Skip to main content
Antwoord

Slecht mobiel bereik. Internet valt regelmatig weg

• February 18, 2025
  • 17 reacties
  • 297 keer bekeken

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Hoi112. Welkom op de KPN Community! Lastig dat je zo'n trage mobiele internetverbinding ervaart. 

Ik lees dat je sinds twee maanden bij ons een abonnement hebt. Heb je hier vanaf het begin last van? Heb je hier vooral hinder van op één locatie, bijvoorbeeld thuis, of overal? En wat voor toestel gebruik je? 

Het kan eventueel ook nog aan je abonnement liggen. Als je bundel op is, dan wordt je snelheid verlaagd. Heb je in de MijnKPN app gecheckt of je nog voldoende bundeltegoed hebt?

Wat betreft de APN wijzigen zal als je het goed is gemerkt hebben dat ‘portalmmm.nl’ niet werkt voor jou. Voor ‘nieuwe’ klanten werkt alleen de APN ‘internet’ nog. Andere APN's kunnen niet meer gebruikt worden. 

Als je wil dat we dit verder gelijk in onderzoek nemen, kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt. Mijn collega kan dan een ticket voor je aanmaken voor de Technische Dienst. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 18, 2025

Woont u ver van een mobielnetwerk mast van KPN? Dit kan het probleem verklaren. U kunt controleren hoever u van zo'n mast af woont via antennekaart.nl

https://antennekaart.nl/kaart/4g

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2025

Ik heb hier vaker last van sta gewoon buiten   de dekking kaart zegt goeie dekking  maar helaas net twee maanden bij kpn dus ook een nieuwe simkaart 

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 18, 2025

Wat je kunt doen is de apn instellingen eens aan te passen van internet naar portalmmm.nl

Wat voor toestel heb je?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2025

S22

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 18, 2025

De APN-instellingen op een toestel met een Android-besturingssysteem vind je onder 'instellingen'. Open vervolgens 'verbindingen', ga naar 'mobiele netwerken' en open 'namen toegangspunten'. Kies je ervoor om een nieuwe aan te maken, vul dan de gegevens van je provider in.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

Dit heb ik inderdaad ook al gedaan  maar niet geholpen helaas 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 21, 2025

Hoi ​@Hoi112. Welkom op de KPN Community! Lastig dat je zo'n trage mobiele internetverbinding ervaart. 

Ik lees dat je sinds twee maanden bij ons een abonnement hebt. Heb je hier vanaf het begin last van? Heb je hier vooral hinder van op één locatie, bijvoorbeeld thuis, of overal? En wat voor toestel gebruik je? 

Het kan eventueel ook nog aan je abonnement liggen. Als je bundel op is, dan wordt je snelheid verlaagd. Heb je in de MijnKPN app gecheckt of je nog voldoende bundeltegoed hebt?

Wat betreft de APN wijzigen zal als je het goed is gemerkt hebben dat ‘portalmmm.nl’ niet werkt voor jou. Voor ‘nieuwe’ klanten werkt alleen de APN ‘internet’ nog. Andere APN's kunnen niet meer gebruikt worden. 

Als je wil dat we dit verder gelijk in onderzoek nemen, kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt. Mijn collega kan dan een ticket voor je aanmaken voor de Technische Dienst. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 21, 2025

Ik heb unlimited  en op bepaalde plekken heb ik hier last van 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • February 21, 2025

@Hoi112 

Als ik naar de streepjes bij 4G symbool kijkt rechtsbovenin dan geeft je telefoon aan dat er geen volledige bereik is. De radio dekking lijkt slecht te zijn. Zie eerste schermafdruk. Dit heeft invloed op je internet snelheid. Het heeft dus geen zin om te proberen om van apn te wisselen.

Heb je dit probleem overal of op een bepaalde plek?

Heb je de mogelijkheid om je sim in een ander toestel te stoppen? En dan kijken of het bereik en snelheid beter is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2025

Alleen op bepaalde plekken   als ik kijk op de dekking kaart geeft kpn  aan dat het buiten goeie dekking moet zijn 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 24, 2025

Dus ik begrijp dat je gelukkig niet overal last van hebt van traag internet. Dan ligt het ben ik bang toch aan de locatie waar je je dan bevindt. Als je wel goede dekking ziet op deze dekkingskaart, dan kun je het beste een belafspraak maken. Dan kan er een ticket bij onze Technische Dienst worden aangemaakt en het verder onderzocht worden. 

Die afdeling zal je wel gaan vragen om je simkaart in een ander toestel te testen, dus als je die mogelijkheid hebt raad ik je aan dit nog te proberen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 24, 2025

Oky ga ik dat doen bedankt 

• Nieuwkomer
  • February 24, 2025

Hoi, ook ik heb een supertrage 4G/5G-verbinding. Maar ik heb het op meerdere plekken en op meerdere toestellen hetzelfde probleem. Op wifi geen vuiltje aan de lucht. Heb je nog meer tips om weer op snelheid te komen. Met hangen en wurgen soms even een redelijke verbinding.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 25, 2025

Wat voor mobiel abonnement heb je ​@Ralph521? Heb je ook een Unlimited abonnement of een beperkte bundel? Verder geeft de APN ‘internet’ normaal gesproken een snelle verbinding op plekken waar de 4G/5G dekking goed is. Heb je een iPhone of een Samsung? Dan zou je de netwerkinstellingen nog eens kunnen resetten. Voor je iPhone lees je hier hoe dat gaat en voor Samsung hier

• Nieuwkomer
  • February 25, 2025

Wat voor mobiel abonnement heb je ​@Ralph521? Heb je ook een Unlimited abonnement of een beperkte bundel? Verder geeft de APN ‘internet’ normaal gesproken een snelle verbinding op plekken waar de 4G/5G dekking goed is. Heb je een iPhone of een Samsung? Dan zou je de netwerkinstellingen nog eens kunnen resetten. Voor je iPhone lees je hier hoe dat gaat en voor Samsung hier

Hoi Arjan. Ik had het probleem op mijn S23+, maar het is nu ook op mijn nieuwe S25Ultra, Samsung dus. Ik had een unlimited-abo, maar nu een 12GB-abo, maar ga vanaf 11-3 weer terug naar mijn Unlimited-abo. Ik heb die al 2x gereset., maar zonder resultaat. Al heb ik met 1 aanpassing nog wat redelijke verbinding, die ik bij gebruik telkens moet resetten via de vliegtuigstand om even een goede/ redelijke verbinding te hebben die later weer wegvalt, met een snelheid van ong. 120 kbps down, en ongeveer 70 kbps upload via 4G/5G.

• Nieuwkomer
  • February 28, 2025

Hoi Arjan, je tip om die instellingen van de mobiele verbinding te resetten, was DE oplossing voor mijn probleem. Sinds ik je tip uitgevoerd heb, heb ik weer een constante goede en snelle verbinding met internet via 4g/5g op mijn Samsung telefoon. Bedankt voor de tip.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Mooi dat dat de oplossing was voor jouw issue! En ook top dat je nog wilde delen in dit topic :)