Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik een e-sim activeren, mijn telefoon is gestolen in Argentinië

• May 20, 2025
  • 18 reacties
  • 158 keer bekeken

Mijn telefoon inclusief simkaart is gestolen in het  buiteland, waar ik nog steeds ben. Ik wil een esim aanvragen via de app of een fysieke simkaart aanvragen, maar hij elke keer krijg ik weer een verificatie code via sms. Die ik natuurlijk niet kan ontvangen, want die simkaart is weg!! Wat moet ik nu doen??

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@Jackylv 

Je hebt nu een nieuwe mobiel die e-sim ondersteunt?

Dan kan je tegenwoordig ook een e-sim installeren zonder fysieke simkaart, je betaalt voor verificatie 1 cent via iDeal en je krijg de code gemaild:

E-sim installeren zonder oud toestel

Ben je jouw toestel verloren of is deze gestolen? Dan heb je geen toegang meer tot MijnKPN, want dit activeer je op jouw toestel met behulp van een verificatie sms. Eerder was het zo dat je dan eerst een nieuwe fysieke simkaart moest aanvragen, voordat je deze weer kon omzetten naar e-sim.

Vanaf 3 februari 2025 is het ook mogelijk om e-sim te installeren via de KPN website: E-sim installeren. Zo kan jij toch e-sim installeren op jouw nieuwe telefoon als je jouw oude toestel niet meer hebt, zonder eerst een fysieke simkaart aan te hoeven vragen. Klik hierboven op de link en doorloop de stappen.

Goed om te weten: voordat we de e-sim kunnen installeren, willen we natuurlijk wel zeker weten dat jij het bent. Daarom checken we dat zo:

• We mailen een verificatiecode die je invult bij het installeren van je e-sim.
  • We vragen je om via iDeal 1 cent te pinnen. Daarmee controleren we of het rekeningnummer overeenkomt.

Wil je liever geen 1 cent betalen? Dan kun je natuurlijk altijd eerst een fysieke simkaart aanvragen en daarna het standaard e-sim installatieproces doorlopen.

Bron:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 20, 2025

Beste ​@Jackylv , zie onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.kpn.com/service/ugs/simkaart-e-sim-pukcode

verder kun je KPN vanuit het buitenland bereiken via X, Facebook of +31612001200

• Antwoord
  • May 20, 2025

Hallo ​@Jackylv 

Je hebt nu een nieuwe mobiel die e-sim ondersteunt?

Dan kan je tegenwoordig ook een e-sim installeren zonder fysieke simkaart, je betaalt voor verificatie 1 cent via iDeal en je krijg de code gemaild:

E-sim installeren zonder oud toestel

Ben je jouw toestel verloren of is deze gestolen? Dan heb je geen toegang meer tot MijnKPN, want dit activeer je op jouw toestel met behulp van een verificatie sms. Eerder was het zo dat je dan eerst een nieuwe fysieke simkaart moest aanvragen, voordat je deze weer kon omzetten naar e-sim.

Vanaf 3 februari 2025 is het ook mogelijk om e-sim te installeren via de KPN website: E-sim installeren. Zo kan jij toch e-sim installeren op jouw nieuwe telefoon als je jouw oude toestel niet meer hebt, zonder eerst een fysieke simkaart aan te hoeven vragen. Klik hierboven op de link en doorloop de stappen.

Goed om te weten: voordat we de e-sim kunnen installeren, willen we natuurlijk wel zeker weten dat jij het bent. Daarom checken we dat zo:

• We vragen je om via iDeal 1 cent te pinnen. Daarmee controleren we of het rekeningnummer overeenkomt.

Wil je liever geen 1 cent betalen? Dan kun je natuurlijk altijd eerst een fysieke simkaart aanvragen en daarna het standaard e-sim installatieproces doorlopen.

