Skip to main content
Beantwoord

App niet speelbaar op KPN mobiel netwerk

• May 9, 2025
  • 4 reacties
  • 69 keer bekeken

sander_vh
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik wil deze game spelen https://play.google.com/store/apps/details?id=ci.atlasearth.client en elke keer als ik de app opstart op het 4/5G netwerk van KPN dan krijg ik een foutmelding. Maar ga ik op een WiFi netwerk of op het odido netwerk, dan doet de app het wel. 

Er lijkt vanuit KPN een blokkade op te zitten. Waarom?

Beste antwoord door Neville

@sander_vh 

Ik denk dat de app geen IPv6 ondersteund. KPN gebruikt standaard voor APN internet IPv6 adressen. De IPv6 adressen zijn de opvolger van IPv4 adressen.

Volgens mij gebruik je een Android toestel. Kun je bij apn internet de instellingen van apn-protocol aanpassen van IPv4/IPv6 naar IPv4. Op deze manier krijgt je toestel een IPv4 adres. Ik verwacht dat het dan wel gaat werken.

Bij instellingen Verbindingen, Mobiele netwerken kiezen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hey ​@sander_vh, wat voor foutmelding krijg je precies?

sander_vh
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 10, 2025

Hey ​@sander_vh, wat voor foutmelding krijg je precies?

De app geeft gewoon aan dat die geen verbinding kan maken met de servers. Maar als ik dus op een WiFi netwerk zit of op het odido netwerk krijg ik wel gelijk verbinding.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • Antwoord
  • May 10, 2025

@sander_vh 

Ik denk dat de app geen IPv6 ondersteund. KPN gebruikt standaard voor APN internet IPv6 adressen. De IPv6 adressen zijn de opvolger van IPv4 adressen.

Volgens mij gebruik je een Android toestel. Kun je bij apn internet de instellingen van apn-protocol aanpassen van IPv4/IPv6 naar IPv4. Op deze manier krijgt je toestel een IPv4 adres. Ik verwacht dat het dan wel gaat werken.

Bij instellingen Verbindingen, Mobiele netwerken kiezen.

sander_vh
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 10, 2025

Dit is inderdaad de oplossing, thnx!