Skip to main content
Beantwoord

Simkaart activeren lukt niet, oude toestel defect en kan de sms met verificatiecode niet ontvangen

• 28 maart 2025
  • 18 reacties
  • 23 keer bekeken

Goedenmiddag. Mijn vorige telefoon was kapot en niet meer te gebruiken. Heb mijn abonnement verlengd met een nieuwe telefoon met behoud van nummer. Nu loopt het installeren vast bij het activeren waar een inlog nodig is met mijn account om de sim te activeren waarschijnlijk ? Dat lukt niet want ik moet een verificatie code geven die naar mijn nummer wordt gestuurd, dat lukt dus niet want ik kan de oude telefoon helemaal niet meer gebruiken. Wifi doet het en internet ook, maar bellen kan ik niet alleen noodoproepen. Bedankt bij voorbaat voor de hulp.

Leendert

Beste antwoord door Maja van KPN

Wat jammer dat dit allemaal niet zo soepel verloopt ​@Boutje Fedankt 😕

Mocht je nog steeds geen actieve simkaart hebben, en dus niet over een werkend telefoonnummer beschikken, dan wil ik je aanraden om contact met ons op te nemen via  Facebook en X, zodat 1 van mijn collega's je daar verder kan helpen. Mocht je niet over deze sociale media beschikken, dan kan je ook naar 1 van onze KPN winkels toe gaan, als dat tot de mogelijkheden behoort. Je loopt dan direct met een werkende simkaart naar buiten! 

Bekijk origineel

18 reacties

Goedenmorgen. Mijn vorige telefoon was kapot en niet meer te gebruiken. Heb mijn abonnement verlengd met een nieuwe telefoon met behoud van nummer. Nu loopt het installeren vast bij het activeren waar een inlog nodig is met mijn account om de sim te activeren waarschijnlijk ? Dat lukt niet want ik moet een verificatie code geven die naar mijn nummer wordt gestuurd, dat lukt dus niet want ik kan de oude telefoon helemaal niet meer gebruiken. Wifi doet het en internet ook, maar bellen kan ik niet alleen noodoproepen. Kan geen esim aanvragen en activeren, telefoon niet geschikt.

Bedankt bij voorbaat voor de hulp.

Leendert

Admin: dubbel topic, samengevoegd met je bestaande topic

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6688 reacties
  • 29 maart 2025

Hallo ​@Boutje Fedankt 

De defecte telefoon had wel een e-sim? Anders had je de oude simkaart gewoon kunnen overzetten.

Het snelst is om langs een KPN winkel te gaan en de simkaart daar te laten activeren, sommige van KPN winkels zijn ook morgen open, neem dan wel alle informatie (klantnummer e.d.) en een ID mee.

Andere optie is maandag met een andere telefoon bellen naar 0800-0402, mocht je op een ander telefoonnummer bereikbaar zijn dan kan je ook een belafspraak maken (stuk naar beneden scrollen op die pagina), de KPN klantenservice belt je dan op een moment dat het jou uitkomt.

Bedankt voor uw reactie, nee die had ook geen e-sim, nu bedacht ik me ook, misschien moet ik de sim uit de oude telefoon wel gebruiken, er zit misschien geen sim in omdat ik nummerbehoud wilde, maar toen kwam het volgende probleem, ik krijg de achterkant van de nieuwe telefoon er echt niet van af, en ik wil niet gaan forceren. Ik bel morgen wel of maak een belafspraak om te zien of ik beter naar een shop kan gaan.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17693 reacties
  • 30 maart 2025

Hallo ​@Boutje Fedankt , je moet inderdaad gewoon de simkaart overzetten.

Welke telefoon heb je? De achterkant kan er tegenwoordig meestal niet meer van af.
De simkaart gaat in een “laatje” wat je met een sleuteltje open maakt.

Dank je wel, ik heb de Galaxy A16. Er zit inderdaad een soort laatje aan de onderkant naast de ingang om op te laden. Maar ik heb niet zo’n klein sleuteltje.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17693 reacties
  • 30 maart 2025

Dat sleutelje zit “verstopt” in de verpakking van de telefoon, vaak vastgeplakt met een stukje tape aan het doosje waar de handleiding in zit. Daarin vind je ook de uitleg hoe je de simkaart plaatst.

Ok, dank je wel, ik ga zo gelijk kijken, ik heb het gelukkig nog niet weg gegooid.

Jammer genoeg niet gevonden in de verpakking, ik ga morgen wel even naar de telefoon service winkel hier in het winkelcentrum, dat is dichterbij dan de KPN winkel, die repareert ook en zal vast wel zo’n sleuteltje hebben. Bedankt voor de duidelijke hulp en aanwijzingen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17693 reacties
  • 30 maart 2025

Graag gedaan ​@Boutje Fedankt . Bijzonder je het sleuteltje niet vindt. Dat hoort erbij te zitten.
De telefoonwinkel zal zeker zo’n sleuteltje hebben, wellicht krijg je het mee als service.

PeterG
Superuser
  • 61562 reacties
  • 30 maart 2025

Is je huidige telefoon ook een Samsung? Dan is dat pennetje gelijk. En kun je ook voor de oude telefoon gebruiken.

Verder is het inderdaad een kwestie van de simkaart uit de oude overzetten naar de nieuwe telefoon. (Veel handiger dan e-sim)

Bedankt, ja dezelfde Samsung zelfs, ik ga morgen naar de telefoonwinkel om de sim er in te kunnen doen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3612 reacties
  • 30 maart 2025

@Boutje Fedankt Ik gebruikt een draadje, meestal inclusief bij kabels of stroomadapter, soms kan ook een van de boterhamzakjes. Het plastiek hulsje verwijderen dan heb je een klein stuk metaal, past precies in het gaatje om de sim-schuifje open te krijgen.

Dank je wel.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14904 reacties
  • Antwoord
  • 31 maart 2025

Wat jammer dat dit allemaal niet zo soepel verloopt ​@Boutje Fedankt 😕

Mocht je nog steeds geen actieve simkaart hebben, en dus niet over een werkend telefoonnummer beschikken, dan wil ik je aanraden om contact met ons op te nemen via  Facebook en X, zodat 1 van mijn collega's je daar verder kan helpen. Mocht je niet over deze sociale media beschikken, dan kan je ook naar 1 van onze KPN winkels toe gaan, als dat tot de mogelijkheden behoort. Je loopt dan direct met een werkende simkaart naar buiten! 

Dank je wel, dat ga ik dan zeker doen mocht het morgen ook niet lukken.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14904 reacties
  • 8 april 2025

Hoe staat het er nu voor ​@Boutje Fedankt? Heb je nu een werkende simkaart?

Maja van KPN schreef:

Hoe staat het er nu voor ​@Boutje Fedankt? Heb je nu een werkende simkaart?

Sorry, ik ben vergeten terug te rapporteren. Dank je wel, ja hoor, ik ben naar de KPN shop gegaan, de sim bleek inderdaad niet meer te activeren en ik kreeg een andere met hetzelfde nummer, dus ik hoefde mijn contacten en zo niet in te lichten dat ik een ander nummer heb. Dus ik blij, de mevrouw in de winkel blij, prima geregeld.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14904 reacties
  • 9 april 2025

Ah kijk aan, ik ben nu ook blij dus iedereen blij 😃

Bedankt dat je het nog even hebt laten weten ​@Boutje Fedankt!

Reageer