Skip to main content
Antwoord

Er is onbedoeld een 2 jarig contract afgesloten bij mijn contractovername

• June 18, 2025
  • 10 reacties
  • 188 keer bekeken

Beste Kpn

Na jaren lidmaatschap "All in" heb ik nu toch een klacht. Altijd fijn geholpen zowel in de KPN winkels als telefonisch. 

We hebben op 22 mei een aantal wijzigingen doorgevoerd. Het contract van mijn man ****** op mij gezet ******  omdat ik alles regel wat internet en mobiel betref. We hebben nooit een vast contract gehad want ik wil daar vrij in zijn om op te kunnen zeggen, mocht dat door wat dan ook voor ons niet meer haalbaar is. En hier is het fout gegaan want ik heb nu ineens een contract voor 2 jaar. Dat kon ik binnen 14 dagen nog annuleren. Dit is mij niet verteld door een medewerker van een kpn winkel in Emmen. Ik heb het contract te laat bekeken. Ik weet ook dat ik dat direct had moeten nalezen. Maar toch, ik ben nu een week te laat. Ik heb hierover telefonisch overleg gehad en werd me verteld dat ze voor 100% zekerheid kon zeggen dat het niet teruggedraaid kon worden. Wij zijn ook zeer teleurgesteld. Ik hoop van harte dat er nog wat gewijzigd kan worden.

Ook hebben we een abonnement gewijzigd voor onbeperkt internetten voor 2 laptops om te streamen en heb dat ook duidelijk aangegeven.  Er werd geadviseerd voor Unlimited 400. Ik was er met 1 laptop binnen een en anderhalve week door. Het maakte me niet uit wat ik hiervoor moest betalen en had een veel grotere bundel willen hebben maar betwijfel of die er is. Het grootste is Super Unlimited maar ook daarvan heb ik mijn twijfels.  

We zitten op Sardinië tot eind augustus en hadden graag volop tv of willen streamen. Hebben jullie nog een andere optie?

ps, Voor senioren is het bijna niet meer bij te houden….

Admin: privégegevens verborgen

Beste antwoord door PeterG

Hoi ​@Jechiena . Nog even dit.

De Unlimited en SuperUnlimited abonnementen hebben alleen in Nederland dagbundels. 

Jouw SuperUnlimited400 is maximaal 400 Mb/s download en in Nederland 20 GB per dag. Daarmee kun je in Nederland (mobiel KPN netwerk) dus eigenlijk wel unlimited streamen met 3 GB per uur. Of lager op een laptop.

Buiten Nederland, maar in de EU landen (meer dan alleen EU), is jouw abonnement 50 GB per maand. Dan kun je niet bepaald “unlimited” streamen.

Zodra ik kan zet ik de abonnementen op minimum.

Ik zou de abonnementen nú juist nog verhogen. Dit gaat in met de eerstvolgende factuurmaand. In Nederland kun je ze dan weer lager zetten. Want ik neem aan dat je thuis vast internet van kpn hebt. En tv met een ontvanger.

En via wifi van een vaste verbinding kun je wel onbeperkt streamen. Ook in het buitenland. Maar hotels en vakantieparken blokkeren het vaak weer via hun openbare wifi netwerken.

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 18, 2025

Haal sowieso snel al die telefoonnummers weg voordat iemand u lastig valt. Dit is een openbaar forum en iedereen ziet dit!!

• June 18, 2025

Ik vermoed een beetje dat je bij een contractovername altijd een nieuw jaarcontract krijgt.

Verder schrijf je dat je nooit een vast contract had. Misschien had je dan nog een heel oud abonnement? 

Verderop schrijf je dat je unlimited wilde. Dat is bij oude abonnementen niet mogelijk. Dus misschien dat je daarom een nieuw contract gekregen hebt.

Verder... unlimited geldt alleen voor in Nederland. In het buitenland heb je dan wel gewoon een bundel.

En met flink streamen op een laptop blaas je zo'n bundel er zo doorheen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 19, 2025

Hallo ​@Jechiena ,

Zorg dat jouw laptop(s) via WiFi gaat aansluiten. Onbeperkt internet buiten Nederland is maar heel beperkt en daar ben je inderdaad snel doorheen. KPN heeft geen andere mogelijkheden. 

TV kijken buiten Nederland kan eventueel via een schotel met een abonnement van Canal Digitaal. 

Aan de geldigheid van het contract is nu niets meer te doen. Maar dat weet je zelf ook wel. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 19, 2025

Hoi ​@Jechiena 

Bij online TV kijken op een laptop kan je het dataverbruik instellen. Standaard staat http://tv.kpn.com op 1080p. Dan is je verbruik 3 GB per uur. Dan kijk je dus maximaal 17 uur tv in één maand.

Dat is dus 2 of 3 avonden. In een maand. 

Je maand bundel buiten Nederland met SuperUnlimited 400 is 50 GB.

Stel je in de website de videokwaliteit op 720p Dan is het verbruik ~1,5 GB per uur.

