Skip to main content
Antwoord

E-sim activeren lukt niet op nieuwe telefoon, op oude niet meer bereikbaar na bestellen fysieke simkaart

• May 23, 2025
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Gisteren na jaren een Iphone12 gehad te hebben een iphone16 aangeschaft.

de esim is niet om te zetten (de app loopt door en na lang draaien krijg je de melding dat activatie niet lukt) 

gelukkig op mijn oude iPhone via esim gewoon bereikbaar, na contact vanochtend waar we ook niet verder kwamen een fysieke simkaart besteld voor mijn nieuwe toestel, omdat ik toch bereikbaar ben op mijn oude prima oplossing dacht ik! 

Nu een half uur later netjes bericht van de bestelde fysieke simkaart alleen  is mij esim in mijn oude toestel nu ook uit de lucht help!! 

opnieuw activeren via de app geeft aan dat deze simcode niet meer geldig is…. Via de chat kan ik alleen bellen of een belafspraak maken maar zonder ander nummer waar ik op bereikbaar ben erg lastig!

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Ditc86 en welkom bij de KPN Community. Aiii ja. Als een nieuwe fysieke simkaart wordt besteld dan gaat de e-sim op offline. 😅

Niet ideaal om niet bereikbaar te zijn. Heb je de fysieke simkaart inmiddels binnen? Zo niet, dan raad ik je aan om naar een KPN winkel bij jou in de buurt te gaan. 
Neem een geldig legitimatiebewijs mee, dan kunnen ze daar ook een nieuwe simkaart voor je regelen en hopelijk ben je dan snel weer bereikbaar. 

Misschien kunnen mijn collega's dan ook samen met je kijken naar het activeren van de e-sim, in de winkel gaat dat net wat handiger dan telefonisch. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 24, 2025

Hi ​@Ditc86 en welkom bij de KPN Community. Aiii ja. Als een nieuwe fysieke simkaart wordt besteld dan gaat de e-sim op offline. 😅

Niet ideaal om niet bereikbaar te zijn. Heb je de fysieke simkaart inmiddels binnen? Zo niet, dan raad ik je aan om naar een KPN winkel bij jou in de buurt te gaan. 
Neem een geldig legitimatiebewijs mee, dan kunnen ze daar ook een nieuwe simkaart voor je regelen en hopelijk ben je dan snel weer bereikbaar. 

Misschien kunnen mijn collega's dan ook samen met je kijken naar het activeren van de e-sim, in de winkel gaat dat net wat handiger dan telefonisch. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 30, 2025

Excuus voor de late reactie. 

na contact met de klantenservice is alles opgelost.  Geen mogelijkheid om op korte termijn naar de winkel te verplaatsen, door de procedure als gestolen toestel te volgen kon ik via de mail alsnog de eSIM activeren op mijn nieuwe toestel. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Geen enkel probleem, fijn dat het na contact alsnog opgelost is en bedankt voor het laten weten! 😄 Fijn weekend!