Skip to main content
Antwoord

Snelheid van het Unlimited abonnement

• March 5, 2025
  • 4 reacties
  • 193 keer bekeken

Ik heb op 17-01-2021 een Hussel unlimited data (75Gb) en onbeperkt bellen/sms abonnement afgesloten. Welke maximale snelheid hoort bij dit abonnement?

Als ik momenteel een speedtest doe via 5G dan heb ik download 103,6 Mbps en upload 33,5 Mbps.
Dit lijkt me erg aan de lage kant.

Het goedkoopste huidige abonnementen dat je kunt afsluiten (12 Gb) levert al maximaal 300 Mbps.

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@M. Schoonveld , lees er meer over in dit topic:

SuperUnlimited

Het beste van het beste, Unlimited data met de hoogst mogelijke snelheid

• Maximale snelheid: 600 Mbit/s

Behaalde snelheid is afhankelijk van een aantal factoren 

Met deze nieuwe abonnementen onderscheiden we de abonnementen naast de databundel ook met snelheid. De benoemde snelheden hierboven zijn maximaal haalbare snelheden. De haalbare snelheid is afhankelijk van veel verschillende factoren, waaronder:  

• Het type mobiele apparaat dat je gebruikt  
  • De drukte op het internet of de internetpagina 
  • Het aantal gebruikers dat gelijktijdig gebruik maakt van het mobiele netwerk
  • De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast 
  • Weersomstandigheden, zoals onweer. 
  • Als je je bevindt in een snel voortbewegend voertuig 
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 5, 2025

Hallo ​@M. Schoonveld , lees er meer over in dit topic:

SuperUnlimited

Het beste van het beste, Unlimited data met de hoogst mogelijke snelheid

• Maximale snelheid: 600 Mbit/s

Behaalde snelheid is afhankelijk van een aantal factoren 

Met deze nieuwe abonnementen onderscheiden we de abonnementen naast de databundel ook met snelheid. De benoemde snelheden hierboven zijn maximaal haalbare snelheden. De haalbare snelheid is afhankelijk van veel verschillende factoren, waaronder:  

• Het type mobiele apparaat dat je gebruikt  
  • De drukte op het internet of de internetpagina 
  • Het aantal gebruikers dat gelijktijdig gebruik maakt van het mobiele netwerk
  • De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast 
  • Weersomstandigheden, zoals onweer. 
  • Als je je bevindt in een snel voortbewegend voertuig 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 5, 2025

Okay, bedankt voor je vlotte reactie. Met zoveel variabelen vraag ik me af of deze maximale snelheid dan ooit wel haalbaar is. Ik denk dat ik me abonnement ga downsizen naar een lagere snelheid. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@M. Schoonveld 

Het hangt er ook vanaf, of je in de buurt bent van een KPN Zendmast waarop de nieuwste snelle Band 78 (3,5 GHz) is geactiveerd, want dat is namelijk nog niet overal al gebeurd.
Op een KPN Zendmast waarop de 3 banden 28 (700 MHz), 1 (2100 MHz) en 78 (3,5 GHz) zijn geactiveerd, behaal je de hoogste download snelheden op het 5G netwerk van KPN.

Ik woon in Arnhem, en daar zijn al de nodige zendmasten waarop deze 3 banden op 5G geactiveerd zijn, en daar behaal ik hogere snelheden dan waarmee KPN adverteert, waardoor ik in elk geval kan concluderen dat KPN er geen strakke begrenzer of helemaal begrenzer op de snelheid zet.

In mijn woonwijk haal ik in het open veld gemiddeld genomen de volgende download snelheid (zie bijgevoegde foto) op het 5G netwerk, en dat is een downloadsnelheid van 721 Mbit/s.

Binnenshuis haal ik een gemiddeld een snelheid van tussen de 250 en 300 Mbit/s op het 5G netwerk.
De upload snelheden liggen lager, en zit tussen de 10 (binnen) en 147 Mbit/s (buiten).

Zit je bij of in de buurt van een KPN zendmast met de banden 28 en 1 (dus zónder band 78), dan behaal je dus lagere snelheden, afhankelijk van waar je zit (binnen of buiten) en de factoren uit de reactie van ​@RBxx .

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@M. Schoonveld. Welkom op de KPN Community! 

Je hebt al wat mooie en bruikbare antwoorden ontvangen van ​@RBxx en ​@Michel.uit.Arnhem. Hopelijk kun je daar wat mee en een weloverwogen besluit nemen wat betreft je mobiel abonnement. 

Mocht je nog hierover meer vragen hebben of over iets anders, dan weet je ons te vinden!