denkt KPN hier aan te doen???

Beste antwoord door Noordzee

KPN schrijft het zelf in kleine letters :

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Bekijk origineel

8 reacties

JanD
Superuser
  • 8578 reacties
  • 18 februari 2025

Beste ​@Zeusapollo KPN gaat hier niets aan doen, maar voor een volgende keer kun je buitenbundelkosten voorkomen door een SMS te sturen

SMS bescherming aan naar 1266

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 februari 2025

Jij bent het "tienduizendste" slachtoffer van die exorbitante dataroamingkosten buiten de EU.

Zorg er in ieder geval voor dat je "BESCHERMING AAN" naar 1266 gaat smsen zodat je in de toekomst nooit meer tegen dit soort verschrikkelijke kosten aan zult lopen.

Voor de zoveelste keer mijn oproep aan KPN om nu eindelijk eens te gaan regelen dat de bescherming standaard aan staat zodat klanten hier geen slachtoffer van worden. Odido doet dat al jaren en ik vind het ronduit schandalig dat KPN dit nog steeds niet geregeld heeft terwijl er al jaren aandacht voor gevraagd wordt.

Weet je dat je bij een strandwandeling op één van de waddeneilanden ook tegen deze exorbitante dataroamingkosten aan kunt lopen want ook daar kan je telefoon spontaan contact maken met het maritieme netwerk "Tampnet". Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

JanD
Superuser
  • 8578 reacties
  • 18 februari 2025

Beste ​@wjb , moet dat letterlijk in KAPITALE letters of kan dat ook zoals ik dat beschreef??

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 februari 2025
JanD schreef:

Beste ​@wjb , moet dat letterlijk in KAPITALE letters of kan dat ook zoals ik dat beschreef??

Dat hoeft niet in hoofdletters. Zodra ik "b ingetypt heb geeft mijn toetsenbord app al het voorstel om daar "BESCHERMING AAN" van te maken omdat ik die combinatie ondertussen al honderden keren hier op het forum gebruikt heb.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1762 reacties
  • 18 februari 2025
JanD schreef:

Ik vind dat KPN hierin weleens mag acteren en die bescherming standaard aan zetten voor nieuwe abonnementen. Misschien helpen die kapitalen daarbij 😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 37052 reacties
  • Antwoord
  • 18 februari 2025

KPN schrijft het zelf in kleine letters :

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 februari 2025

XS4-Arjan schreef:

Ik vind dat KPN hierin weleens mag acteren en die bescherming standaard aan zetten voor nieuwe abonnementen.

Niet alleen bij nieuwe abonnementen maar gewoon bij alle abonnementen. Er is echt niemand op deze wereld die €2,50 per MB wil betalen voor Internet.

• Auteur
  • 1 reactie
  • 18 februari 2025

BelachelijkdatKPNditnietzelfcommuniceert!!

Reageer