Skip to main content
Beantwoord

Kan ik met nummerbehoud overstappen van Odido naar KPN in juni?

• 2 maart 2025
  • 3 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik heb nu abonnement van odido en die stopt 5 juni 2025.

en ik wil naar kpnmobiel ik heb ook al internet en tv van kpn.

kan ik nu al een abonnement nemen met nummerbehoud?

En gaat het abonnement dan ook pas in als odido is afgelopen.

ik wil graag profiteren van combi voordeel

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Gerco slijkhuis 

Je kan 120 dagen voor de einddatum van het abonnement bij Odido beginnen met de aanvraag van een abonnement bij KPN. Geef tijdens de aanvraag aan, dat je jouw nummer wilt behouden.

Bij een overstap met nummerbehoud stemt de nieuwe provider (KPN) met de oude provider (Odido) af wanneer het nummer vrij is om over te nemen. Hierbij word ook rekening gehouden met een opzegtermijn van 1 maand. In jouw geval zal dat (kort) na 5 juni zijn, de einddatum van het Odido abonnement. Tot die datum loopt jouw abonnement bij Odido door.

Je krijgt de KPN simkaart ruim voor de overstapdatum. Bewaar deze simkaart goed tot die dag. De overstap vindt meestal plaats tussen 11 en 13 uur. Wacht totdat de oude sim geen bereik meer heeft en vervang dan de simkaart van Odido door de KPN simkaart en start de telefoon weer op. Dan is het nummer overgenomen en begint jouw abonnement bij KPN.

Bekijk origineel

3 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17694 reacties
  • Antwoord
  • 2 maart 2025

Hallo ​@Gerco slijkhuis 

Je kan 120 dagen voor de einddatum van het abonnement bij Odido beginnen met de aanvraag van een abonnement bij KPN. Geef tijdens de aanvraag aan, dat je jouw nummer wilt behouden.

Bij een overstap met nummerbehoud stemt de nieuwe provider (KPN) met de oude provider (Odido) af wanneer het nummer vrij is om over te nemen. Hierbij word ook rekening gehouden met een opzegtermijn van 1 maand. In jouw geval zal dat (kort) na 5 juni zijn, de einddatum van het Odido abonnement. Tot die datum loopt jouw abonnement bij Odido door.

Je krijgt de KPN simkaart ruim voor de overstapdatum. Bewaar deze simkaart goed tot die dag. De overstap vindt meestal plaats tussen 11 en 13 uur. Wacht totdat de oude sim geen bereik meer heeft en vervang dan de simkaart van Odido door de KPN simkaart en start de telefoon weer op. Dan is het nummer overgenomen en begint jouw abonnement bij KPN.

• 3691 reacties
  • 2 maart 2025

Je abonnement start pas op 5 juni. Ook je voordeel begint pas op 5 juni. Dus je hoeft helemaal nog geen haast te maken.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Gerco slijkhuis 

Ter aanvulling op de bovenstaande twee reacties kun je ook “versneld overstappen” naar KPN mobiel, in dat geval wordt je Odido 06-nummer binnen 5 werkdagen overgezet naar KPN.
Wel moet je dan rekening houden met een afkoopsom voor de periode tussen het porteren van je 06-nummer naar KPN, en 5 juni 2025 aanstaande.
De afkoopsom is 50% van het totale bedrag, dus niet de volle 100% wat sommige mensen nog steeds denken, aangezien dat is vastgelegd in de telecomwet.

Dus wil je snel overstappen naar KPN mobiel, kies dan bij de aanvraag voor nummerbehoud voor de versnelde optie.

Stappenplan

• Kies bij nummerbehoud voor: Ja, ik wil een huidig nummer behouden
  • Bij is dit een zakelijk telefoonnummer, zeg je Nee
  • Vul vervolgens jouw Odido 06-nummer in
  • Je ontvangt een verificatie sms, die je vervolgens invult in de 5 hokjes op het scherm.
  • Daarna kies je voor Versneld overstappen.
  • Bij deze keuze heb je dus géén opzegtermijn van een maand, maar wel een afkoopsom.

Wil je liever gaan afkoopsom, dan geldt hetgeen wat ​@RBxx en ​@Marlon92 in hun reactie hebben gezegd.

De keuze ligt uiteraard volledig bij jouw!
Maar als je een slecht bereik hebt met Odido op je woonadres, dan kun je dus wel sneller over na KPN, als je dat zou willen.

Reageer