Skip to main content
Antwoord

Niet bereikbaar op mobiel via KPN, wel internet en WhatsApp

• July 23, 2025
  • 2 reacties
  • 89 keer bekeken

Sinds een kleine week (vanaf 16-07-25) ben ik mobiel nagenoeg onbereikbaar voor inkomende telefoongesprekken. Wel via WhatsApp bellen en heb ik een goede internet verbinding en gewoon vol bereik (5G). Ik heb meerdere malen met KPN contact gehad en alle bekende procedures meerdere malen doorlopen (Vliegtuigstand, wifi bellen, opnieuw opstarten, geblokkeerde nummers, netwerk herstellen, voicemail aan/uit, reset telefoon, simkaart in andere toestel (iPhone), e-sim aangevraagd, multisim gecanceld, weer terug naar simkaart, etc. etc. etc.).  Alles zonder resultaat of maar voor heel even bereikbaar. Ik heb zelf een iPhone 14pro.

Klacht ligt nu bij de technische dienst van KPN maar die hebben een responsetijd van 5 dagen (!!).

Probleem:

Als mensen mij bellen (ongeacht via welke provider ze bellen) ben ik meestal onbereikbaar, maar soms weer wel. Ook sms-jes van gemiste oproepen (maar ook die van de 2-weg authenticatie..!!)  komen niet door. Als ik dan zelf naar bijvoorbeeld de voicemail bel (1233) dan komen de sms-jes van de gemiste oproepen wel binnen en ben ik wel even bereikbaar…

Zelf bellen via 4/5G is echter geen enkel probleem.

Iedereen wil bereikbaar zijn uiteraard, ik ook.. Maar wij hebben een zorginstelling waarbij we 24/7 bereikbaar moeten zijn en moeten dus kunnen vertrouwen op de verbinding (vandaar de keuze voor KPN netwerk...).

Helaas helpt KPN daarom de klant niet snellen. Het is een onvoorstelbaar vervelend probleem en jammer dat KPN daar zó laconiek mee omgaat…..

Overstappen naar een andere provider mét nummerbehoud duurt helaas 30 dagen...

Heeft iemand recent soortgelijke ervaringen of ben ik de enige die spontaan in de kou komt te staan bij KPN??

VrGr.,

Bill.

Beste antwoord door Alex van KPN

@Bill01, ik heb hier ook navraag over gedaan en dit probleem hoort opgelost te zijn sinds 25 juli. Ook bij jou. 

Zou je dit ook kunnen bevestigen? 

2 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 28, 2025

Hi ​@Bill01, welkom bij onze community. 

Wat een ontzetten naar probleem dit, ik denk uiteraard mee. Als ik het goed begrijp heb je nog wel data via de mobiele verbinding en kun je zelf ook bellen, dan is er in ieder geval een verbinding met het netwerk. Je hebt zo te zien in ieder geval alles gedaan wat je kon doen en er is ook een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Dit is ook de juiste pad om te bewandelen, wel baal ontzettend dat het hier om een zorginstelling gaat. 

Is dit probleem inmiddels opgelost en is er ook contact geweest naar aanleiding van de aangemaakte ticket? Ik hoor graag van je. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 29, 2025

@Bill01, ik heb hier ook navraag over gedaan en dit probleem hoort opgelost te zijn sinds 25 juli. Ook bij jou. 

Zou je dit ook kunnen bevestigen?