Skip to main content
Antwoord

Mobiel internet wordt op willekeurige momenten geblokkeerd

• March 15, 2025
  • 9 reacties
  • 117 keer bekeken

Ik heb een raar probleem met mijn nieuwe Oppo Rino 12 5G

Het mobiele netwerk word op willekeurige momenten geblokkeerd. Tijden het luisteren van muziek op de fiets, in de auto of gewoon in het park. Dan moet ik steeds het internet activeren door de telefoon de vliegtuigmodus aan uit te zetten. Dan krijg ik weer verbinding met 5G 

Ik heb de nieuwe software op de mobiel geïnstalleerd. Alle resetten uitgevoerd tot en met fabriek instellingen aan toe.

Wat kan dit zijn het is erg irritant en frustrerend 

Gr Ron

Beste antwoord door Ron K177

Probleem gevonden zit in de mobiel protocol IPV4/IPV6 deze heb ik aangepast naar alleen IPV4 nu geheel geen uitval gehad van het internet. Alles draait gewoon weer zoals het deed. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Ron K177 

Welkom op de community van KPN.

Dit probleem zou kunnen liggen aan de drukte op het 5G netwerk op de plekken waar je komt, maar ook aan de afstand tussen jouw en de dichtstbijzijnde KPN zendmast.

Op welke plekken (stad/dorp) ervaar je deze problemen??
Hoe vaak zet je jouw Oppo op vliegtuigstand, om weer verbinding te krijgen??

Daarnaast spelen de volgende factoren ook nog een rol:

• Het type mobiele apparaat dat je gebruikt.

• De drukte op het internet of de internetpagina.

• Het aantal gebruikers dat tegelijk gebruik maakt van het mobiele netwerk.

• De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast.

• Obstakels tussen je mobiele apparaat en de zendmast. Zoals muren en gebouwen.

• Weersomstandigheden, zoals onweer.

• Als je in een snel bewegend voertuig zit, bijvoorbeeld de trein of auto.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 15, 2025

Beste Michel 

Het is willekeurig het heeft geen ritme. Soms 2 keer binne een half uur en dan weer een paar uur ertussen.

Ik woon in de randstad heb genoeg van die palen erom heen die zenden. Simkaart is ook al vervangen. 

Dit probleem is pas een 4 weken aan de gang daarvoor geen probleem gehad. Ook niet met mijn verouderde Samsung A/52 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Ron K177 

Dank voor je reactie terug.

Het speelt dus sinds de afgelopen 4 weken, sinds het in gebruik nemen van jouw nieuwe Oppo Reno 12 (5G), als ik het goed begrijp.
Daarvoor had je deze problemen niet, met jouw vorige smartphone de Samsung Galaxy A52, dan is de kans al minder groot dat het aan het mobiele netwerk ligt.
Ook omdat je in de Randstad woont, waar inderdaad meer zendmasten van KPN staan opgesteld, dan bijvoorbeeld op het platteland.

Ik denk dat het ligt aan jouw nieuwe smartphone Oppo Reno 12, die op een bepaalde manier steeds het 5G netwerk kwijt raakt, waarna je hem door middel van de vliegtuigstand de verbinding weer activeert.

Als jouw KPN simkaart eens in je oude Samsung Galaxy A52 zou willen doen (mits je hem nog hebt natuurlijk), heb je dan nog steeds het probleem van wegvallen van de verbinding op 5G??

Want als je met je Samsung nergens last van hebt, dan kun je dus concluderen dat er wat aan de hand is met jouw Oppo Reno (technisch defect), waardoor die regelmatig de verbinding verliest.
Je zou dan met je nieuwe Oppo Reno 12 even langs het verkooppunt kunnen gaan, waar je hem hebt gekocht, voor nader onderzoek.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • March 18, 2025

Probleem gevonden zit in de mobiel protocol IPV4/IPV6 deze heb ik aangepast naar alleen IPV4 nu geheel geen uitval gehad van het internet. Alles draait gewoon weer zoals het deed. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Ron K177 

Super fijn om te horen, dat je inmiddels zelf hebt kunnen achterhalen waar het probleem aan lag.
Mede dankzij een topic vanaf het Simyo Forum.

Wens je nog veel plezier, met je nieuw Oppo Reno 12!!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 18, 2025

Het zou echter niet nodig moeten zijn functionaliteiten uit te schakelen om te zorgen dat een andere functie weer goed werkt. Ik vind het een lapmiddel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 18, 2025

Het is maar een protocol hoor, ik denk nou niet dat ik hier iets ga merken. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Het zou echter niet nodig moeten zijn functionaliteiten uit te schakelen om te zorgen dat een andere functie weer goed werkt. Ik vind het een lapmiddel.

Hoi ​@JanD 

Op de iPhone gebeurd dit volledig automatisch.
Op de iPhone kun je ook niet ipv 4 / ipv 6 aanpassen of verwijderen.
Deze optie is alleen beschikbaar binnen het open besturingssysteem Android, en dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.

Want je hebt volledig gelijk, dat je dit soort instellingen niet zomaar moet kunnen wijzigen en dat dit ook niet nodig hoeft te zijn.

• Helper
  • March 26, 2025

Ik heb een raar probleem met mijn nieuwe Oppo Rino 12 5G

Het mobiele netwerk word op willekeurige momenten geblokkeerd. Tijden het luisteren van muziek op de fiets, in de auto of gewoon in het park. Dan moet ik steeds het internet activeren door de telefoon de vliegtuigmodus aan uit te zetten. Dan krijg ik weer verbinding met 5G 

Ik heb de nieuwe software op de mobiel geïnstalleerd. Alle resetten uitgevoerd tot en met fabriek instellingen aan toe.

Wat kan dit zijn het is erg irritant en frustrerend 

Gr Ron

Ik heb dit probleem ook met mijn Oppo. Minstens 15 keer per dag valt mijn internet weg 😡

Waar vind ik die instelling?