Bron:

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

Bedankt voor het reageren! Helaas geeft kpn hele tijd een fout melding nu als ik die Esim wil aanvragen. "De fout ligt bij ons" zegt ie dan. Dit is al 2 dagen aan de gang, dus lijkt niet echt op een storing, maar een fout in het systeem

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 21, 2025

Bedankt voor het reageren! Helaas geeft kpn hele tijd een fout melding nu als ik die Esim wil aanvragen. "De fout ligt bij ons" zegt ie dan. Dit is al 2 dagen aan de gang, dus lijkt niet echt op een storing, maar een fout in het systeem

Je kan vanuit buitenland geen bestelling plaatsen bij KPN. Is misschien ook uit veiligheidsoverweging dat men geen esim kan aanvragen vanuit buitenland...

• May 21, 2025

Je kan vanuit buitenland geen bestelling plaatsen bij KPN. Is misschien ook uit veiligheidsoverweging dat men geen esim kan aanvragen vanuit buitenland...

Het klopt dat je geen nieuwe abonnementen kan afsluiten vanuit het buitenland ​@TDN maar dit werkt zeker vanuit het buitenland, zie o.a. dit topic waar het vanuit Colombia ook gelukt is: 

@Jackylv Je hebt toch wel een abonnement, met een prepaid kan het niet.
Je gebruikt wel deze link E-sim installeren ?

Is je mobiele abonnement ook gekoppeld aan je KPN ID en gebruik je ook het juiste e-mailadres wat aan dat KPN ID is gekoppeld?

Wat is de exacte foutmelding, kan je een afbeelding plaatsen (wel even persoonlijke gegevens wegpoetsen)?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

Ik heb zeker een abbonement en gebruik mijn KPN ID om in te loggen. 

Dit is de melding die ik de hele tijd krijg...

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 22, 2025

Het klopt dat je geen nieuwe abonnementen kan afsluiten vanuit het buitenland ​@TDN maar dit werkt zeker vanuit het buitenland, zie o.a. dit topic waar het vanuit Colombia ook gelukt is: 

Ik heb net als proef een met VPN naar Argentinië een e-sim aangevraagd en ook een verificatie code ontvangen. Dus het is geen fout aan de kant van KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 22, 2025

Maar ik moet en verificatie  code krijgen via de mail dan, niet via mn telefoon. Heb je dat ook geprobeerd? Probeer het nu weer en krijg opnieuw dezelfde fout melding

• May 22, 2025

Die foutmelding heb je weinig aan helaas.

Heb je het ook al via een ander Wifi netwerk geprobeerd, misschien wordt er iets geblokkeerd op het netwerk waar je nu zit.

Als je Facebook of X gebruikt zou je via 1 van die 2 contact kunnen leggen met de klantenservice, wellicht kunnen die nagaan of er iets verkeerd staat bij jouw abonnement.

Heb je dat niet vul dan je forum profiel in, alles waar Privé bij staat is alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderators op het forum, misschien kunnen hun ook kijken naar jouw mobiel abonnement.
Meld het dan nog even als je dat gedaan hebt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 22, 2025

Maar ik moet en verificatie  code krijgen via de mail dan, niet via mn telefoon. Heb je dat ook geprobeerd? Probeer het nu weer en krijg opnieuw dezelfde fout melding

Ja, ik kreeg via email 

Gebruik verificatiecode 12345 om verder te gaan.
De code is 10 minuten geldig
Onze medewerkers vragen je nooit om deze code. Deel 'm dus ook nooit met anderen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Jackylv, is het inmiddels gelukt? Mocht het nog niet werken met de tips die gegeven zijn,

Als je Facebook of X gebruikt zou je via 1 van die 2 contact kunnen leggen met de klantenservice, wellicht kunnen die nagaan of er iets verkeerd staat bij jouw abonnement.