En op 432p is het maar 0,5 GB per uur.

In deze stand is het 100 uur tv voor één maand. Met 7 uur per dag dan 14 dagen van de 31.Maar je doet ook wel af en toe wat anders met je internet. 

De resolutie en daarmee het verbruik stel je in mer her tandwiel wat te voorschijn komt bij afspelen en je de cursor beweegt.

Het is aan te raden om zoveel mogelijk via lokaal vaste internet verbinding te kijken. 

Via de app in telefoon of tablet is het altijd het hoogste verbruik! Ook met casten. 

En die 2 jaar zit je na 14 dagen aan vast. Maar bij kpn kun je je abonnement tijdens de looptijd aanpassen 😀.  Naar boven 😜 en naar beneden als je zoveel data in Nederland niet meer nodig hebt.

• Auteur
  • Topper
  • June 19, 2025

Dankjewel Peter, 

Helder uitleg, ik ga de resolutie voor nog paar resterende dagen aanpassen. Voor de nog twee maanden op Sardinië ga ik lokaal iets proberen te regelen. Het gaat mij niet om het geld maar gewoon  unlimited Streamen. Dat bestaat dus niet en dat had ik graag van tevoren willen weten. Er zijn geen fouten gemaakt bij wijzigingen van contract overname daar ben ik mij terdege van bewust. Ik ben niet meer de jongste en wil nog weleens dingen vergeten of de moeite niet meer willen nemen.🙈Waar ik wel zeker van ben is dat ze me in KPN winkel niet hebben gewezen op vast contract van 2 jaar en dat unlimited voor buitenland niet bestaat. Ik wil nooit een vast contract omdat ik de vrijheid wil van opzeggen. 

Bedankt Peter 🙏ik ben in ieder geval geholpen.

Vriendelijke groet,

Jechiena 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 19, 2025

Hoi ​@Jechiena . Nog even dit.

De Unlimited en SuperUnlimited abonnementen hebben alleen in Nederland dagbundels. 

Jouw SuperUnlimited400 is maximaal 400 Mb/s download en in Nederland 20 GB per dag. Daarmee kun je in Nederland (mobiel KPN netwerk) dus eigenlijk wel unlimited streamen met 3 GB per uur. Of lager op een laptop.

Buiten Nederland, maar in de EU landen (meer dan alleen EU), is jouw abonnement 50 GB per maand. Dan kun je niet bepaald “unlimited” streamen.

Ik zou de abonnementen nú juist nog verhogen. Dit gaat in met de eerstvolgende factuurmaand. In Nederland kun je ze dan weer lager zetten. Want ik neem aan dat je thuis vast internet van kpn hebt. En tv met een ontvanger.

En via wifi van een vaste verbinding kun je wel onbeperkt streamen. Ook in het buitenland. Maar hotels en vakantieparken blokkeren het vaak weer via hun openbare wifi netwerken.

• Auteur
  • Topper
  • June 19, 2025

Ik ga nu eerst lokaal informatie in winnen, er is hier bij mijn weten geen wifi. Mocht dat niet lukken, dan ga ik de allerhoogste bundels van KPN nemen zowel voor mij man als voor mij, want dan zou ik toch de Gb. van mijn man over kunnen zetten naar mijn mobiel. Als ik het goed begrijp dan zijn dat 100 GB PP dat zou dan betekenen dat ik daarvan 75 GB pp kan gebruiken in buitenland. Ik hoor heel graag van jou of ik dit juist heb bedacht.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 19, 2025

Met beide SuperUnlimited 1000 (Mb/s) heb je wel elk 100 GB. Dus met zijn tweeën 200 GB per maand. 

Als het bij jou op is verbind je de laptop met zijn Hotspot. 

Of je data kan delen naar unlimited abonnementen kan ik niet vinden. 

Dat zou je kunnen uitproberen met je mans huidige unlimited abonnement. Althans ik heb begrepen dat hij dat ook heeft.

• Auteur
  • Topper
  • June 19, 2025

Haal sowieso snel al die telefoonnummers weg voordat iemand u lastig valt. Dit is een openbaar forum en iedereen ziet dit!!

Hallo Joep, dankjewel voor de waarschuwing. Ik zocht naar hoe ik het moest doen maar kon het niet vinden. Ik zag dat het inmiddels gedaan is door de administratie. Volgende keer zal ik beter opletten. 

Groet Jechiena 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 20, 2025

Hi ​@Jechiena,

Wat jammer dat er onduidelijkheid is ontstaan bij het aanpassen van het abonnement, waardoor je voor een nare verrassing bent komen te staan 😕

Ik zie dat er vanuit de community al uitleg is gegeven en goed met je mee is gedacht, en dat je nu een beter beeld hebt van de mogelijkheden met je (onbedoelde) nieuwe abonnement!

Ondanks deze tegenslag, nog een heel erg fijn verblijf op Sardinië gewenst 😃☀