Skip to main content
Beantwoord

Mijn telefoon geeft een fout bij het zoeken naar netwerken in Italië

• July 15, 2025
  • 3 reacties
  • 50 keer bekeken

Ik ben 3 dagen in Italië en sinds gistermiddag kan mijn telefoon opeens geen verbinding meer maken met een netwerk. Daarvoor was er geen probleem. 
Roaming staat aan, hij staat niet op vliegtuigmodus, de simkaart is niet geblokkeerd, 
Ik kan bij Netwerkoperators het ‘automatisch selecteren’ niet uitvinken waardoor ik ook niet handmatig kan kiezen voor een ander netwerk. Kortom: ik kan me niet aanmelden bij een netwerk waardoor ik nu alleen op de Wifi connectie heb.
En ja, ik heb mijn telefoon al opnieuw opgestart ;-) 

Ik heb een zakelijk account en heb mijn werk (met spoed!) nodig voor mijn werk.
KPN-medewerkers: HELP!

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Netwerk-probleempje 

Welkom op de community van KPN.

Het beste kun je in dit soort gevallen de netwerkinstellingen op je smartphone een keer resetten.
Hiermee haal je de meeste problemen weg, en laad je smartphone tevens de juiste netwerkinstellingen weer in.
Vaak zijn de meeste problemen na het resetten opgelost.

Heb je een smartphone dat werkt op Android:

1. Ga hiervoor naar "Instellingen" > "Algemeen" > "Overzetten of resetten [device]" > "Resetten" > "Netwerkinstellingen resetten".
  2. Houd er rekening mee dat hierdoor ook alle opgeslagen Wi-Fi-netwerken en wachtwoorden, gegevensinstellingen en de VPN en APN opnieuw worden ingesteld.

Heb je een iPhone (iOS):

Netwerkinstellingen herstellen op iPhone 

1. Ga naar de Instellingen-app op je iPhone.
  2. Ga naar Algemeen en blader omlaag naar Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  3. Tik op Stel opnieuw in.
  4. Kies dan voor de optie Herstel netwerkinstellingen.
  5. Vul je toegangscode in om te bevestigen.

Heeft het resetten van de netwerkinstellingen ook niet geholpen, dan kun je het beste even telefonisch contact opnemen met de klantenservice via: +31612001200
Vraag aan een reisgenoot of collega of je even zijn of haar mobiel mag gebruiken, het bellen gaat gewoon vanuit de bel-bundel of onbeperkt bellen, dus er zijn geen extra kosten.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Netwerk-probleempje 

Welkom op de community van KPN.

Het beste kun je in dit soort gevallen de netwerkinstellingen op je smartphone een keer resetten.
Hiermee haal je de meeste problemen weg, en laad je smartphone tevens de juiste netwerkinstellingen weer in.
Vaak zijn de meeste problemen na het resetten opgelost.

Heb je een smartphone dat werkt op Android:

1. Ga hiervoor naar "Instellingen" > "Algemeen" > "Overzetten of resetten [device]" > "Resetten" > "Netwerkinstellingen resetten".
  2. Houd er rekening mee dat hierdoor ook alle opgeslagen Wi-Fi-netwerken en wachtwoorden, gegevensinstellingen en de VPN en APN opnieuw worden ingesteld.

Heb je een iPhone (iOS):

Netwerkinstellingen herstellen op iPhone 

1. Ga naar de Instellingen-app op je iPhone.
  2. Ga naar Algemeen en blader omlaag naar Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  3. Tik op Stel opnieuw in.
  4. Kies dan voor de optie Herstel netwerkinstellingen.
  5. Vul je toegangscode in om te bevestigen.

Heeft het resetten van de netwerkinstellingen ook niet geholpen, dan kun je het beste even telefonisch contact opnemen met de klantenservice via: +31612001200
Vraag aan een reisgenoot of collega of je even zijn of haar mobiel mag gebruiken, het bellen gaat gewoon vanuit de bel-bundel of onbeperkt bellen, dus er zijn geen extra kosten.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Netwerk-probleempje, als je in het buitenland bent en je telefoon nodig hebt komt dit natuurlijk niet gelegen. Heb je de tips van Michel kunnen proberen? Heeft dat een verbetering gegeven?

@Jasper van KPN  ​@Michel.uit.Arnhem : dank voor jullie reacties.
Ik heb uiteindelijk samen met iemand van de Helpdesk van KPN mijn e-SIM geactiveerd.
Toen was alles opgelost.