Skip to main content
Beantwoord

S21 5G 'alle oproepen doorschakelen' werkt niet!

• June 18, 2025
  • 19 reacties
  • 145 keer bekeken

Huub van Baal
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik heb een Televisie, Telefonie (vast), Internet (Glas 1Gb) en 2 Mobiele abonnementen bij KPN.

Op een mobiel (S24 - SM-S921B/DS) heb ik onbeperkt bellen en onbeperkt data, op de ander (S21 5G - SMG9921B/DS) geen data en ook onbeperkt bellen. Elke maand deel ik vanaf de S24 10Gb data met de telefoon zonder data (S21) in het abonnement.

Ik probeer alle oproepen naar beide toestellen door te schakelen naar een ‘vast nummer'. at lukt op de S24 zowel handmatig (Telefoon > Instellingen > Aanvullende Services > Oproepen doorschakelen > Altijd doorschakelen) alsook met MMI code (**21*vast_nummer#). In alle gevallen verschijnt er een icoontje linksboven in het scherm dat aangeeft dat doorschakeling actief is.

Echter op de S21 telefoon krijg ik het niet voor elkaar, ook niet met de aanwijzingen van KPN!. Bij handmatig komt de foutmelding “Kan gegevens niet lezen. Er is een fout opgetreden. Controleer uw SIM kaart of netwerkverbinding en probeer het opnieuw".  Bij het gebruik van MMI code is de melding “Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code".

Wie kent de oplossing voor dit probleem????

Beste antwoord door Thomas van KPN

Ah top, dat sluit wel het een en ander uit! 
Als ik hierop google vind ik onder andere een topic op het samsung forum: https://r2.community.samsung.com/t5/Galaxy-S/Invalid-mmi-code/td-p/15808875
Daar lijkt dit mogelijk iets van een beveiligingsinstelling die de boel blokkeert. Als ik op hun community zoek naar MMI vind ik trouwens een hele hoop topics, misschien staat daar iets tussen? Samsung Community | MMI
Een andere site geeft aan dat het een conflict kan zijn met de simkaarten, je zou kunnen proberen je simkaart in het andere slot te proberen of even op te poetsen

19 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Huub van Baal, welkom op onze community. Dat is merkwaardig, als je de simkaarten eens met elkaar omwisselt, blijft het probleem dan bij de simkaart of het toestel? Volgens mij moeten mijn telefonische collega's hier wel een ticket voor aanmaken

Huub van Baal
Topper
Forum|alt.badge.img

Beste Thomas,

Inderdaad een goede terugkoppeling van jou! Ik heb geconstateerd dat wanneer ik de simkaarten verwissel dat het probleem niet met de kaart mee verhuist. Kortom het lijkt een probleem in de 21 5G - SMG9921B/DS die wel zegt ‘MMI-code gestart‘ en daarna de foutmelding geeft ‘Gesprek doorschakelen onvoorwaardelijk. Voor alle basisservices. Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code

Wat ik dus niet kan nagaan is of de S21 überhaupt geen MMI-code kan verzenden of dat de KPN server geen MMI-code van mijn (of alle) S21 5G toestellen accepteert. Ik hoop een beetje het laatste natuurlijk 😉.

Overigens vond ik wel ergens op de KPN pagina nog ‘Gebruik *21*vast_nummer BELLEN-GROENE TOETS’ en ‘#21 BELLEN’. Deze procedure werkt wel, er komt ook een damesstem die een en ander meldt. Een totaal andere aanpak die ik liever niet wil gebruiken. Met de MMI-codes kan ik bij de meeste providers wel terecht, daarom mijn voorkeur!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 21, 2025

Ah top, dat sluit wel het een en ander uit! 
Als ik hierop google vind ik onder andere een topic op het samsung forum: https://r2.community.samsung.com/t5/Galaxy-S/Invalid-mmi-code/td-p/15808875
Daar lijkt dit mogelijk iets van een beveiligingsinstelling die de boel blokkeert. Als ik op hun community zoek naar MMI vind ik trouwens een hele hoop topics, misschien staat daar iets tussen? Samsung Community | MMI
Een andere site geeft aan dat het een conflict kan zijn met de simkaarten, je zou kunnen proberen je simkaart in het andere slot te proberen of even op te poetsen

Huub van Baal
Topper
Forum|alt.badge.img

Thomas,

Ik had de opmerkingen ook gelezen over de beveiligingsinstellingen. Die staan uit standaard. Ik zal ook mijn vraag eens posten op het Samsung forum. Misschien is daar nog iemand met een suggestie. Ook heb ik de simkaart in het andere slot gedaan. Om goed te zorgen eerst telefoon uitgezet. Geen verschil met de kaart in het andere slot. Poetsen helpt ook niet tenzij ik wellicht zilver of koperpoets zou moeten gebruiken😉

Wat nog kan is dat KPN aan de hand van het IMEI nummer van de S21 weet dat het een abonnement zonder data betreft en dat daarom MMI codes geweigerd worden. Blijft vreemd. Mocht ik nog iets uit het Samsung forum meekrijgen dat de oplossing aanreikt, dan laat ik het ook hier weten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 22, 2025

Heb je hier iets aan, Huub?

