Skip to main content
Beantwoord

Overstap van WhatsApp naar Signal: Online SMS service moet terug!

• March 3, 2025
  • 5 reacties
  • 140 keer bekeken

Bij de overstap naar Signal, die velen met mij hebben gemaakt, blijf je zitten met een restcategorie die blijft plakken aan WhatsApp. Het liefste zou ik hen standaard willen antwoorden per SMS, maar dan natuurlijk wel lekker snel en makkelijk via de computer. Zijn er meer die dat herkennen? Lieve KPN medewerkers: Er is momentum. Maak een mooie nieuwsbrief waarin je opmerkt dat dit probleem leeft, en speel er op in door het online SMS versturen via mijn KPN (weer?) mogelijk te maken.

Beste antwoord door Anonymous

Hallo​ ​@katharinaminola 

Zo te zien kan je dat via Windows doen als je jouw telefoon gekoppeld hebt:

https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/sms-berichten-verzenden-en-ontvangen-vanaf-uw-pc-43189e43-8121-35f6-7930-db095bf938a4

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• Antwoord
  • March 3, 2025

Hallo​ ​@katharinaminola 

Zo te zien kan je dat via Windows doen als je jouw telefoon gekoppeld hebt:

https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/sms-berichten-verzenden-en-ontvangen-vanaf-uw-pc-43189e43-8121-35f6-7930-db095bf938a4

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 3, 2025

We zijn net Kudde dieren natuurlijk volgend jaar weer andere app.

Signal is ook van partij die niet helemaal zuiver is zo is overal wel wat mee.

Telegram is van de russen enzz

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • March 3, 2025

Telegram is ontworpen door een Rus, die inmiddels in Dubai woont omdat hij niet instemt met het afdwingen van inzage door de Russische overheid.

Signal is bagger, beter gaan providers en productontwikkelaars over op RCS.

• Nieuwkomer
  • March 4, 2025

We zijn net Kudde dieren natuurlijk volgend jaar weer andere app.

Signal is ook van partij die niet helemaal zuiver is zo is overal wel wat mee.

Waarom vind je Signal niet helemaal zuiver? Is van non profit stichting met sterke missie en bovendien open source. 

Telegram is niet standaard end to end versleuteld en groepen helemaal niet dus daar zou ik sowieso niet heengaan, zelfs al zou het niet van een Rus in Dubai maar Nederlands zijn.

​@katharinaminola SMS is niet end to end versleuteld en onveilig. Alleen doen als je het geen probleem vind dat anderen je berichten evt kunnen onderscheppen en meelezen

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 6, 2025

Hi ​@katharinaminola,

Ik zie dat ​@GeSp je op weg heeft geholpen wat betreft het sms’en via de computer, en hoop dat je hiermee gevonden hebt wat je zocht 🙂