Skip to main content
Vraag

Problemen met bellen over 5G omgeving Schiphol

  • 12 april 2025
  • 12 reacties
  • 124 keer bekeken

Juan020
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

 

We hebben met drie verschillende telefoons allemaal op KPN allerlei manieren getest:

 

  • Ik bel mijn vrouw
  • Mijn vrouw belt haar moeder
  • Onze dochter belt mijn of haar moeder
  • ik hun allemaal
    In alle gevallen: je probeert te bellen, hij gaat over, je neemt op… en meteen wordt de verbinding verbroken. Ook als je gebeld wordt

Alle drie de telefoons kunnen niet bellen of gebeld worden via het 5G-netwerk.

Internet bellen werkt wel gewoon: apps als Signal en rommel als Meta (WhatsApp/Instagram) functioneren prima.

 

Wat we al geprobeerd hebben:

 

  • Telefoons opnieuw opgestart
  • Software-updates gecontroleerd en uitgevoerd
  • Simkaarten gewisseld
  • Ook naar andere bekenden gebeld buiten ons gezin — zelfde probleem

 

 

We kunnen dus zelfs KPN support niet bellen, daarom dit bericht hier.

We zitten in de buurt van Schiphol — benieuwd of anderen in deze regio dit ook ervaren?

12 reacties

PeterG
Superuser
  • 61550 reacties
  • 12 april 2025

En als je je telefoon(s) tijdelijk 😉 op 4G zet? Werkt bellen dan wel? 2G is bij kpn zelfs nog in de lucht.

Al was het alleen maar om kpn te bellen. 1200 of 0800-0402 .


JanD
Superuser
  • 8574 reacties
  • 12 april 2025

Beste ​@Juan020 , internetten doe je via 5G en bellen via,4G, daar hoef je niets aan in te stellen, werkt standaard zo.

Kijk binnen je mobiel maar naar de simkaart instellingen, daar staat het ook 

 


ducky019
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 143 reacties
  • 12 april 2025

Hier het zelfde probleem, sinds vanmiddag kan ik iedereen die binnen mijn familie zit in de KPN app niet meer bereiken.

Ik woon in de kop van Noord Holland en het lijkt dus in meerdere delen van sowieso Noord Holland te zijn…

 

 


Juan020
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 april 2025

Super bedankt voor de reactie hoef ik daar niet meer verder naar te zoeken wat het is


ducky019
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 143 reacties
  • 12 april 2025
Juan020 schreef:

Super bedankt voor de reactie hoef ik daar niet meer verder naar te zoeken wat het is

Neemt niet weg dat het nog steeds een probleem is… 

 


Juan020
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 april 2025

Helemaal mee eens, ik probeer via social media nog wel even er bericht te sturen naar hun helpdesk, en deze post te linken. 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 37033 reacties
  • 13 april 2025

Hallo ​@Juan020 ,

Er was gisteren een storing. Als het goed is, is de storing al verholpen. Je kunt storingen zelf ook vinden op deze pagina:

 

https://www.kpn.com/service/storingen?page=1

 

 


Juan020
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 april 2025

Voor ons werkt het nog steeds niet. Voor jullie dan wel? Had gister wat vrienden gesproken die ook op kpn zitten en hebben zelfde probleem 


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3600 reacties
  • 13 april 2025
KPN Storing Amsterdam

 


Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Juan020 schreef:

Voor ons werkt het nog steeds niet. Voor jullie dan wel? Had gister wat vrienden gesproken die ook op kpn zitten en hebben zelfde probleem 

 

Hoi ​@Juan020 

Heb je alle telefoons al een keer compleet uitgezet? (dus niet op vliegtuigstand)
Zo niet, doe dat eens en zet de telefoons na enkele minuten weer aan.

Hiermee melden alle simkaarten zich opnieuw aan op het 5G netwerk van KPN, met daarbij de laatste update, wat ervoor kan zorgen dat je geen problemen meer ervaart.
 

Laat even weten of dit heeft geholpen.


Juan020
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 april 2025

Zojuist gedaan en blijkt te werken


Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1229 reacties
  • 14 april 2025

Hoi ​@Juan020. We hadden inderdaad te maken met een grote storing wat betreft mobiel bellen. Goed dat je even hier of of via social media komt controleren of meerdere mensen hier last van hebben. Hopelijk heb je gelijk iets gehad aan de antwoorden en excuses voor het ongemak! 


Reageer