Huub van Baal
Topper
Forum|alt.badge.img

Hallo Peter,

Helaas. Deze heb ik getest en werkt helaas niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 22, 2025

Ik heb al heel lang m'n mobiel niet doorgeschakeld want die doet het overal. Maar ik weet alleen de stercodes. 

Volgens mij moeten die op mobiel met ** of ## beginnen. 

15 jaar geleden deed ik het nog wel via het menu, maar dat vind ik toch onhandig. 

Huub van Baal
Topper
Forum|alt.badge.img

De code **21*vast_nummer# werkt op mijn S21 5G niet. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 23, 2025

De code **21*vast_nummer# werkt op mijn S21 5G niet. 

Probeer met '*21*vast_nummer📞’

Huub van Baal
Topper
Forum|alt.badge.img

Dit heb ik idd ook gelezen op de webpagina's van KPN. Wanneer ik dit gebruik komt er netjes een stem die aangeeft naar welk nummer de doorschakeling is ingesteld. Nadeel is dat dit geen MMI code betreft en niet ‘universeel’ toepasbaar is. Met #21📞 wordt de doorschakeling uitgezet en via een stem gemeld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2025

Wil je uitleggen wat dan MMI is. Via Google vindt ik daarop juist de ster codes als *21 enzo.

En je hebt toch gewoon kpn? Dat werkt gewoon met de stercodes. Je wisselt niet wekelijks van provider. 

Huub van Baal
Topper
Forum|alt.badge.img

MMI staat voor Man Machine Interface. Een aardig uitleg krijg je wanneer je in Google search intoetst: wat betekent MMI code op telefoon. Of ga naar: What is an MMI Code and How to Fix Connection or Invalid MMI Issues?
Wanneer ik in Google search zoek naar ‘doorschakelen met **21*’ komt er een hele waslijst
Omdat ik in onze organisatie met meerdere providers geconfronteerd wordt wil een doorschakeling aanreiken die universeel is. Vandaar dat ik MMI codes wil gebruiken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2025

Maar, geef eens een voorbeeld van hoe zo'n code eruit ziet. Dat zal toch ook “iets” met sterretjes of hekjes zijn, lijkt mij?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 23, 2025

Maar, geef eens een voorbeeld van hoe zo'n code eruit ziet. Dat zal toch ook “iets” met sterretjes of hekjes zijn, lijkt mij?

Dat is USSD code, is gedefinieerd in GSM-standaard (2G). Vanaf 3G kocht iedereen eigen soepje. Daarom heeft KPN 2 versie van omleiding (voor 2G en 4G/5G)

https://nl.wikipedia.org/wiki/USSD

Een USSD code begint met een * en eindigt met een #

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2025

KPN heeft 2 manieren om mobiel door te schakelen. Met de instellingen in het menu van Android en Apple. En met de ster codes. 2G met ** en ## aan het begin; 4G met * en # aan het begin.

https://www.kpn.com/service/ugs/doorschakelen-mobiel

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 23, 2025

Daaronder is een lijst van GSM USSD codes, het is een automatische vertaling van een niet meer bestaan website. 

