Skip to main content
Beantwoord

E-sim werkt op nieuwe telefoon maar oud toestel blijft nu om pukcode vragen

Ik heb een nieuwe telefoon daar de esim allemaal.goed gekoppeld. Nu wil mijn oude telefoon een pukcode. Opgevraagd in mijn kpn maar die werkt niet hoe ontgrendel.ik nu?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Andrea75, wat gek dat jouw oude telefoon om een pukcode vraagt, terwijl je de e-sim hebt overgezet naar een nieuwe telefoon. Zoals hiervoor ook al is aangegeven, wordt de e-sim op het oude toestel automatisch verwijderd als je deze op een nieuw toestel installeert.

Ik vermoed dan ook dat ​@PeterG gelijk heeft en dat er nog een oude simkaart in het toestel zit die nu om de pukcode vraagt. Dit zou ook direct verklaren waarom de pukcode die jij hebt opgevraagd, niet werkt. Heb je dit al gecontroleerd?

Bekijk origineel

10 reacties

• 0 reacties
  • 7 juli 2025

Hallo ​@Andrea75 

Vraagt hij echt om de pukcode of om de code om in het toestel te komen.
De oude simkaart zou na overzetten naar e-sim niet meer moeten werken.

De vraag om de pukcode zou je moeten kunnen Overslaan of Cancellen.
Je kan ook de oude (en nu uitgeschakelde) simkaart eruit halen, dan zou je toestel er zeker niet meer om moeten vragen.
Als het ook om een e-sim gaat in je oude toestel dan kan je die verwijderen via de instellingen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 juli 2025

Helaas vraagt hij echt om een pukcode kan dit niet overslaan

Bovenin staat simkaart is vergrendeld met pukcode

• 0 reacties
  • 7 juli 2025

Dan moet je de simkaart verwijderen uit de oude telefoon.
Je hebt daar toch niets meer aan want hij werkt niet meer.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 juli 2025

Het betreft E-Sim.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10320 reacties
  • 7 juli 2025

Beste ​@Andrea75 gewoon binnen je telefoon de e-sim verwijderen, want je kunt uiteraard wel in je telefoon komen, dat heeft niets te maken met welk soort sim dan ook.

• 0 reacties
  • 7 juli 2025
Andrea75 schreef:

Het betreft E-Sim.

Zit er toch niet een oude simkaart in de simlade?

De e-sim zou inactief moeten zijn na overzetten, soms meldt een mobiel dat hij de code voor e-sim wil hebben terwijl er dan een andere sim (fysieke simkaart) bedoeld wordt.

• 5719 reacties
  • 7 juli 2025

Heeft een e-sim überhaupt wel een PUK-code?

PeterG
Superuser
  • 64206 reacties
  • 7 juli 2025

In het oude toestel zal nog de oude simkaart zitten. En die is nu dood natuurlijk. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10320 reacties
  • 7 juli 2025
Marlon92 schreef:

Heeft een e-sim überhaupt wel een PUK-code?

Ja, bij Simyo wel, alleen als je de e sim geen code geeft heb je de pukcode ook niet nodig.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8563 reacties
  • Antwoord
  • 10 juli 2025

Hi ​@Andrea75, wat gek dat jouw oude telefoon om een pukcode vraagt, terwijl je de e-sim hebt overgezet naar een nieuwe telefoon. Zoals hiervoor ook al is aangegeven, wordt de e-sim op het oude toestel automatisch verwijderd als je deze op een nieuw toestel installeert.

Ik vermoed dan ook dat ​@PeterG gelijk heeft en dat er nog een oude simkaart in het toestel zit die nu om de pukcode vraagt. Dit zou ook direct verklaren waarom de pukcode die jij hebt opgevraagd, niet werkt. Heb je dit al gecontroleerd?

Reageer