Skip to main content
Beantwoord

Al 3 jaar slechte 4G/5G in buitenland

• 26 juli 2025
  • 7 reacties
  • 106 keer bekeken

Heb er eigenlijk geen zin in iets te melden hier, ben al sinds 1996 klant bij kpn en alle veranderingen mobiel internet meegemaakt ten goede, maar wat mij nu overkomt afgelopen 3 jaren max 5 weken buitenland vakantie gewoon slechte 5g 4g enz. Ik ben de betaler van het abonnement en deel veel gb's naar mijn gezin. Zij delen weer hotspot aan mij om te kunnen navigeren. Ik herinner mij de tijd vsn 3 jaar en later terug dat ik overal ontvangst had. Hier in bezit van nieuwste S25 en het is gewoon ruk.

Kpn heeft weer ticket aangemaakt maar dat deden ze vorig jaar en jaar ervoor ook.

Denk dat ik moet overstappen 

Gr... Alex 

Beste antwoord door bnh

Oké duidelijk ​@AlexvdBrink, het netwerk ik het buitenland is niet van KPN, maar van lokale providers daar. KPN kan daar dus ook niks aan doen. Je telefoon zoekt automatisch naar de beste mast, maar als dat netwerk daar gewoon ondermaats is dan blijft het slecht. Je kan handmatig naar andere netwerken zoeken, maar dat heeft mij persoonlijk nog nooit verbetering opgeleverd. 

Bekijk origineel

7 reacties

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2698 reacties
  • 26 juli 2025

Even ter verduidelijking, u heeft slecht bereik wanneer u naar het buitenland reist, dus in het buitenland heeft u slecht bereik, maar in Nederland werkt het wel goed ​@AlexvdBrink ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 26 juli 2025
bnh schreef:

Even ter verduidelijking, u heeft slecht bereik wanneer u naar het buitenland reist, dus in het buitenland heeft u slecht bereik, maar in Nederland werkt het wel goed ​@AlexvdBrink ?

Klopt in Nederland werkt het super nog nooit problemen gehad, ik heb nu 1 maand de Samsung s25 en daarvoor sinds 2020 de s20. Ik hoopte dat het nu goed zal zijn met het nieuwe toestel. Ik heb nooit problemen gehad met kpn in het buitenland tot 3 jaar geleden 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2698 reacties
  • Antwoord
  • 26 juli 2025

Oké duidelijk ​@AlexvdBrink, het netwerk ik het buitenland is niet van KPN, maar van lokale providers daar. KPN kan daar dus ook niks aan doen. Je telefoon zoekt automatisch naar de beste mast, maar als dat netwerk daar gewoon ondermaats is dan blijft het slecht. Je kan handmatig naar andere netwerken zoeken, maar dat heeft mij persoonlijk nog nooit verbetering opgeleverd. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 26 juli 2025

Klopt ik begrijp wat je zegt, en bedankt dat je mij voorruit wilt helpen. Maar andere mensen om mij heen hebben gewoon goede verbinding tot netflix kijken aan toe. En het probleem wat ik ondervind is links rechts midden boven en onder in Frankrijk helemaal slecht. Wij gaan 5 weken per jaar op vakantie naar Frankrijk en zitten dan in 4 verschillende gebieden en internet is echt slecht. Het lelijke is mijn zus heeft een vage 5g merk Android telefoon met een Ben abonnement van 5,- p/m en xij heeft wel internet waar ik het niet heb

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18148 reacties
  • 26 juli 2025

Hallo ​@AlexvdBrink 

Wat voor een simkaart heb je? Is die sim wellicht al wat ouder? Kan je een "kruistest" uitvoeren: jouw simkaart in een ander toestel en hun simkaart in jouw toestel? Gaat het probleem mee met jouw simkaart of blijft het in jouw S25?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 27 juli 2025
RBxx schreef:

Hallo ​@AlexvdBrink 

Wat voor een simkaart heb je? Is die sim wellicht al wat ouder? Kan je een "kruistest" uitvoeren: jouw simkaart in een ander toestel en hun simkaart in jouw toestel? Gaat het probleem mee met jouw simkaart of blijft het in jouw S25?

Dat heb ik bij kpn zelf ook al geopperd, en na de vakantie krijg ik een nieuwe sim kaart. Het is jammer dat kpn tickets aan maakt om het uit te zoeken en uiteindelijk nergens mee komt.

Ik kan nu geen sim wisselen voor een nieuwe. Ik ga deze na de vakantie vernieuwen. Denk ook dat dit het probleem is.

Bedankt voor je toelichting.

Ps ik had van een kpn medewerker doorgekregen dat voorkeur instellen 3g 4g of 5g ook werkt. Ik heb hem nu op 3g staan en ik heb internet. Duurt ff met laden maar er gebeurt iets in ieder geval.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8228 reacties
  • 30 juli 2025

Goedemorgen ​@AlexvdBrink en bedankt voor jouw bericht!

Uitermate frustrerend dat je de afgelopen jaren zoveel problemen hebt ervaren met je verbinding zodra je je in het buitenland bevond. De verbinding vastzetten op 3g is een hele goede tip die vaak ook soelaas biedt, jammer dat je hier niet eerder van op de hoogte bent gebracht. Een nieuwe simkaart kan ook geen kwaad (zeker als je huidige simkaart al wat ouder is) en dit kun je direct regelen in een KPN winkel. Hopelijk kun je de rest van de periode dat je in Frankrijk bent, gebruik blijven maken van je verbinding nu deze vast is gezet op 3G. Wens je nog een hele mooie tijd toe in La France en mocht er toch nog iets zijn, deel het vooral hier met ons. We denken graag met je mee!

Reageer