GSM-besturingscodes

functie code
Automatische doorschakeling van alle inkomende oproepen
Elk binnenkomend gesprek wordt direct doorgeschakeld naar het gewenste bestemmingsnummer.
Status: *#21#Verzendtoets
Instellen: **21* [Bestemmingsnummer] #Verzendtoets
Activeren: *21#Verzendtoets
Deactiveren: #21#Verzendtoets
Uitschakelen: ##21#Verzendtoets
Doorschakelen bij geen gehoor
Schakelt door als u de oproep na meerdere keren overgaan niet beantwoordt.
Status: *#61#Verzendtoets
Instellen: **61*[Bestemmingsnummer]#Verzendtoets
Activeren: *61#Verzendtoets
Deactiveren: #61#Verzendtoets
Uitschakelen: ##61#Verzendtoets
Doorschakelen bij bezet
Als u al in gesprek bent.
Status: *#67#Verzendtoets
Inschakelen: **67*[Doelnummer]#Verzendtoets
Activeren: *67#Verzendtoets
Deactiveren: #67#Verzendtoets
Deactiveren: ##67#Verzendtoets
Doorschakelen bij onbereikbaarheid
Als de telefoon niet is aangemeld of geen ontvangst heeft.
Status: *#62#Verzendtoets
Inschakelen: **62*[Bestemmingsnummer]#Verzendtoets
Activeren: *62#Verzendtoets
Deactiveren: #62#Verzendtoets
Uitschakelen: ##62#Verzendtoets
SMS-bericht ophalen *#67#
Verwijder alle omleidingen en instellingen ##002#
Deactiveer alle voorwaardelijke doorschakelingen (bezet, onbereikbaar, niet-acceptatie) ##004#
Wijzig het wachtwoord voor oproepblokkering **03*330*[oud wachtwoord]*[nieuw wachtwoord]*[herhaal nieuw wachtwoord]#Sleutel verzenden
Alle uitgaande oproepen blokkeren Status: *#33#Verzendsleutel
Inschakelen: *33*[Wachtwoord]#Verzendsleutel
Uitschakelen: #33*[Wachtwoord]#Verzendsleutel
Blokkeer alle uitgaande internationale oproepen Status: *#331#Verzendknop
Inschakelen: *331*[Wachtwoord]#Verzendknop
Uitschakelen: #331*[Wachtwoord]#Verzendknop
Blokkeer alle uitgaande internationale gesprekken, behalve naar Duitsland Status: *#332#Verzendknop
Inschakelen: *332*[Wachtwoord]#Verzendknop
Uitschakelen: #332*[Wachtwoord] #Verzendknop
Blokkeer alle inkomende oproepen Status: *#35#Verzendsleutel
Inschakelen: *35*[Wachtwoord]#Verzendsleutel
Uitschakelen: #35*[Wachtwoord]#Verzendsleutel
Blokkeer alle inkomende oproepen wanneer u in het buitenland bent. Status: *#351#Verzendknop
Inschakelen: *351*[Wachtwoord]#Verzendknop
Uitschakelen: #351*[Wachtwoord]#Verzendknop
Blokkeer alle oproepen (uitgaand en binnenkomend) Status: *#330#SendKey
Inschakelen: *330*[Wachtwoord]#SendKey
Uitschakelen: #330*[Wachtwoord]#SendKey
PIN ( persoonlijk identificatienummer ) wijzigen **04*[oude pin]*[nieuwe pin]*[herhaal nieuwe pin]#
Pin 2 wijzigen (alleen Fase II-kaart) **042*[oude Pin2]*[nieuwe Pin2]*[herhaal nieuwe Pin2]#
Ontgrendelkaart - PUK/super Pin = ( Persoonlijke Ontgrendelingssleutel ) / Pin = ( persoonlijk identificatienummer ) **05*[PUK1]*[nieuwe Pin1]*[herhaal nieuwe Pin1]#
Ontgrendel PIN 2 met PUK2 ( Personal Unblocking Key ) , ook wel super PIN genoemd. **052*[PUK2]*[nieuwe Pin2]*[herhaal nieuwe Pin2]#
IMEI- nummer ( International Mobile Equipment Identifier ) ​​weergeven *#06#
Weergave van het telefoonnummer van de beller Status: *#30#
Inschakelen: *30#
Uitschakelen: #30#
Doorgeven van uw eigen telefoonnummer aan de ontvanger Status: *#31#Verzendtoets
Inschakelen: *31#Verzendtoets
Uitschakelen: #31#Verzendtoets
Beller-ID voor een oproep Inschakelen: *#31#telefoonnummer#
Uitschakelen: #31#telefoonnummer#
Wachttijd tot oproep wordt doorgeschakeld indien niet wordt opgenomen **61*Bestemmingsnummer*11*[Tijd in seconden (5 tot 30)]#Verzendsleutel
Weergave van het nummer van de gebelde partij Status: *#76#
Inschakelen: *76#
Uitschakelen: #76#
Geef uw eigen telefoonnummer weer aan deelnemers die uw mobiele telefoon bellen Status: *#77#
Inschakelen: *77#
Uitschakelen: #77#
Wachtgesprek Status: *#43#SendKey
Inschakelen: *43#SendKey
Uitschakelen: #43#SendKey
Beller geeft aan dat hij bezet is 0 Verzendknop

Huub van Baal
Topper
Forum|alt.badge.img

We gaan er vanavond of morgen mee aan de slag. Resultaat deel ik daarna 😊

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Is het nog gelukt ​@Huub van Baal?

Huub van Baal
Topper
Forum|alt.badge.img

Hallo Thomas,
Teleurstellend resultaat. Geen verbetering. Samsung heeft aangeboden om mee te gaan kijken. Dat wordt de volgende stap dus.