Probeer dan dit. Stuur ons een privébericht met je gegevens via één van die kanalen. Dan kunnen mijn collega's je helpen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 28, 2025

Nee het is nog niet gelukt! Ik zal via Facebook inderdaad contact met jullie opnemen

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

Ik heb contact opgenomen met kpn via Facebook en dit is echt de meeste nutteloze manier van klantenservice ook. Deze persoon kan niks voor mij doen, behalve een fysiek simkaart sturen. Ik vind het echt schandalig worden dat via odido dit problem op afstand in 2 berichten is geregeld en dat ik alleen maar van het kastje naar de muur wordt gestuurd. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ai wat jammer dat het via die weg niet gelukt is ​@Jackylv. Wat is er precies doorgenomen? Dan weet ik wat er al geprobeerd is en vraag ik geen dingen dubbel uit.

Heb je inmiddels daar wel een prepaid simkaart kunnen regelen zodat je in elk geval weer bereikbaar bent? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2025

Hoi, ​@Jackylv .

Je screenshot is van de WEBSITE MijnKPN. Je kunt dit echter écht alleen via de APP MijnKPN doen.

Al zal je die app wel kunnen downloaden, maar dan kun je nog niet je telefoonnummer koppelen om zo dan weer e-sim aan te vragen. Dat werkt prima als je het toestel nog hebt, omdat in de app daarop de boel al gekoppeld is.

Dit gaat nu met een totaal vervangend toestel niet lukken vanuit het buitenland. 

Tot je weer in Nederland naar een kpn winkel kunt voor een nieuwe simkaart, om minstens de APP van MijnKPN weer te koppelen. Vervolgens kan je of de winkelmedewerker e-sim koppelen en loop je bellend daarmee de winkel uit.

Voor nu kun je mijns inziens alleen met een lokale sim bereikbaar blijven en mobiel internet hebben. Dus ook tijdelijk Argentijns nummer. Via Whatsapp ben je dan wel via je eigen NL nummer beschikbaar. Dat werkt niet via KPN maar is bij Whatsapp je “gebruikersnaam”.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 1, 2025

Beste allemaal,

Bedankt voor het reageren. Het is toch bijzonder dat de concurrent het bij mijn vriend wel voor elkaar krijgt en kpn niet? Ik begrijp zelf heus wel dat ik een lokale simkaart kan aanvragen. Maar al mijn andere apps kan ik niet gebruiken, omdat het meest is gekoppeld aan mijn telefoon nummer (paypal, tikkie, whatsapp). Via de kpn app kan niks, omdat ook alles een twee - staps verificatie gaat (via het telefoon nummer met simkaart dat gestolen is). Er loopt nu nog iets gaande via de facebook app. Ik hoop dat deze persoon mij kan helpen. Bijzonder dat het in 2025 allemaal zo moeilijk mag gaan bij kpn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2025

Oh ja, je kunt inderdaad Whatsapp nu ook niet gebruiken. Met een vervangend toestel in het buitenland zonder je NL telefoonnummer.

Een simkaart wordt naar je eigen adres gestuurd. Ik neem aan dat iemand daar de post uit de bus kan halen.

Die kan de post uit de brievenbus halen en die simkaart naar je opsturen. Een andere oplossing is er, bij kpn, niet. In deze situatie.

omdat ook alles een twee - staps verificatie gaat (via het telefoon nummer met simkaart dat gestolen is)

Goede reminder dat ik dat vooral niet moet aanzetten.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi, ​@Jackylv .

Je screenshot is van de WEBSITE MijnKPN. Je kunt dit echter écht alleen via de APP MijnKPN doen.

Klein herstel, het kan wel via de website. Juist voor dit soort zaken! 

En ​@Jackylv eens, je had gewoon via de website e-sim moeten kunnen activeren en dat wil om de één of andere reden maar niet. Fijn dat mijn collega dit alsnog via Facebook aan het uitzoeken is. Hopelijk heeft dat snel resultaat en ben je dan via e-sim op je eigen nummer weer bereikbaar.